Rozdział 3 - Szczegółowe warunki udzielania wsparcia budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego lub wodoru, lub infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie - Szczegółowe warunki udzielania oraz sposób rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.2538

Akt utracił moc
Wersja od: 30 grudnia 2019 r.

Rozdział  3

Szczegółowe warunki udzielania wsparcia budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego lub wodoru, lub infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie

§  21. 
O wsparcie budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego lub wodoru, lub infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie może ubiegać się przedsiębiorca, który posiada siedzibę lub oddział na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§  22. 
Wsparcie, o którym mowa w § 21, może zostać przeznaczone na realizację zadań inwestycyjnych w zakresie:
1)
budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego;
2)
budowy lub rozbudowy infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną:
a)
o normalnej mocy wykorzystywanej w transporcie,
b)
o dużej mocy wykorzystywanej w transporcie,
c)
dla drogowego transportu publicznego;
3)
budowy lub rozbudowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży wodoru.
§  23. 
Do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 21, zalicza się:
1)
cenę nabycia nieruchomości lub koszty dzierżawy nieruchomości w okresie realizacji inwestycji,
2)
cenę nabycia środków trwałych lub koszt ich wytworzenia we własnym zakresie,
3)
koszty montażu i robót budowlanych,
4)
koszty instalacji przyłączeniowej,
5)
cenę nabycia wartości niematerialnych i prawnych,
6)
koszty związane z budową magazynów energii,
7)
koszty dokumentacji technicznej,
8)
koszty testów i odbiorów, jeżeli zwiększają wartość środków trwałych,
9)
podatki i opłaty niezbędne dla realizacji prac inwestycyjnych, poniesione w okresie ich trwania, inne niż podatek akcyzowy oraz podatek od towarów i usług,
10)
podatek od towarów i usług, związany z realizacją inwestycji, jeżeli podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług

- dotyczące infrastruktury wykorzystywanej wyłącznie na potrzeby dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego, wodoru, lub budowy lub rozbudowy infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną, wykorzystywanych w transporcie.

§  24. 
Wsparcie, o którym mowa w § 21, wynosi:
1)
w przypadku budowy infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego - nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję związaną z budową jednej stacji tankowania:
a)
sprężonego gazu ziemnego (CNG), w tym pochodzącego z biometanu - nie może przekroczyć 750 000 zł,
b)
skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu - nie może przekroczyć 1 200 000 zł;
2)
w przypadku budowy lub rozbudowy infrastruktury o normalnej mocy do ładowania pojazdów energią elektryczną wykorzystywaną w transporcie - nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję związaną z budową jednej stacji ładowania nie może przekroczyć 25 500 zł;
3)
w przypadku budowy lub rozbudowy infrastruktury o dużej mocy do ładowania pojazdów energią elektryczną wykorzystywaną w transporcie - nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję związaną z budową jednej stacji ładowania nie może przekroczyć 150 000 zł;
4)
w przypadku budowy infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego - nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję polegającą na budowie jednej stacji ładowania nie może przekroczyć 240 000 zł;
5)
w przypadku budowy lub rozbudowy infrastruktury do dystrybucji lub sprzedaży wodoru - nie więcej niż 50% kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 23, przy czym wsparcie na inwestycję związaną z budową lub rozbudową jednego punktu tankowania nie może przekroczyć 3 000 000 zł.
§  25. 
Wsparcie, o którym mowa w § 21, jest udzielane podmiotowi, który zobowiązał się do zapewnienia:
1)
trwałości projektu przez co najmniej 2 lata od dnia oddania infrastruktury do użytkowania, a w przypadku gdy podmiotem ubiegającym się o wsparcie jest operator publicznego transportu zbiorowego przez co najmniej 5 lat od dnia oddania infrastruktury do użytkowania;
2)
ogólnodostępności stacji ładowania pojazdów elektrycznych lub stacji tankowania gazem ziemnym, lub wodorem, przez co najmniej 2 lata od dnia oddania infrastruktury objętej wsparciem do użytkowania, z wyłączeniem infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego oraz infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży gazu ziemnego służącej wyłącznie do tankowania pojazdów drogowego transportu publicznego;
3)
zgodności infrastruktury do ładowania pojazdów energią elektryczną objętej wsparciem z wymaganiami technicznymi i eksploatacyjnymi określonymi w art. 13 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 17 tej ustawy, z wyłączeniem infrastruktury, o której mowa w § 22 pkt 3;
4)
zgodności infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży sprężonego gazu ziemnego (CNG), w tym pochodzącego z biometanu, z wymaganiami określonymi w przepisach wydanych na podstawie art. 29 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych;
5)
zgodności infrastruktury dla dystrybucji lub sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG), w tym pochodzącego z biometanu, z wymaganiami określonymi w art. 25 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 29 tej ustawy.