NDSSwE-Polska. Porozumienie w sprawie wsparcia bazy 3. Batalionu Łączności NATO (3NSB) zlokalizowanej w garnizonie Bydgoszcz na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Warszawa.2015.10.29. oraz w SHAPE.2015.11.18.
M.P.2016.566
Akt obowiązującyPOROZUMIENIE
między Ministrem Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej a Naczelnym Dowództwem Sojuszniczych Sił w Europie (SHAPE) w sprawie wsparcia bazy 3. Batalionu Łączności NATO (3NSB) zlokalizowanej w garnizonie Bydgoszcz na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
podpisane w Warszawie dnia 29 października 2015 r. oraz w SHAPE dnia 18 listopada 2015 r.
ZASADY OGÓLNE
a także zapewnienia pełnego dostępu do mediów oraz usług dla 3NSB, łącznie z realizacją działań w zakresie utrzymania obiektów.
DEFINICJE
W tym względzie, 3NSB należy uważać jako Międzynarodowe Dowództwo Wojskowe (ang. International Military Headquarters - IMHQ), tak jak ten termin jest rozumiany w Protokole Paryskim. IMHQ składa się również z tymczasowych dowództw lub jednostek, wojskowych przedstawicieli narodowych i oficerów łącznikowych oraz cywilnych agencji NATO, które mogą zostać przydzielone do 3NSB na zasadzie tymczasowej w celu realizacji zadań 3NSB.
Koszty związane z personelem zatrudnianym przez Państwo Gospodarza nie podlegają zwrotowi.
CELI ZAKRES
FUNKCJE I OBOWIĄZKI
ODDZIAŁ ZABEZPIECZENIA PAŃSTWA GOSPODARZA
WSPÓLNA GRUPA KOORDYNACYJNA (JCG)
ZARZĄDZANIE I KOORDYNACJA WSPARCIEM BAZY 3NSB
WSPARCIE BAZY
w celu zapewnienia i utrzymania ruchu kołowego i pieszego, dostępu do/z miejsca, zgodnie z przepisami ruchu drogowego Państwa Gospodarza oraz wymogami operacyjnymi i bezpieczeństwa NATO.
w zakresie wymaganym przez standard i wielkość bazy, wymogi operacyjne 3NSB, wymogi na kolokację elementów 3NSB oraz inne czynniki lokalne.
do urządzeń do niszczenia materiałów niejawnych oraz usług wywozu zniszczonych materiałów niejawnych i odpadów toksycznych) i usługi ochrony środowiska. Media będą dostarczane na wniosek 3NSB. 3NSB zachowuje możliwość samodzielnego pozyskiwania mediów i usług. Jeśli media zostaną zapewnione przez Państwo Gospodarza, 3NSB lub inny użytkownik będzie odpowiedzialny za zwrot poniesionych kosztów lub pokrywanie rachunków za media, sprzątanie i wywóz odpadów i usług ochrony środowiska.
Z zastrzeżeniem zwrotu kosztów, zapewniona zostanie podstawowa opieka medyczna.
i określanie polityk MWA oraz za koordynację i zatwierdzanie działań MWA, obejmujących koncesje na usługi gastronomiczne (inne niż jadalnia-kawiarnia 3NSB), stołówki (wymiana wolnocłowa), sport (obiekty fitness i rekreacyjne), kluby, organizację uroczystości i podobnych działań społecznych, które są fundamentalne dla jakości życia członków 3NSB i członków ich rodzin. Działalność MWA 3NSB będzie udostępniana i obsługiwana, zgodnie z polityką NATO, dyrektywami Dowództw Naczelnych oraz dyrektywami wykonawczymi Grupy Systemów Łączności i Informatyki NATO. Państwo Gospodarz zapewni poniżej opisane wsparcie dla działań MWA 3NSB oraz dla członków 3NSB i członków ich rodzin.
POSTANOWIENIA FINANSOWE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Niniejsze Porozumienie zostało sporządzone w dwóch egzemplarzach, każdy w języku polskim i angielskim, przy czym obydwa teksty mają jednakową moc.
ZAŁĄCZNIK A
Rozmieszczenie obiektów 3NSB w kompleksie wojskowym Nr 6000 przy ul. Szubińskiej 105 w Bydgoszczy oraz zasady finansowania infrastruktury oraz podział kosztów jej utrzymania.
Użytkowanie infrastruktury i obiektów kompleksu wojskowego nr 6000 w Bydgoszczy przez 3 NSB.
Rozmieszczenie obiektów 3NSB w kompleksie wojskowym Nr 6000 przy ul. Szubińskiej 105 w Bydgoszczy oraz zasady finansowania infrastruktury oraz podział kosztów jej utrzymania.
Użytkowanie infrastruktury i obiektów kompleksu wojskowego nr 6000 w Bydgoszczy przez 3 NSB.
NR BUDYNKU | OPIS | ZASADY FINANSOWANIA/ PODZIAŁ KOSZTÓW | STATUS |
4 | Główny budynek biurowy dowództwa 3NSB wraz z Centrum Replikacji Mobilnych Systemów Łączności (POP Replication Centre) w podpiwniczeniu budynku. | NATO. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania. | Odnowiony przez Państwo Gospodarza na zasadzie prefinansowania projektu NATO nr 2HQ15001 w ramach pakietu zdolności CP01A0149. Projekt infrastruktury budowlanej zakończono i przekazano budynek w użytkowanie dla 3 NSB na początku 2014 r. |
145 | Budynek biurowy Kompanii Zabezpieczenia i Wsparcia (M&S Coy). Wysunięty Punkt Wsparcia Logistycznego (Forward Supply Point). | NATO. 50% / 50 % udziału w kosztach utrzymania, proporcjonalnie do wykorzystania. | Odnawiany w ramach pakietu zdolności CP01A0149. Przewidywane zakończenie remontu i rozpoczęcie użytkowania w połowie 2015 r. Częściowo użytkowany od 2012 r. |
140 | Budynek dowództwa Mobilnego Modułu Łączności A (DCM A). | NATO. 50% / 50 % udziału w kosztach utrzymania. | Odnawiany na podstawie Pakietu Zdolności CP01A0149. Zakończenie remontu i rozpoczęcie użytkowania w połowie 2015 r. Częściowo odnowiony przez Państwo Gospodarza i tymczasowo użytkowany przez dowództwo 3NSB, DCM A and M&S Coy od 2012 r. |
5 | Warsztaty techniczne NATO Kompanii Zabezpieczenia i Wsparcia (M&S Coy) oraz garaże i Centrum Replikacji Mobilnych Systemów Łączności. | NATO. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania. | Polska proponuje nowy budynek z wykorzystaniem funduszy Pakietu Zdolności CP01A0149. Planowane wybudowanie 1 rozpoczęcie użytkowania na koniec 2015 r. |
6 | Stacja energetyczna (agregaty zasilania awaryjnego). | NATO. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania. | Polska proponuje wybudowania nowej stacji zasilania, z funduszy Pakietu Zdolności CP01A0149. Planowane wybudowanie i rozpoczęcie użytkowania w połowie 2015 r. |
7 | Zadaszony parking dla pojazdów NATO. | NATO. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania. | Polska może dostarczyć zadaszony parking w ramach Pakietu Zdolności CP01A0149. Planowane wybudowanie i rozpoczęcie użytkowania na początku 2016 r. |
8 | Recepcja (Biuro Przepustek) zapewniająca kontrolę dostępu do kompleksu NATO oraz Państwa Gospodarza. | WSPÓŁDZIELONY KOSZT. Inwestycja służąca też innym instytucjom dyslokowanym w kompleksie nr 6000 w Bydgoszczy. 25% udziału NATO w kosztach utrzymania. | Proponowany nowy budynek z funduszy Pakietu Zdolności CP01A0149. Planowane wybudowanie i rozpoczęcie użytkowania w połowie 2015 r. |
9 | Teren parkingowy Państwa Gospodarza. | WSPÓŁDZIELONY KOSZT, proporcjonalnie do całkowitej liczby personelu NATO użytkującego parking. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania, NATO proporcjonalnie do wykorzystania (liczby miejsc). | Jest to Istniejący parking w kompleksie Nr 6000. NATO zakończy użytkowanie i odpowiedzialność finansową z chwilą ukończenia parkingu dedykowanego dla pojazdów NATO (teren oznaczony nr 11). |
10 (bud. 115) | Użytkowany jako budynek garażowy dla pojazdów 3NSB. | NATO. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania. | Aktualnie wypożyczony przez Państwo Gospodarza dla 3NSB. Zostanie formalnie przekazany NATO, po ukończeniu inwestycji w połowie 2016 r. |
11 | Teren parkingowy NATO. | NATO. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania. | Proponowany nowy budynek z funduszy Pakietu Zdolności CP01A0149. Planowane wybudowanie I rozpoczęcie użytkowania w połowie 2016 r. |
12 | Stacja kontroli pojazdów z warsztatem technicznym Państwa Gospodarza. | WSPÓŁDZIELONY KOSZT. Proporcjonalnie do użytkowania przez personel NATO. 50% udziału NATO w kosztach utrzymania, proporcjonalnie do wykorzystania. | Aktualnie infrastruktura Państwa Gospodarza z możliwością corocznego użytkowania przez 3NSB w celu okresowej kontroli pojazdów. Porozumienie niezbędne w celu kontynuowania użytkowania. |
Ogrodzenie terenu 3NSB. | NATO. 50% / 50% udziału w kosztach utrzymania. | Ogrodzenie realizowane w zakresie Pakietu Zdolności CP01A0149. Planowane zakończenie w połowie 2016 r. |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »