Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.63.581

Akt jednorazowy
Wersja od: 22 czerwca 1928 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 14 czerwca 1928 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemyślu i Handlu oraz Rolnictwa o zmianach i uzupełnieniach taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy art. 4, punkt 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. Nr. 57, poz. 580) oraz art. 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. Nr. 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W taryfie towarowej polskich Kolei normalnotorowych, ogłoszonej jako załącznik do rozporządzenia Ministra Komunikacji z dnia 6 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 112, poz. 953) i uzupełnionej rozporządzeniami Ministra Komunikacji z dnia 27 lutego 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 21, poz. 193), z dnia 21 marca 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 39, poz. 387) i z dnia 25 kwietnia 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 51, poz. 494), wprowadza się zmiany i uzupełnienia następujące:

A. W części II "Postanowienia taryfowe i Wykaz opłat dodatkowych":

W p. 75 ust. A poz. c) po słowach: "dla kontroli" dodaje się: "lub uzupełniony danemi listu przewozowego wtórnik tegoż".

W tytule rozdz. XXIII po słowach "Przewóz w wagonach - lodowniach" dodaje się "P. K. P."

W p. 84 ust. m) uzupełnia się przepisem:

"W razie użycia wagonu - lodowni P. K. P., za zgodą kolei, poza granicami Państwa pobiera się oprócz podanych wyżej opłat za odległość kolei polskich:

1) opłatę za użycie wagonu w wysokości 11 gr. od wagonu i kilometra za odległość przewozu od granicy Państwa do zagranicznej stacji przeznaczenia;

2) opłatę za lód, oddany na stacji granicznej, w wypadkach dostarczenia go przez kolej - w wysokości 3 zł. za każde 100 kg.".

B. W części III "Nomenklatura i klasyfikacja towarów":

W gr. 2 "Nasiona oleiste i pastewne", w poz. a) po słowie: "rzepik" dodaje się: "dynia".

W gr. 14 "Otręby i t. d." w poz. a) po słowach: "oraz otręby" dodaje się: "z roślin strączkowych oraz".

W gr. 55 "Kamienie i t, d." w poz. e) dodaje się: "i wyroby z nich".

W gr. 56 "Piasek i t. d.", w poz. b) po słowach; "piasek kwarcowy płukany" dodaje się: "w workach" i po słowach: "piasek odlewniczy' (Dz. U. R. P. z r. 1928 Nr. 51, poz. 494) dodaje się: "w workach".

W gr. 61 "Cement i t. d." w poz. a) dodaje się: "oraz klinkier cementowy".

W gr. 63 "Żelazo i t. d." poz. g) otrzymuje brzmienie następujące: "g) Blacha i żelazo pokryte cyną, niklem lub ołowiem.. II - V".

Pozatem dodaje się nową pozycję następującą: "i) Blacha żelazna cynkowana.. III - V".

W gr. 94 "Opony wszelkie i t. d.", w tytule grupy po słowie: "gumowanych", dodaje się: "pasy i węże parciane (przędzowe)".

C W części V "Taryfy wyjątkowe":

W taryfie wyjątkowej Nr. 13 na przewóz szlaki i t. d. w tytule taryfy po słowach; "klinkieru (z gr. 60) " wstawia się: "klinkieru cementowego (z gr. 61)".

W należności od tego w p. 2 "Opłaty" w p. a) po słowach: "ogniotrwałą wszelką" dodaje się: "oraz za klinkier cementowy". Równocześnie skreśla się p. 3. Warunki stosowania".

W taryfie wyjątkowej Nr. 17 na przewóz rur kamionkowych w tytule taryfy po pozycji g) dodaje się: "i h)".

W taryfie wyjątkowej Nr. 23 na przewóz drzewa, w p. 1 "Obszar ważności" po słowach: "Beskid- Stryj" dodaje się: "oraz od stacyj Dolina i Morszyn".

W taryfie wyjątkowej Nr. 38 na przewóz soli w p. 3 "Warunki stosowania" po słowach: "dołączeniu pierwotnego listu przewozowego" dodaje się: "lub reekspedycji bez wyładowania".

W taryfie wyjątkowej Nr. 40 na przewóz nasion (Dz. U. R. P. z 1928 r. Nr. 39, poz. 387), w p. 1 "Obszar ważności" dodaje się w końcu: "Lwów i Bielsko".

W taryfie wyjątkowej VII na wywóz cukru dodaje się w końcu uwagę następującą:

"Uwaga. Taryfa niniejsza ma zastosowanie również do przesyłek tranzytowych cukru z obliczeniem przewoźnego za całą odległość kolei polskich, nie wyłączając kolei na obszarze W. M. Gdańska".

W taryfie wyjątkowej XI na przewóz ryb. w pkt. 2 "Opłaty" poz. b) uzupełnia się w końcu zdaniem następującem: "Przy przewozie tych przesyłek na żądanie nadawcy, wyrażone w liście przewozowym lub w zamówieniu pisemnem, pociągiem osobowym, przewoźne oblicza się z podwyższeniem 0 25%, a pociągiem osobowym pośpiesznym - o, 50%".

W taryfie wyjątkowej XXIV na wywóz przetworów naftowych i t. d., w punk. 2 " Opłaty", w ust. 1, w wykazie stacyj nadawczych skreśla się stację "Kołomyja".

W taryfie wyjątkowej XXXI na wywóz żelaza i t. d. w p. 2 "Opłaty", w ust. b) w wykazie pozycyj po pozycji h) dodaje się: "oraz i)".

W taryfie wyjątkowej XXXIX na przywóz muszli dodaje się w tytule: "i orzechów kamiennych (z gr. 41)".

W taryfie wyjątkowej XLIV na wywóz masła w p. 2 "Opłaty" ust. a) otrzymuje brzmienie:

a) masła:

przy przesyłkach drobnych zwyczajnych - według kl. III, pośpiesznych - według klasy II,

przy przesyłkach pół i całowagonowych zwyczajnych - według klasy V. pośpiesznych - według klasy IV".

Pozatem w tymże p. 2 "Opłaty" taryfy wyjątkowej XLIV po ust. b) dodaje się zdanie następujące:

"Przy przewozie przesyłek pośpiesznych na żądanie nadawcy, wyrażone w liście przewozowym lub w zamówieniu pisemnem, pociągiem osobowym, przewoźne oblicza się z podwyższeniem o 25%, a pociągiem osobowym pośpiesznym - o 50%.

W "Tabeli opłat przewozowych do taryf wyjątkowych", w uwadze oznaczonej **) (dwie gwiazdki), w wierszu trzecim zamiast słów: "najmniej za 20.000 kg, a przy załadowaniu" wstawia się co następuje: "najmniej za 20.000 kg. W wypadkach podstawienia wagonów 20- lub 25-tonnowych na żądanie nadawcy, wyrażone w liście przewozowym lub na piśmie, przewoźne oblicza się za wagę rzeczywistą, najmniej za ładowność wagonu, podstawionego stosownie do żądania. Przy załadowaniu..".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1928 r.