Tymczasowe otwarcie ruchu na wąskotorowej kolei Wawer-Wiązowna do użytku publicznego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.109.865

Akt utracił moc
Wersja od: 1 grudnia 1923 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 20 października 1923 r.
o tymczasowem otwarciu ruchu na wąskotorowej kolei Wawer-Wiązowna do użytku publicznego.

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie osób, bagażu i towarów oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14, poz. 152) zarządza się w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu co następuje:
Na kolei wąskotorowej Wawer - Wiązowna, zbudowanej przez towarzystwo akcyjne parowej fabryki dachówek żłobionych "Pustelnik", na zasadzie zezwolenia Kierownika Ministerstwa Kolei Żelaznych z dnia 12 stycznia 1923 r. № IV-15522, otwarty zostaje ruch tymczasowy do użytku publicznego przy pomocy trakcji parowej i konnej.
Stacje i odległości taryfowe są następujące:
Od i do stacjiKaczy DółWiśniowa GóraMiłosna
Odległość kilometrów
Wawer368
Kaczy Dół35
Wiśniowa Góra2
Przewóz osób na kolei wąskotorowej Wawer.- Wiązowna dokonywać się będzie wyłącznie w wagonach kl. III za opłatą 12.000 mk. od osoby i kilometra.
Bagaż dozwala się przewozić w wagonach osobowych przy podróżnych do 16 kg. wagi bezpłatnie, ponad 16 kg. za opłatą, wynoszącą cenę biletu na przejazd jednorazowy.
Przewóz towarów właścicieli prywatnych odbywa się wyłącznie w przesyłkach wagonowych. Za przewóz wagonu 5 tonnowego ładownego pobiera się opłatę po 315.000 mk. za każdy kilometr, przyczem należność przewozowa uiszcza się zgóry na stacji nadawczej. Każdej przesyłce może towarzyszyć dozorca, opłacający należność za przejazd według taryfy osobowej klasy III, wskazanej wyżej w § 3. Za całość przesyłek i terminowość ich dostawy kolej odpowiedzialności nie ponosi. Ładowanie i wyładowywanie przesyłek towarowych dokonywa nadawca względnie odbiorca przesyłki; czynności ładunkowe lub wyładunkowe powinny być dokonane w ciągu 3 godzin od chwili podstawienia wagonu; za czas przetrzymania wagonu ponad ten termin nadawca, względnie odbiorca opłaca postojowe w wysokości 1.800.000 mk. za każdą rozpoczętą dobę (24 godziny) i za każdy wagon. W razie uszkodzenia wagonu przy ładowaniu lub wyładowywaniu, albo też-w drodze z winy dozorcy przesyłki, lub z powodu przeciążenia wagonu, wysokość odszkodowania winna być określona przez odnośny organ kolejowy i pobrana od nadawcy względnie odbiorcy przesyłki.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 3 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 24 listopada 1923 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na otwartej do tymczasowego ruchu kolei wąskotorowej Wawer-Wiązowna. (Dz.U.23.121.986) z dniem 1 grudnia 1923 r.
2 § 5 zmieniony przez § 2 rozporządzenia z dnia 24 listopada 1923 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na otwartej do tymczasowego ruchu kolei wąskotorowej Wawer-Wiązowna. (Dz.U.23.121.986) z dniem 1 grudnia 1923 r.