Przyjmowanie do eksploatacji oraz przeprowadzanie rozliczeń i analiz zrealizowanych zadań inwestycyjnych.
M.P.1973.5.34
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO KOMISJI PLANOWANIA PRZY RADZIE MINISTRÓW
z dnia 22 stycznia 1973 r.
w sprawie przyjmowania do eksploatacji oraz przeprowadzania rozliczeń i analiz zrealizowanych zadań inwestycyjnych.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PROTOKÓŁ
PROTOKÓŁ
ZAŁĄCZNIK Nr 3
ROZLICZENIE
ROZLICZENIE
ZAŁĄCZNIK Nr 4
ROZLICZENIE FINANSOWE WYKONANEJ I PRZYJĘTEJ DO EKSPLOATACJI INWESTYCJI
ROZLICZENIE FINANSOWE WYKONANEJ I PRZYJĘTEJ DO EKSPLOATACJI INWESTYCJI
Lp. | Wyszczególnienie | Wartość |
1 | Planowany koszt inwestycji | |
2 | Rzeczywisty koszt inwestycji | |
a) nakłady zrealizowane do terminu przyjęcia zadania do eksploatacji | ||
b) nakłady do zrealizowania po terminie przyjęcia zadania do eksploatacji | ||
3 | Nakłady do sfinansowania ze środków obrotowych (ze środków działalności bieżącej) | |
4 | Wartość nieodpłatnych świadczeń w naturze (w tym dokumentacja z innych źródeł, czyny społeczne itp.) | |
5 | Nakłady do sfinansowania z kredytu (ze środków inwestycyjnych) | |
6 | Wypłaty z kredytu (ze środków inwestycyjnych) | |
7 | Środki do zarezerwowania ogółem z tego na: | |
a) pokrycie zobowiązań | ||
b) sfinansowanie nie wykonanego zakresu rzeczowego | ||
c) utworzenie funduszu nagród | ||
8 | Środki do przelania na rachunek rozliczeniowy z tytułu nadwyżki zysków inwestycyjnych nad stratami inwestycyjnymi | |
9 | Środki do przelania z rachunku rozliczeniowego (z rachunku działalności bieżącj) ogółem z tego z tytułu: | |
a) nadwyżki strat inwestycyjnych nad zyskami inwestycyjnymi (bez odsetek podwyższonych) | ||
b) zapasów materiałów, produkcji nie zakończonej, wyrobów, należności | ||
c) nakładów podlegających sfinansowaniu ze środków obrotowych | ||
10 | Ogółem wykorzystanie kredytu (środków finansowych) |
(miejscowość, data) (pieczęć i podpis (pieczęć i podpis
głównego księgowego) kierownika jednostki
inwestującej)
Objaśnienia do wzoru rozliczenia finansowego
1) Pod lp. 1 - planowy koszt zadania należy podać według dokumentacji obowiązującej w dniu przyjęcia zadania do eksploatacji z pominięciem zakresu, z którego zrezygnowano (ust. 2 pkt 4 rozliczenia wykonania zadania inwestycyjnego przyjętego do eksploatacji), oraz z uwzględnieniem korekty planowego kosztu w związku z dokonaniem świadczeń na rzecz wykonawców inwestycji za skrócenie cyklu budowy i wypłatę nagród (§ 11 ust. 3 uchwały nr 74 Rady Ministrów z dnia 10 marca 1972 r. w sprawie zasad finansowania inwestycji i remontów jednostek państwowych - Monitor Polski Nr 23, poz. 132 i Nr 57. poz. 305).
2) Pod lp. 3 należy podać nakłady do sfinansowania ze środków obrotowych. Wielkość tych nakładów powinna odpowiadać różnicy kwot wykazanych pod lp. 2 i pod lp. 1, powiększonej o nakłady poniesione przed przyjęciem inwestycji do finansowania, na które nie udzielono kredytu (§ 3 ust. 3 i 4 uchwały nr 74 Rady Ministrów z dnia 10 marca 1972 r.).
3) Pod lp. 5 - należy podać nakłady do sfinansowania z kredytu (ze środków inwestycyjnych). Wysokość ich powinna odpowiadać kwocie wykazanej pod lp. 2 pomniejszonej o kwoty wykazane pod lp. 3 i pod lp. 4.
4) Lp. 8 i 9 nie wypełnia się dla inwestycji jednostek i zakładów budżetowych.
5) Pod lp. 8 nadwyżki zysków nad stratami inwestycyjnymi należy podać bez odsetek podwyższonych.
6) Pod lp. 10 - należy podać wysokość wykorzystania kredytu (środków inwestycyjnych) ogółem, z tym że wysokość wykorzystania kredytu ogółem stanowi suma kwot wykazanych pod lp. 6, 7 i 8 pomniejszona o kwotę wykazaną pod lp. 9 i powinna się równać sumie nakładów wykazanych pod lp. 5.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
WSKAZÓWKI W ZAKRESIE SPORZĄDZANIA ROZLICZEŃ I ANALIZ Z WYKONANIA INWESTYCJI PRZYJĘTEJ DO EKSPLOATACJI
WSKAZÓWKI W ZAKRESIE SPORZĄDZANIA ROZLICZEŃ I ANALIZ Z WYKONANIA INWESTYCJI PRZYJĘTEJ DO EKSPLOATACJI
I.
W zakresie rozliczeń.
W zakresie rozliczeń.
Zwiększenie (zmniejszenie) wartości kosztorysowej jest spowodowane m.in.:
oraz wyjaśnić przyczyny powstałych odchyleń w zakresie dotyczącym kosztu, efektu gospodarczego i cyklu realizacji.
Należy również podać ocenę organizacyjnego przygotowania zadania inwestycyjnego do eksploatacji w porównaniu do ustaleń zawartych w założeniach techniczno-ekonomicznych.
II.
W zakresie analizy stanu zagospodarowania inwestycji.
W zakresie analizy stanu zagospodarowania inwestycji.
Czynniki pozainwestycyjne (tj. nie związane bezpośrednio z częścią zainwestowaną) powinny być w analizie wyszczególnione z jednoczesnym wyszacowaniem efektów produkcyjnych uzyskanych z tych źródeł.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »