Wprowadzenie zniżki taryfowej dla drutu żelaznego i gwoździ z drutu żelaznego w komunikacji polsko-czeskosłowackiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.58.510

Akt utracił moc
Wersja od: 30 czerwca 1927 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 10 czerwca 1927 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa o wprowadzeniu zniżki taryfowej dla drutu żelaznego i gwoździ z drutu żelaznego w komunikacji polsko-czeskosłowackiej.

Na mocy art. 4, punkt 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. № 57, poz. 580), oraz artykułu 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. № 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W komunikacji polsko - czeskosłowackiej wprowadza się:
A.
dla drutu żelaznego,
B.
dla gwoździ z drutu żelaznego, następujące opłaty przewozowe za 100 kg. w halerzach czeskosłowackich:
od stacjido stacyj
Gdańsk (Danzig) i Gdynia port NeufahrwasserTczew
A.B.A.B.
Bohumin1.1.6732.8561.6122.751
2.9071.7108851.650

Warunki stosowania. Przesyłki powinny być nadawane jako zwyczajne za miądzynarodowemi listami przewozowemi, a przewoźne uiszczane najmniej za 15.000 kg. od wagonu.

Nadawca jest obowiązany zamieścić w liście przewozowym żądanie zastosowania powyższych stawek oraz oświadczenie "do wywozu morzem zagranicę".

Przesyłki kieruje się drogą Granica państwa pod Zebrzydowicami./Petrovice u Bohumna statni hranice.

Przewoźne według stawek, wymienionych pod 1., oblicza się odrazu przy nadaniu w okresie czasu od dnia 1 lipca 1927 r. do odwołania, najdalej jednak do dnia 31 grudnia 1927 r.

Przewoźne według zniżonych stawek, wymienionych pod 2., stosuje się w drodze zwrotu (reklamacji) w czasie od 1 lipca do 31 grudnia 1927 r., po udowodnieniu przewozu w powyższym okresie czasu do wyżej wymienionych stacyj portowych i dalszego wywozu morzem zagranicę łącznie co najmniej 2.700 tonn.

Reklamacje o zwrot różnicy przewoźnego należy wnosić do Dyrekcji polskich kolei państwowych w Gdańsku najdalej do dnia 31 marca 1928 r. przy dołączeniu oryginalnych listów przewozowych i zestawienia przewiezionej ilości gwoździ z drutu żelaznego oraz zaświadczenia urzędu celnego lub okazania konosamentu na wywóz tych samych ilości gwoździ morzem zagranice.

Pozatem obowiązują odnośne przepisy przewozowe dla bezpośredniej komunikacji towarowej pomiędzy Polską a Czechosłowacją.

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1927 r.