Nadanie statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Monitor Polski

M.P.2019.762 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 marca 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 180
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 listopada 2017 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 153 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (M.P. z 2017 r. poz. 866).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT MINISTERSTWA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

§  1.  1
 Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2267), do spraw objętych działami:
1)
praca;
2)
zabezpieczenie społeczne;
3)
rodzina.
§  2. 
W skład Ministerstwa wchodzą Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1)
Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz;
2)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
3)
Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej;
4)
Departament Funduszy;
5)
Departament Informatyki;
6)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
7)
Departament Polityki Rodzinnej;
8)
Departament Polityki Senioralnej;
9)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
10)
Departament Prawa Pracy;
11)
Departament Prawny;
12)
Departament Rynku Pracy;
13)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
14)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;
15)
Departament Współpracy Międzynarodowej;
16)
Biuro Administracyjne;
17)
Biuro Budżetu i Finansów;
18)
Biuro Dyrektora Generalnego;
19)
Biuro Kontroli i Audytu;
20)
Biuro Ministra;
21)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;
21a) 2
 Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej;
21b) 3
 Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania;
22)
Biuro Promocji
§  3. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu praca zapewniają w szczególności:
1)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;
2)
Departament Funduszy;
3)
Departament Prawa Pracy;
4)
Departament Rynku Pracy;
5)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
§  4. 
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:
1)
Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej;
2)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;
3)
Departament Polityki Senioralnej;
4)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej;
5)
Departament Ubezpieczeń Społecznych;
6)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
§  5.  4
 Obsługę zadań Ministra w zakresie działu rodzina zapewniają w szczególności:
1)
Departament Polityki Rodzinnej;
2)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej;
3)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania.
§  6. 
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
1 Załącznik § 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 3 z dnia 9 stycznia 2020 r. (M.P.2020.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 stycznia 2020 r.
2 Załącznik § 2 pkt 21a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 3 z dnia 9 stycznia 2020 r. (M.P.2020.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 stycznia 2020 r.
3 Załącznik § 2 pkt 21b dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 39 z dnia 24 marca 2020 r. (M.P.2020.323) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2020 r.
4 Załącznik § 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 39 z dnia 24 marca 2020 r. (M.P.2020.323) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2020 r.