Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno--komunikacyjnych na lata 2020-2024 - "Aktywna tablica".
Dz.U.2021.1602
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 27 sierpnia 2021 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno--komunikacyjnych na lata 2020-2024 - "Aktywna tablica"
"2) w latach 2021-2024:
a) laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej,
b) zestawu dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odleg-łość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodat-kowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowa-nia elementów graficznych na komputerze lub monitorze,
c) tablicy interaktywnej:
– z projektorem ultrakrótkoogniskowym,
– bez projektora ultrakrótkoogniskowego,
d) projektora lub projektora ultrakrótkoogniskowego,
e) głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku,
f) interaktywnego monitora dotykowego o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali.",
"2) w latach 2021-2024:
a) laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej,
b) zestawu dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odleg-łość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodat-kowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowa-nia elementów graficznych na komputerze lub monitorze,
c) tablicy interaktywnej:
– z projektorem ultrakrótkoogniskowym,
– bez projektora ultrakrótkoogniskowego,
d) projektora lub projektora ultrakrótkoogniskowego,
e) głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku,
f) interaktywnego monitora dotykowego o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali,
g) specjalistycznego oprogramowania lub materiałów edukacyjnych wykorzystujących TIK, takich jak wirtualne laboratoria, materiały do nauczania kodowania i robotyki.",
"2) w latach 2021-2024:
a) laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej,
b) zestawu dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odleg-łość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodat-kowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowa-nia elementów graficznych na komputerze lub monitorze,
c) pomocy dydaktycznych:
– notatników brajlowskich,
– linijek brajlowskich,
– innych urządzeń brajlowskich stanowiących połączenie funkcji notatnika brajlowskiego i linijki brajlowskiej,
d) komputera stacjonarnego lub laptopa dla uczniów niewidomych, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, o których mowa w lit. c.",
"2) w latach 2021-2024:
a) laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej,
b) zestawu dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odleg-łość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodat-kowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowa-nia elementów graficznych na komputerze lub monitorze,
c) pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii:
– psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi (w tym z ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD - Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
– procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
– dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC - Augmentative and Alternative Communications), w szczególności dla uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
– dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim,
– dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione w tiret jeden do cztery i z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
d) specjalistycznego oprogramowania do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa w lit. c, wykorzystywanego w TIK,
e) komputera stacjonarnego lub laptopa, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania, o których mowa odpowiednio w lit. c lub d.",
"Organ prowadzący, który w danym roku realizacji Programu otrzymał wsparcie finansowe w odniesieniu do poszczególnych szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, szkół za granicą i SOSW objętych wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego na zakup danego sprzętu, danych pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, nie może otrzymać wsparcia finansowego w odniesieniu do tych samych szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, szkół za granicą i SOSW na zakup innego sprzętu, innych pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii w kolejnych latach realizacji Programu.",
"9. Organy prowadzące szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017-2019, mogą wystąpić o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tych szkół na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii, o których mowa w ust. 3 pkt 2, ust. 5 pkt 2 i ust. 6 pkt 2.
10. Organy prowadzące szkoły podstawowe, które otrzymały wsparcie finansowe w latach 2017-2019, mogą wystąpić o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tych szkół na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii, o których mowa w ust. 5 pkt 2 lit. c i d oraz w ust. 6 pkt 2 lit. c-e.",
"2) posiadają certyfikat ISO 9001 dla producenta, z tym że warunek ten nie dotyczy sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii stanowiących wyroby medyczne, o których mowa w pkt 3;",
"4) są fabrycznie nowe i wolne od obciążeń prawami osób trzecich;",
"1) posiadają dostęp do Internetu o symetrycznej przepustowości co najmniej 100 Mb/s zgodnie z art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 989);",
"14a. Warunek, o którym mowa w ust. 13 pkt 2-4, nie dotyczy szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych i szkół za granicą, o których mowa w ust. 3-6, wnioskujących w latach 2021-2024 o udzielenie wsparcia finansowego na zakup laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej albo zestawów dla nauczycieli do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodatkowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowania elementów graficznych na komputerze lub monitorze.";
"1. Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej lub szkoły za granicą, o której mowa w § 2 ust. 3 i 4, z przeznaczeniem na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 2 lit. c-f oraz ust. 4 pkt 2 lit. c-g, wynosi 14 000 zł.",
"5. Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły podstawowej, o której mowa w § 2 ust. 5 i 6, z przeznaczeniem na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa w § 2 ust. 5 pkt 2 lit. c i d oraz ust. 6 pkt 2 lit. c-e, wynosi 35 000 zł.",
"14. Maksymalna wysokość wsparcia finansowego dla szkoły, o której mowa w § 2 ust. 3-6, z przeznaczeniem na zakup w latach 2021-2024 laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej albo zestawów dla nauczycieli do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w skład którego wchodzą: laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowe słuchawki, dodatkowy mikrofon, statyw, tablet graficzny lub tablet innego rodzaju służący w szczególności do rysowania elementów graficznych na komputerze lub monitorze, wynosi 14 000 zł. Przepisy ust. 2-4 stosuje się.";
"8) informację o udziale w projekcie "Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość" realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty) lub projekcie "Lekcja: Enter" realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 (Oś priorytetowa: III Cyfrowe kompetencje społeczeństwa, Działanie: 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych);",
"10) liczbę uczniów w szkole z wyszczególnieniem liczby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, o których mowa w § 2 ust. 5 i 6.";
"6. Jeżeli wnioskowana łączna kwota wsparcia finansowego dla wszystkich szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, szkół za granicą i SOSW jest wyższa niż kwota przyznana przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o której mowa w ust. 4, zespół, o którym mowa w § 10, dokonuje kwalifikacji w następujący sposób:
1) w przypadku szkół, o których mowa w § 2 ust. 3 i 4 - w pierwszej kolejności wsparcie finansowe z przeznaczeniem na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych, o których mowa odpowiednio w § 2 ust. 3 pkt 2 lub ust. 4 pkt 2, otrzymuje szkoła, która brała udział w projektach, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 8;
2) w przypadku szkół podstawowych, o których mowa w § 2 ust. 5 i 6, i SOSW - w pierwszej kolejności wsparcie finansowe z przeznaczeniem na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa odpowiednio w § 2 ust. 5 pkt 2 lit. c i d, ust. 6 pkt 2 lit. c-e lub ust. 7, otrzymują te szkoły i SOSW, które mają większą liczbę uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w stosunku do liczby wszystkich uczniów w szkole lub SOSW.";
- złożonych w 2021 r. zgodnie z przepisami rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu dotychczasowym, i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu dotychczasowym, z zastrzeżeniem terminów określonych w § 3 pkt 3 i 4.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »