§ 11. - Szczegółowe warunki, formy i tryb realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 - "Aktywna tablica".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.158 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 lutego 2024 r.
§  11. 
1. 
Zespół, o którym mowa w § 10, powołany przez wojewodę, dokonuje kwalifikacji wniosków o udzielenie wsparcia finansowego złożonych przez organy prowadzące, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3.
2. 
Zespół, o którym mowa w § 10, powołany przez ministra, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, dokonuje kwalifikacji wniosków o udział w Programie złożonych przez dyrektorów szkół, dla których ten minister jest organem prowadzącym.
3. 
Kwalifikacji nie podlegają wnioski niepełne lub złożone po terminie.
4. 
Jeżeli wnioskowana, łączna kwota wsparcia finansowego dla wszystkich szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, szkół za granicą i SOSW jest wyższa niż suma środków zaplanowanych na dany rok budżetowy, minister właściwy do spraw oświaty i wychowania dzieli kwotę proporcjonalnie do liczby szkół i SOSW w województwie i liczby szkół prowadzonych przez właściwego ministra oraz informuje wojewodę, właściwego ministra i dyrektora ORPEG o przyznanej kwocie wsparcia finansowego, wyliczając kwotę na obsługę zadań bezpośrednio związanych z realizacją Programu przez wojewodów.
5. 
Jeżeli wnioskowana, łączna kwota wsparcia finansowego dla wszystkich szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, szkół za granicą i SOSW jest niższa niż suma środków zaplanowanych na dany rok budżetowy, minister właściwy do spraw oświaty i wychowania przyznaje kwotę wsparcia finansowego w wysokości wynikającej ze złożonych wniosków, wyliczając kwotę na obsługę zadań bezpośrednio związanych z realizacją Programu przez wojewodów.
6. 
Jeżeli wnioskowana łączna kwota wsparcia finansowego dla wszystkich szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, szkół za granicą i SOSW jest wyższa niż kwota przyznana przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o której mowa w ust. 4, zespół, o którym mowa w § 10, dokonuje kwalifikacji w następujący sposób:
1)
w przypadku szkół, o których mowa w § 2 ust. 3 i 4 - w pierwszej kolejności wsparcie finansowe z przeznaczeniem na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych, o których mowa odpowiednio w § 2 ust. 3 pkt 2 lub ust. 4 pkt 2, otrzymuje szkoła, która brała udział w projektach, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 8;
2)
w przypadku szkół podstawowych, o których mowa w § 2 ust. 5 i 6, i SOSW - w pierwszej kolejności wsparcie finansowe z przeznaczeniem na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa odpowiednio w § 2 ust. 5 pkt 2 lit. c i d, ust. 6 pkt 2 lit. c-e lub ust. 7, otrzymują te szkoły i SOSW, które mają większą liczbę uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w stosunku do liczby wszystkich uczniów w szkole lub SOSW.
7. 
Zespół, o którym mowa w § 10, weryfikuje, czy szkoły podstawowe i szkoły za granicą, objęte wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego w danym roku, otrzymały wsparcie finansowe w latach 2017-2019 na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 1 lit. b-e.
8. 
Jeżeli w wyniku weryfikacji, o której mowa w ust. 7, zespół, o którym mowa w § 10, stwierdzi, że szkoła podstawowa lub szkoła za granicą objęta wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego w danym roku otrzymała już wsparcie finansowe w latach 2017-2019 na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 1 lit. b-e, wniosek o udzielenie wsparcia finansowego nie podlega kwalifikacji w części odnoszącej się do tej szkoły podstawowej lub szkoły za granicą. W tym przypadku zespół, o którym mowa w § 10, może rekomendować udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nieuwzgledniającej kwot wsparcia finansowego wnioskowanych w odniesieniu do szkół podstawowych lub szkół za granicą na zakup sprzętu lub pomocy dydaktycznych, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 1 lit. b-e.
9. 
Zespół, o którym mowa w § 10, może dokonać kwalifikacji według dat złożenia wniosków o udzielenie wsparcia finansowego.
10. 
W przypadku niezakwalifikowania szkoły podstawowej, szkoły ponadpodstawowej, szkoły za granicą lub SOSW do objęcia wsparciem finansowym w danym roku albo zwrócenia przez tę szkołę lub SOSW przyznanego wsparcia finansowego z przyczyn od nich niezależnych, organ prowadzący tę szkołę lub SOSW, dyrektor szkoły prowadzonej przez właściwego ministra albo dyrektor ORPEG może ponownie ubiegać się o udzielenie wsparcia finansowego odpowiednio w odniesieniu do tej szkoły, szkoły za granicą lub SOSW w kolejnych latach realizacji Programu.
11. 
Po przeprowadzonej kwalifikacji zespół, o którym mowa w § 10, sporządza i przedkłada odpowiednio wojewodzie albo ministrowi, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, protokół, który zawiera:
1)
w przypadku, o którym mowa w ust. 5, wykaz wszystkich szkół zakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym ze wskazaniem wnioskowanych kwot wsparcia finansowego;
2)
w przypadku, o którym mowa w ust. 4 i 6:
a)
wykaz szkół zakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym ze wskazaniem wnioskowanych kwot wsparcia finansowego,
b)
wykaz szkół niezakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym;
3)
wykaz szkół, których wnioski nie podlegały kwalifikacji ze względów, o których mowa w ust. 3 i 8.