§ 8. - Szczegółowe warunki, formy i tryb realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 - "Aktywna tablica".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.158 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 lutego 2024 r.
§  8. 
1. 
Dyrektor szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej i SOSW występuje do organu prowadzącego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-4, a w przypadku szkoły za granicą - do dyrektora ORPEG, z wnioskiem o udział w Programie w roku:
1)
2020 - w terminie do dnia 27 października 2020 r.;
2)
2021 - w terminie do dnia 15 maja 2021 r.;
3)
2022 - w terminie do dnia 15 maja 2022 r.;
4)
2023 - w terminie do dnia 15 maja 2023 r.;
5)
2024 - w terminie do dnia 15 maja 2024 r.
2. 
Wniosek o udział w Programie zawiera:
1)
nazwę, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą i SOSW;
2)
informację o spełnianiu przez szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową, szkołę za granicą i SOSW warunków, o których mowa w § 2 ust. 13;
3)
liczbę sal lekcyjnych w roku szkolnym, w którym szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa, szkoła za granicą lub SOSW wnioskuje o udział w Programie, w tym liczbę sal lekcyjnych wyposażonych w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii objęte tym wnioskiem;
4)
informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW w sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii, a także w sprzęt komputerowy i inne urządzenia TIK wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne lub o planach ich wprowadzania;
5)
kalkulację kosztów planowanego w ramach Programu zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;
6)
informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionego w ramach Programu sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się;
7)
wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii;
8)
informację o udziale w projekcie "Wsparcie placówek doskonalenia nauczycieli i bibliotek pedagogicznych w realizacji zadań związanych z przygotowaniem i wsparciem nauczycieli w prowadzeniu kształcenia na odległość" realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty) lub projekcie "Lekcja: Enter" realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 (Oś priorytetowa: III Cyfrowe kompetencje społeczeństwa, Działanie: 3.1 Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych);
9)
numer szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej lub SOSW w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152);
10)
liczbę uczniów w szkole z wyszczególnieniem liczby uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, o których mowa w § 2 ust. 5 i 6.
3. 
Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-4, a w przypadku szkoły za granicą - dyrektor ORPEG, weryfikuje wniosek odpowiednio dyrektora szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW, pod względem prawidłowości i kompletności danych zawartych w tym wniosku.
4. 
Wniosek o udział w Programie złożony przez dyrektora szkoły, dla której organem prowadzącym jest jeden z ministrów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, stanowi równocześnie wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tej szkoły.
5. 
Wniosek o udział w Programie, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, może być złożony w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.