Zmiany i uzupełnienia taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.21.193

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 marca 1928 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 27 lutego 1928 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa o zmianach i uzupełnieniach taryfy towarowej polskich kolei normalnotorowych.

Na mocy art. 4, punkt 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. Nr. 57, poz. 580) oraz art. 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. Nr. 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W taryfie towarowej polskich kolei normalnotorowych (część II, III, IV i V), ogłoszonej jako załącznik do rozporządzenia Ministra Komunikacji z dnia 6 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 112, poz. 953), wprowadza się zmiany i uzupełnienia następująco:

W części V "Taryfy wyjątkowe", w taryfie wyjątkowej XIX na wywóz węgla kamiennego i t. d. w "Uwadze" do tej taryfy po ust. b) dodaje się ustęp e) o brzmieniu następującem:

"c) Czasowo, aż do odwołania, za przesyłki węgla okrętowego, nadawane w składzie całych pociągów, najmniej 700 tonn, do Szczecina przez Drawski Młyn lub Poznań-Tama Garbarska - pobiera się opłatę w wysokości 6,2 zł. za tonnę. Opłatę tę stosuje się przy nadaniu z zachowaniem warunków, podanych w p. 3 "Warunki stosowania".

W zależności od tego dotychczasowy ustęp c) tejże "Uwagi" otrzymuje numerację (d)".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 marca 1928 r.