Sposób podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego znajdujących się w dyspozycji ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oraz na zadania związane z utrzymaniem powietrznych statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr powietrznych.
Dz.U.2018.2508
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 1
z dnia 13 grudnia 2018 r.
w sprawie sposobu podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego znajdujących się w dyspozycji ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oraz na zadania związane z utrzymaniem powietrznych statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr powietrznych
- przyznawane w roku ich utworzenia.
- wysokości tej subwencji z roku poprzedzającego rok przyznania subwencji, w warunkach porównywalnych.
- wysokości tej subwencji z roku poprzedzającego rok przyznania subwencji, w warunkach porównywalnych.
- będzie niższa niż 103% sumy subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz potencjału badawczego przyznanych uczelniom publicznym odpowiednio w roku połączenia albo w roku włączenia, w warunkach porównywalnych, minister, przyznając nadzorowanej uczelni publicznej subwencję, uzupełnia kwotę tej subwencji do wysokości stanowiącej 103% sumy subwencji, które przyznano uczelniom publicznym odpowiednio w roku połączenia albo w roku włączenia, w warunkach porównywalnych.
gdzie:
x - oznacza liczbę kierunków studiów stacjonarnych prowadzonych na określonym poziomie i profilu w i-tej publicznej uczelni akademickiej,
ksk - oznacza wskaźnik kosztochłonności k-tego kierunku studiów stacjonarnych prowadzonych w i-tej publicznej uczelni akademickiej ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 96 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym,
Lsk,i - oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych na k-tym kierunku, poziomie i profilu w i-tej publicznej uczelni akademickiej, z wyłączeniem cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
y - oznacza liczbę stacjonarnych studiów doktoranckich rozpoczętych przed rokiem akademickim 2019/2020, prowadzonych w i-tej publicznej uczelni akademickiej,
kdd - oznacza wskaźnik kosztochłonności d-tych stacjonarnych studiów doktoranckich rozpoczętych przed rokiem akademickim 2019/2020 prowadzonych w i-tej publicznej uczelni akademickiej, ustalony zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 96 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym,
Ld_stypd,i - oznacza liczbę doktorantów, którzy rozpoczęli d-te stacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, w i-tej publicznej uczelni akademickiej, otrzymujących stypendia doktoranckie, z wyłączeniem osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy w /-tej uczelni w charakterze nauczyciela akademickiego i cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Ldd,i - oznacza liczbę doktorantów, którzy rozpoczęli d-te stacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, w i-tej publicznej uczelni akademickiej, nieotrzymujących stypendiów doktoranckich albo otrzymujących zwiększenie stypendium doktoranckiego, o którym mowa w art. 286 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669), zwanej dalej "ustawą wprowadzającą", z wyłączeniem osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy w i-tej uczelni w charakterze nauczyciela akademickiego i cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Lbki - oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych nieprzypisanych do kierunku studiów w i-tej publicznej uczelni akademickiej, z wyłączeniem cudzoziemców, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
di - oznacza wskaźnik dostępności dydaktycznej, obliczany według wzoru:
gdzie:
M - oznacza referencyjną sumę liczby doktorantów, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, i liczby studentów, przypadających na nauczyciela akademickiego w publicznych uczelniach akademickich,
SSRi - oznacza sumę liczby doktorantów, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, i liczby studentów, przypadających na nauczyciela akademickiego w i-tej publicznej uczelni akademickiej, obliczaną według wzoru:
gdzie:
Ssi - oznacza liczbę studentów studiów stacjonarnych w i-tej publicznej uczelni akademickiej, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Sni - oznacza liczbę studentów studiów niestacjonarnych w i-tej publicznej uczelni akademickiej, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Dsi - oznacza liczbę doktorantów w i-tej publicznej uczelni akademickiej, którzy rozpoczęli stacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, z wyłączeniem osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy w i-tej uczelni w charakterze nauczyciela akademickiego, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Dni - oznacza liczbę doktorantów w i-tej publicznej uczelni akademickiej, którzy rozpoczęli niestacjonarne studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, z wyłączeniem osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy w i-tej uczelni w charakterze nauczyciela akademickiego, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
Nai - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni akademickiej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
n - oznacza liczbę publicznych uczelni akademickich,
Lnai oblicza się według wzoru:
Lnai = 2,5Lprofi + 2Ldhi + l,5Ldri + Lmgri + 3LZprofi
gdzie:
Lprofi - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni akademickiej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji, posiadających tytuł profesora (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
Ldhi - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni akademickiej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji, posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego lub stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
Ldri - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni akademickiej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji, posiadających stopień naukowy doktora lub stopień doktora w zakresie sztuki (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
Lmgri - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni akademickiej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji posiadających tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
LZprofi - oznacza liczbę osób niebędących obywatelami polskimi posiadających tytuł profesora lub zatrudnionych na stanowisku profesora uczelni w innej uczelni, zagranicznej uczelni lub zagranicznej instytucji naukowej lub na stanowisku profesora instytutu w instytucie PAN, instytucie badawczym lub instytucie międzynarodowym, które w poprzednim roku akademickim przeprowadziły co najmniej 60 godzin zajęć dydaktycznych w i-tej publicznej uczelni akademickiej (z wyłączeniem osób pozostających z i-tą uczelnią w stosunku pracy),
n - oznacza liczbę publicznych uczelni akademickich,
Ldpci - oznacza liczbę doktorantów będących cudzoziemcami, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/2020, w i-tej publicznej uczelni akademickiej, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania subwencji,
n - oznacza liczbę publicznych uczelni akademickich,
Kj - oznacza wartość przypisaną j-tej dyscyplinie naukowej albo artystycznej, wynoszącą:
- 1,50 - dla dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których i-ta publiczna uczelnia akademicka posiada kategorię naukową A+,
- 1,00 - dla dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których i-ta publiczna uczelnia akademicka posiada kategorię naukową A,
- 0,70 - dla dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których i-ta publiczna uczelnia akademicka posiada kategorię naukową B,
n - oznacza liczbę publicznych uczelni akademickich,
gdzie elementy wzoru zachowują oznaczenia opisane w ust. 8 załącznika nr 1 do rozporządzenia, przy czym n oznacza liczbę publicznych uczelni akademickich,
gdzie:
Wknj,i - oznacza współczynnik kategorii naukowej w j-tej dyscyplinie naukowej lub artystycznej w i-tej publicznej uczelni akademickiej, obliczany według wzoru:
gdzie:
Nfj,i - oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy wprowadzającej, w jednostkach naukowych i-tej publicznej uczelni akademickiej, które otrzymały kategorię naukową A+ w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej lub artystycznej,
Naj,i - oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy wprowadzającej, w jednostkach naukowych i-tej publicznej uczelni akademickiej, które otrzymały kategorię naukową A w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej lub artystycznej,
Nbj,i - oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy wprowadzającej, w jednostkach naukowych i-tej publicznej uczelni akademickiej, które otrzymały kategorię naukową B w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej lub artystycznej,
Ncj,i - oznacza sumę liczb pracowników, o których mowa w art. 238 ust. 18 pkt 2 ustawy wprowadzającej, w jednostkach naukowych i-tej publicznej uczelni akademickiej (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku), które otrzymały kategorię naukową C w wyniku ostatniej kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej, którzy złożyli oświadczenie, o którym mowa w art. 343 ust. 7 ustawy, w j-tej dyscyplinie naukowej lub artystycznej;
Lnai = 2,5Lprofi + 2Ldhi + l,5Ldri + Lmgri
gdzie:
Lprofi - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni zawodowej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji, posiadających tytuł profesora (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
Ldhi - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni zawodowej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji, posiadających stopień naukowy doktora habilitowanego lub stopień doktora habilitowanego w zakresie sztuki (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
Ldri - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni zawodowej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji, posiadających stopień naukowy doktora lub stopień doktora w zakresie sztuki (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
Lmgri - oznacza przeciętną liczbę nauczycieli akademickich zatrudnionych w i-tej publicznej uczelni zawodowej w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji, posiadających tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny (w przeliczeniu na pełne etaty, z jednym miejscem po przecinku),
Di - oznacza sumę dotacji, o których mowa w art. 94 ust. 1 pkt 1, art. 94b ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, i dotacji, o których mowa w art. 18 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki, przyznanych i-tej publicznej uczelni zawodowej wykazanych w sprawozdaniu z wykonania planu rzeczowo-finansowego składanym w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji,
SJSTi - oznacza środki finansowe z budżetów jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków, o których mowa w art. 94 ust. 6 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym, w i-tej publicznej uczelni zawodowej wykazane w sprawozdaniu z wykonania planu rzeczowo-finansowego składanym w roku poprzedzającym rok przyznania subwencji.
gdzie:
Lfi - oznacza liczbę dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których i-ten podmiot posiada kategorię naukową A+,
Lai - oznacza liczbę dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których i-ten podmiot posiada kategorię naukową A,
Lbi - oznacza liczbę dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których i-ten podmiot posiada kategorię naukową B,
Lci - oznacza liczbę dyscyplin naukowych lub artystycznych, w których i-ten podmiot posiada kategorię naukową C,
- minister, przyznając uczelni subwencję, ustali tę subwencję w wysokości stanowiącej 103% sumy dotacji, które przyznano uczelniom, o których mowa w pkt 1 albo 2, w warunkach porównywalnych.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
SPOSÓB PODZIAŁU DLA PUBLICZNYCH UCZELNI AKADEMICKICH NADZOROWANYCH PRZEZ MINISTRA WŁAŚCIWEGO DO SPRAW SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU DYDAKTYCZNEGO, W TYM KSZTAŁCENIE STUDENTÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH, UTRZYMANIE I ROZWÓJ UCZELNI, W TYM DOMÓW I STOŁÓWEK STUDENCKICH, ORAZ ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW UCZELNI, A TAKŻE NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU BADAWCZEGO, W TYM PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ, ZAKUP LUB WYTWORZENIE APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ ORAZ INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ O WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 500 000 ZŁ, KSZTAŁCENIE W SZKOLE DOKTORSKIEJ ORAZ KOMERCJALIZACJĘ WYNIKÓW DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ ORAZ KNOW-HOW ZWIĄZANEGO Z TYMI WYNIKAMI
SPOSÓB PODZIAŁU DLA PUBLICZNYCH UCZELNI AKADEMICKICH NADZOROWANYCH PRZEZ MINISTRA WŁAŚCIWEGO DO SPRAW SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU DYDAKTYCZNEGO, W TYM KSZTAŁCENIE STUDENTÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH, UTRZYMANIE I ROZWÓJ UCZELNI, W TYM DOMÓW I STOŁÓWEK STUDENCKICH, ORAZ ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW UCZELNI, A TAKŻE NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU BADAWCZEGO, W TYM PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ, ZAKUP LUB WYTWORZENIE APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ ORAZ INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ O WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 500 000 ZŁ, KSZTAŁCENIE W SZKOLE DOKTORSKIEJ ORAZ KOMERCJALIZACJĘ WYNIKÓW DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ ORAZ KNOW-HOW ZWIĄZANEGO Z TYMI WYNIKAMI
ZAŁĄCZNIK Nr 2
SPOSÓB PODZIAŁU DLA PUBLICZNYCH UCZELNI ZAWODOWYCH NADZOROWANYCH PRZEZ MINISTRA WŁAŚCIWEGO DO SPRAW SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU DYDAKTYCZNEGO, W TYM KSZTAŁCENIE STUDENTÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH, UTRZYMANIE I ROZWÓJ UCZELNI, W TYM DOMÓW I STOŁÓWEK STUDENCKICH, ORAZ ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW UCZELNI
SPOSÓB PODZIAŁU DLA PUBLICZNYCH UCZELNI ZAWODOWYCH NADZOROWANYCH PRZEZ MINISTRA WŁAŚCIWEGO DO SPRAW SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU DYDAKTYCZNEGO, W TYM KSZTAŁCENIE STUDENTÓW NA STUDIACH STACJONARNYCH, UTRZYMANIE I ROZWÓJ UCZELNI, W TYM DOMÓW I STOŁÓWEK STUDENCKICH, ORAZ ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW UCZELNI
ZAŁĄCZNIK Nr 3
SPOSÓB PODZIAŁU DLA NIEPUBLICZNYCH UCZELNI AKADEMICKICH, INSTYTUTÓW NAUKOWYCH POLSKIEJ AKADEMII NAUK, INSTYTUTÓW BADAWCZYCH I MIĘDZYNARODOWYCH INSTYTUTÓW NAUKOWYCH UTWORZONYCH NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH USTAW DZIAŁAJĄCYCH NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU BADAWCZEGO, W TYM PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ, ZAKUP LUB WYTWORZENIE APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ ORAZ INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ O WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 500 000 ZŁ, KSZTAŁCENIE W SZKOLE DOKTORSKIEJ ORAZ KOMERCJALIZACJĘ WYNIKÓW DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ ORAZ KNOW-HOW ZWIĄZANEGO Z TYMI WYNIKAMI, A TAKŻE ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH W INSTYTUTACH NAUKOWYCH POLSKIEJ AKADEMII NAUK, INSTYTUTACH BADAWCZYCH ORAZ W MIĘDZYNARODOWYCH INSTYTUTACH NAUKOWYCH UTWORZONYCH NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH USTAW DZIAŁAJĄCYCH NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
SPOSÓB PODZIAŁU DLA NIEPUBLICZNYCH UCZELNI AKADEMICKICH, INSTYTUTÓW NAUKOWYCH POLSKIEJ AKADEMII NAUK, INSTYTUTÓW BADAWCZYCH I MIĘDZYNARODOWYCH INSTYTUTÓW NAUKOWYCH UTWORZONYCH NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH USTAW DZIAŁAJĄCYCH NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ CZĘŚCI ZASADNICZEJ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA UTRZYMANIE I ROZWÓJ POTENCJAŁU BADAWCZEGO, W TYM PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ, ZAKUP LUB WYTWORZENIE APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ ORAZ INFRASTRUKTURY INFORMATYCZNEJ O WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ 500 000 ZŁ, KSZTAŁCENIE W SZKOLE DOKTORSKIEJ ORAZ KOMERCJALIZACJĘ WYNIKÓW DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ ORAZ KNOW-HOW ZWIĄZANEGO Z TYMI WYNIKAMI, A TAKŻE ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH W INSTYTUTACH NAUKOWYCH POLSKIEJ AKADEMII NAUK, INSTYTUTACH BADAWCZYCH ORAZ W MIĘDZYNARODOWYCH INSTYTUTACH NAUKOWYCH UTWORZONYCH NA PODSTAWIE ODRĘBNYCH USTAW DZIAŁAJĄCYCH NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SPOSÓB PODZIAŁU ŚRODKÓW FINANSOWYCH DLA UCZELNI PUBLICZNYCH KSZTAŁCĄCYCH PERSONEL LOTNICZY DLA LOTNICTWA CYWILNEGO NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM POWIETRZNYCH STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH KADR POWIETRZNYCH
SPOSÓB PODZIAŁU ŚRODKÓW FINANSOWYCH DLA UCZELNI PUBLICZNYCH KSZTAŁCĄCYCH PERSONEL LOTNICZY DLA LOTNICTWA CYWILNEGO NA ZADANIA ZWIĄZANE Z UTRZYMANIEM POWIETRZNYCH STATKÓW SZKOLNYCH I SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW SZKOLENIOWYCH KADR POWIETRZNYCH
1) w zakresie sposobu podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego oraz na zadania związane z utrzymaniem powietrznych statków szkolnych i specjalistycznych ośrodków szkoleniowych kadr powietrznych - rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 marca 2015 r. w sprawie sposobu podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2163),
2) w zakresie sposobu podziału środków finansowych na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego oraz środków finansowych dla Polskiej Akademii Umiejętności rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 września 2015 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości dotacji i rozliczania środków finansowych na utrzymanie potencjału badawczego oraz na badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, służące rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. poz. 1443 oraz z 2017 r. poz. 1495)
- które utraciły moc z dniem 1 października 2018 r. na podstawie art. 169 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (6)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (2)
Akty uchylające liczba obiektów na liście: (1)
Akty zastępujące liczba obiektów na liście: (1)
Akty zastępowane liczba obiektów na liście: (2)
- Sposób ustalania wysokości dotacji i rozliczania środków finansowych na utrzymanie potencjału badawczego oraz na badania naukowe lub prace rozwojowe oraz zadania z nimi związane, służące rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich.
- Sposób podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych i niepublicznych.