Czynności wykonywane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, za które pobierane są opłaty, oraz wysokość tych opłat i tryb ich pobierania.
Dz.U.2014.1016 t.j.
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1
z dnia 2 maja 2012 r.
w sprawie czynności wykonywanych przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, za które pobierane są opłaty, oraz wysokości tych opłat i trybu ich pobierania
ZAŁĄCZNIK
WYKAZ CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PRZEZ PREZESA URZĘDU TRANSPORTU KOLEJOWEGO, ZA KTÓRE POBIERANE SĄ OPŁATY, ORAZ WYSOKOŚĆ TYCH OPŁAT
WYKAZ CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PRZEZ PREZESA URZĘDU TRANSPORTU KOLEJOWEGO, ZA KTÓRE POBIERANE SĄ OPŁATY, ORAZ WYSOKOŚĆ TYCH OPŁAT
Nr poz. | Rodzaj czynności | Wysokość opłat (PLN) | |||||
Pracochłonność | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
I. | Dotyczące autoryzacji bezpieczeństwa | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
1. | Wydawanie dokumentu autoryzacja bezpieczeństwa | 7.000 | 9.000 | 12.000 | 15.000 | równowartość w złotych 5.500 euro* | |
2. | Przedłużanie ważności autoryzacji bezpieczeństwa | 4.000 | 7.000 | 8.000 | 9.000 | 10.000 | |
3. | Zmiana autoryzacji bezpieczeństwa | 2.000 | 2.500 | 3.000 | 4.000 | 5.000 | |
II. | Dotyczące certyfikatów bezpieczeństwa - część A | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
1. | Wydawanie dokumentu certyfikatu bezpieczeństwa - część A | 7.000 | 9.000 | 12.000 | 15.000 | równowartość w złotych 5.500 euro* | |
2. | Przedłużanie ważności certyfikatu bezpieczeństwa - część A | 4.000 | 7.000 | 8.000 | 9.000 | 10.000 | |
3. | Zmiana certyfikatu bezpieczeństwa - część A | 2.000 | 2.500 | 3.000 | 4.000 | 5.000 | |
III. | Dotyczące certyfikatów bezpieczeństwa - część B | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
1. | Wydawanie dokumentu certyfikatu bezpieczeństwa - część B | 4.000 | 5.000 | 6.000 | 9.000 | równowartość w złotych 5.500 euro* | |
2. | Przedłużanie ważności certyfikatu bezpieczeństwa - część B | 3.000 | 5.000 | 6.000 | 8.000 | 10.000 | |
3. | Zmiana certyfikatu bezpieczeństwa - część B | 2.000 | 2.500 | 3.000 | 4.000 | 5.000 | |
IV. | Dotyczące świadectw bezpieczeństwa | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
1. | Wydawanie dokumentu świadectwa bezpieczeństwa | 3.000 | 5.000 | 7.000 | 10.000 | równowartość w złotych 5.500 euro* | |
2. | Przedłużanie ważności świadectwa bezpieczeństwa | 1.500 | 2.500 | 3.500 | 5.000 | 7.000 | |
3. | Zmiana świadectwa bezpieczeństwa | 800 | 1.000 | 1.500 | 2.000 | 3.500 | |
V. | Wydawanie certyfikatu podmiotowi odpowiedzialnemu za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM) w odniesieniu do wagonów towarowych oraz za kontrolę spełniania warunków zawartych w tym certyfikacie | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
7.000 | 9.000 | 10.000 | 12.000 | równowartość w złotych 5.500 euro* | |||
VI. | Dotyczące licencji maszynisty - wydawanie, przedłużanie ważności, aktualizowanie danych zawartych w licencji, wydawanie wtórników licencji | ||||||
1. | W przypadku złożenia wniosku przy pomocy systemu teleinformatycznego prowadzonego przez Prezesa UTK | 100 | |||||
2. | W przypadku złożenia wniosku w inny sposób niż w pkt 1 | 200 | |||||
VII. | Dotyczące zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
1. | Wydawanie zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych | 4.000 | 6.000 | 7.000 | 10.000 | równowartość w złotych 3.000 euro* | |
2. | Wydawanie zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji nowego lub zmodernizowanego taboru kolejowego jako podsystemu strukturalnego nieobjętego TSI | 4.000 | 6.000 | 7.000 | 10.000 | równowartość w złotych 3.000 euro* | |
VIII. | Dotyczące prowadzenia spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o odstępstwa od stosowania TSI w przypadkach, o których mowa w art. 25f ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
1.100 | 2.000 | 4.000 | 6.000 | 12.000 | |||
IX. | Dotyczące europejskiego numeru pojazdu kolejowego (EVN) | ||||||
1. | Nadawanie i zmiana europejskiego numeru pojazdowi kolejowemu (EVN) oraz dokonywanie zmian pozostałych danych rejestrowych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych, z wyjątkiem zmiany kodu interoperacyjności1) | 200 za pojazd | |||||
2. | Zmiana kodu interoperacyjności | 20 za pojazd | |||||
3. | Dotyczące wyrejestrowania pojazdu kolejowego | opłata maksymalna równowartość w złotych 25 euro* za pojazd | |||||
4. | Wyrejestrowanie pojazdu kolejowego | 50 za pojazd | |||||
X. | Dotyczące świadectw dopuszczenia do eksploatacji | ||||||
1. | Dla budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego - na typ: | do 10 godzin | 10 do 20 godzin | 20 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | opłata maksymalna ponad 40 godzin | |
1.1. | Skrzyżowania torów kolejowych | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
1.2. | Rozjazdu kolejowego | 2.000 | 4.000 | 6.000 | 8.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
1.3. | Szyny kolejowej | 1.000 | 2.000 | 3.000 | 4.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
1.4. | Systemu przytwierdzeń | 1.000 | 2.000 | 3.000 | 4.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
1.5. | Podkładu kolejowego i podrozjazdnicy | 800 | 1.500 | 2.300 | 3.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
1.6. | Sieci jezdnej, sieci powrotnej i trzeciej szyny metra | 2.000 | 4.000 | 6.000 | 8.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2. | Dla urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego - na typ: | do 10 godzin | 10 do 20 godzin | 20 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | opłata maksymalna ponad 40 godzin | |
2.1. | Stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym | 2.000 | 4.500 | 7.000 | 9.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.2. | Urządzeń sterowania rozrządem, w tym hamulca torowego | 2.000 | 4.500 | 7.000 | 9.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.3. | Urządzeń blokady liniowej | 2.000 | 4.500 | 7.000 | 9.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.4. | Systemu zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych, w tym: napędu rogatkowego, sygnalizatora drogowego | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.5. | Urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.6. | Urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów kolejowych, w tym: obwodów torowych i liczników osi | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.7. | Urządzeń oddziaływania tor-pojazd | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.8. | Urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.9. | Sygnalizatora kolejowego | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.10. | Dławika torowego | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.11. | Linek dławikowych | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.12. | Wyłącznika szybkiego | 2.000 | 4.000 | 6.000 | 8.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.13. | Systemu ochrony przed porażeniem prądem elektrycznym | 2.000 | 4.000 | 6.000 | 8.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.14. | Systemu automatycznego prowadzenia pociągu | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.15. | Urządzeń łączności przewodowej: zapowiadawczej, strażnicowej i stacyjno-ruchowej | 2.000 | 4.500 | 7.000 | 9.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.16. | Urządzeń łączności bezprzewodowej: pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania | 2.000 | 4.500 | 7.000 | 9.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.17. | Systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.18. | Systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
2.19. | Rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego | 1.500 | 3.000 | 4.500 | 6.000 | równowartość w złotych 7.000 euro* | |
3. | Dla pojazdów kolejowych - na typ: | do 10 godzin | 10 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | 40 do 50 godzin | opłata maksymalna ponad 50 godzin | |
3.1. | Pojazdu trakcyjnego | 4.000 | 10.000 | 20.000 | 40.000 | równowartość w złotych 30.000 euro* | |
3.2. | Wagonu pasażerskiego | 4.000 | 10.000 | 20.000 | 40.000 | równowartość w złotych 30.000 euro* | |
3.3. | Wagonu towarowego | 3.000 | 6.000 | 10.000 | 30.000 | 60.000 | |
3.4. | Pojazdu specjalnego | 3.000 | 6.000 | 15.000 | 40.000 | 75.000 | |
3.5. | Pojazdu pomocniczego | 3.000 | 6.000 | 15.000 | 40.000 | 75.000 | |
XI. | Dotyczące nadzoru | do 10 godzin | 10 do 20 godzin | 20 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | opłata maksymalna ponad 40 godzin | |
1. | Kontrole w ramach nadzoru nad podmiotami uprawnionymi do szkolenia i egzaminowania osób ubiegających się o licencję i świadectwo maszynisty | 2.500 | 4.000 | 5.500 | 7.000 | 8.000 | |
2. | Kontrole w ramach nadzoru nad podmiotami uprawnionymi do przeprowadzania badań w celu uzyskania licencji i świadectwa maszynisty | 2.500 | 4.000 | 5.500 | 7.000 | 8.000 | |
XII. | Dotyczące kontroli | do 10 godzin | 10 do 20 godzin | 20 do 30 godzin | 30 do 40 godzin | opłata maksymalna ponad 40 godzin | |
1. | Przestrzegania zasad prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji | 1.900 | 3.600 | 7.000 | 12.000 | równowartość w złotych 5.000 euro* | |
2. | Warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych | 1.900 | 3.600 | 7.000 | 12.000 | opłata maksymalna równowartość w złotych 5.000 euro* | |
3. | Przestrzegania warunków, jakie powinni spełniać maszyniści, osoby zatrudnione na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz pojazdów kolejowych metra | 1.900 | 3.600 | 6.000 | 8.000 | równowartość w złotych 5.000 euro* |
1) W opłacie za nadanie i zmianę europejskiego numeru pojazdowi kolejowemu (EVN) została wkalkulowana opłata za dokonywanie zmian pozostałych danych rejestrowych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych, z wyjątkiem zmiany kodu interoperacyjności.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »