Art. 25. - [Polecenia służbowe] - Pracownicy samorządowi.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.530 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 4 marca 2022 r.
Art. 25. [Polecenia służbowe]
1.
Do obowiązków pracownika samorządowego należy sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonego.2.
Jeżeli pracownik samorządowy jest przekonany, że polecenie jest niezgodne z prawem albo zawiera znamiona pomyłki, jest on obowiązany poinformować o tym na piśmie swojego bezpośredniego przełożonego. W przypadku pisemnego potwierdzenia polecenia pracownik jest obowiązany je wykonać, zawiadamiając jednocześnie kierownika jednostki, w której jest zatrudniony.3.
Pracownik samorządowy nie wykonuje polecenia, jeżeli jest przekonany, że prowadziłoby to do popełnienia przestępstwa, wykroczenia lub groziłoby niepowetowanymi stratami, o czym niezwłocznie informuje kierownika jednostki, w której jest zatrudniony.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (43)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (43)
- Czy pracownik socjalny nie wykonujący pracy socjalnej może zostać awansowany z pracownika socjalnego na specjalistę pracy socjalnej?
- Czy okres przebywania pracownika socjalnego na urlopie macierzyńskim czy wychowawczym jest wliczany do okresu 2 lat pracy w czasie których dokonuje się oceny okresowej pracownika socjalnego?
- Czy można awansować pracownika ze stanowiska pracownika socjalnego na starszego specjalistę pracy socjalnej?