Zmiany i uzupełnienia Części I Taryfy Ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt kolejami żelaznemi w Polsce.
Dz.U.1927.68.602
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 30 lipca 1927 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Sprawiedliwości, Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa o zmianach i uzupełnieniach Części I Taryfy Ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt kolejami żelaznemi w Polsce.
Art. 50 otrzymuje brzmienie następujące:
"Przewóz.
1. Kolej ma prawo wymagać, aby przewożonym zwierzętom z wyjątkiem zwierząt małych, przewożonych w zamkniętych klatkach, skrzyniach i t. p., towarzyszył dozorca.
(Post. wyk.) Przesyłkom zwierząt żywych z wyjątkiem zwierząt małych, przewożonych w zamkniętych klatkach, skrzyniach i t. p. powinien towarzyszyć dozorca. W poszczególnych wypadkach nadawca, według uznania stacji nadawczej, może być zwolniony od tego obowiązku; ograniczenie jednak odpowiedzialności kolei (art. 86) pozostaje wówczas bez zmiany.
2. Dozorca powinien opiekować się zwierzętami w drodze.
3. Szczegółowe postanowienia o przewozie zwierząt żywych zawiera załącznik A".
Postanowienie wykonawcze I do art. 56 p. 1m) uzupełnia się zdaniem następującem: "Podpis nadawcy może być wydrukowany lub odbity zapomocą stempla".
W art. 58 w p. 2 skreśla się słowo "bezpłatnie", a po pierwszem zdaniu, kończącem się słowami "(art. 59, p. 1) " zamieszcza się dwa zdania o brzmieniu następującem:
"Za ważenie tych przesyłek kolej ma prawo pobierać opłatę, ustaloną w taryfie.
Jeżeli przesyłka drobnicowa składa się z kilku sztuk, kolej ustala wagę każdej sztuki osobno tylko wówczas, gdy nadawca podał w liście przewozowym wagę poszczególnych sztuk oddzielnie".
W artykule tym dodaje się po punkcie 2 Post wyk. o brzmieniu następującem:
"(Post. wyk.) Za ważenie przesyłek drobnicowych, które kolej załadowuje sama, pobiera się opłatę, ustaloną w taryfie".
W art. 60 p. 1d) słowo "odbiorczej" zamienia się na słowo "przeznaczenia".
W art. 63 w p. 5 w wierszu piątym skreśla się słowa "o tem", a po słowie "powiadomiony" dodaje się zdanie nowe o brzmieniu następującem:
"Jeżeli zamawiający wagon odwoła zamówienia przed podstawieniem wagonu, to powinien uiścić opłatę, przewidzianą w taryfie".
Postanowienie wykonawcze I do p. 5 uzupełnia się w końcu ustępu drugiego zdaniem o brzmieniu następującem:
"Zamówień na wagony o ładowności poniżej 15.000 kg. kolej nie przyjmuje".
W art. 65 p. 7 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie następujące:
"Nadawca przesyłki obowiązany jest nabyć w kolejowej ekspedycji towarowej kartę rejestracyjną dla kolejowej statystyki rodzajowej i wypełnioną przez siebie kartę załączyć do listu przewozowego".
W art. 70 w Post. wyk. I w wierszu szóstym skreśla się słowo "koncesjonowane".
W art. 75 po punkcie 3-cim dodaje się nowy ustęp 4 o brzmieniu następującem:
"4. W taryfach wyjątkowych, ze zniżonemi opłatami przewozowemi, kolej może zastrzec dłuższe terminy dostawy w razie stosowania tych taryf".
Numeracje, ustępów 4, 5, 6, 7, 8 i 9 zmienia się na 5, 6, 7, 8, 9 i 10.
W art. 77 w postanowieniu wykonawczem skreśla się Post. wyk. II, a w post. wyk. I-numerację tegoż postanowienia.
W art. 89 w p. l wierszu drugim po słowie "przesyłki" zamieszcza się następujące słowa: "albo za przekroczenie terminu dostawy".
W art. 99 w Post. wyk. w wierszu przedostatnim skreśla się słowo "koncesjonowane".
Art. 6 i 7 otrzymują brzmienie następujące:
"Art. 6.
1. Wysyłający powinien przed załadowaniem nakarmić i napoić zwierzęta, których przewóz potrwa przypuszczalnie 24 godziny lub dłużej. Jeżeli przewóz trwa ponad 36 godzin, należy poić zwierzęta najpóźniej co 36 godzin. Pojenie i karmienie zwierząt w drodze jest rzeczą dozorców i powinno odbywać się na stacjach do tego przeznaczonych (art. 49 p. 4). Przy nadawaniu zwierząt bez dozoru, nadawca powinien w liście przewozowym umieścić wskazówkę, gdzie i jak zamierza uskutecznić pojenie i karmienie. Jeżeli nadawca nie da takich wskazówek, kolej może odmówić przyjęcia przesyłki do przewozu. Jeżeli jednak kolej przyjmie taką przesyłkę, to uskutecznia sama karmienie i pojenie zwierząt na koszt i odpowiedzialność nadawcy. Kolej nie odpowiada za szkodę, wynikłą z powodu niekarmienia lub niepojenia zwierząt, jak również za szkodę z powodu nieodpowiedniego wykonania tych czynności.
2. Paszę lub karm potrzebne w drodze, o ile są załadowane do wagonu, w którym mieszczą się zwierzęta, przewozi się bezpłatnie w ilościach, określonych w taryfie.
Art. 7.
Dozorców powinno być nie więcej, niż jeden na wagon, a nie mniej, niż jeden na cztery wagony. Warunki przejazdu dozorcy określa taryfa",
"Lignozyt powietrzny H. Mieszanina 67% saletry amonowej, 5% saletry potasowej, 5% mononitronaftaliny, 4% nitrogliceryny, 15% soli kuchennej, 4% mączki drzewnej".
"Lignozyt powietrzny I. Mieszanina 70% saletry amonowej, 5% saletry sodowej, 4% mononitronaftaliny, 4% nitrogliceryny, 5% nadchloranu potasu, 5% soli kuchennej, 3% chlorku amonu, 4% mączki drzewnej".
"Pionkit powietrzny B. Mieszanina 81% saletry amonowej, 3% trójnitrotoluolu, 4% nitrogliceryny, 2% celulozy, 10% soli kuchennej".
W tym samym rozdziale 1-a A w tytule 2 grupy (str. 41) słowa "w przesyłkach wagonowych" zastępuje się słowami "jako przesyłki pół-i całowagonowe" i w rozdz. I-a B. w tytule 2 grupy (str. 44) również zmienia się słowa "w przesyłkach wagonowych" na słowa "jako przesyłki pół-i całowagonowe".
W "Przepisach przewozowych" dla wymienionych pod 1-a, A, B i C materiałów wybuchowych", w dziale E. "Załadowanie" (art. 51) w p. (1) w wierszu pierwszym, numerację "I i II" zmienia się na numerację "1 i 2" oraz dodaje się do tego punktu (1) nowy ustęp o brzmieniu następującem:
"Przy przewozie materiałów wybuchowych, wyszczególnionych w rozdz. I-a A grupa 2 i w rozdz. I-a B grupa 2, jako przesyłek półwagonowych, wagon nie może być doładowany innemi towarami".
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »