Rozdział 2 - Przygotowanie pociągów do jazdy - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocRozdział 2
Przygotowanie pociągów do jazdy
Przygotowanie pociągów do jazdy
Warunki i zasady zestawiania pociągów
Warunki i zasady zestawiania pociągów
Długość i masa pociągu
Długość i masa pociągu
Hamowanie pociągów
Hamowanie pociągów
- pociąg należy zatrzymać, z tym że w przypadkach określonych w lit. a) i b), o ile jest to możliwe, pociąg powinien dojechać do najbliższej stacji lub do miejsca, w którym profil toru (podłużny i poprzeczny) jest korzystniejszy do zatrzymania, postoju i ruszenia pociągu, lecz jazda pociągu jest dopuszczona tylko do czasu, kiedy ciśnienie powietrza w zbiorniku głównym nie będzie niższe niż 0,55 MPa (5,5 bara),
- jeżeli można obsadzić hamulce ręczne wagonów, to po upewnieniu się o prawidłowym działaniu czynnych hamulców ręcznych i po wyluzowaniu hamulców zespolonych należy dojechać na hamulcach ręcznych do najbliższej stacji z prędkością odpowiadającą rzeczywistej masie hamującej pociągu,
- jeżeli nie ma potrzebnej liczby hamulców ręcznych lub pracowników do obsady hamulców ręcznych, kierownik pociągu (maszynista) powinien zgłosić o tym dyżurnemu ruchu i zażądać przyjazdu lokomotywy pomocniczej; gdyby szybki przyjazd lokomotywy pomocniczej był niemożliwy, to jeżeli uszkodzenie hamulca zespolonego nastąpiło w lokomotywie parowej, a pochylenia na szlaku nie przekraczają 4‰, pociąg można ściągnąć do sąsiedniej stacji częściami, których masa nie powinna przekraczać 400 ton razem z lokomotywą parową, z prędkością 20 km/h przy obsługiwanym hamulcu ręcznym tendra i ewentualnym użyciu przeciwpary. Jazda pociągu na hamulcach ręcznych do pierwszej stacji z punktem rewizji taboru może odbywać się za zgodą dyspozytora ruchu, jeżeli rzeczywista masa hamująca nie będzie mniejsza od wymaganej.
Nastawienie hamulca | Oznaczenie | |
na PKP | na innych kolejach | |
1 | 2 | 3 |
Towarowy | G (T1) | G, M. |
Osobowy | P (O1) | P, V |
Pośpieszny | R (P1) | R |
Pośpieszny z włączonym do działania magnetycznym hamulcem szynowym | R + Mg | R + Mg |
Próżny | Próż. | Leer |
Ładowny | Ład. | Bel. |
1) Oznaczenia uprzednio stosowane w PKP.
Rzeczywista masa hamująca
Rzeczywista masa hamująca
Tablica 1
Rodzaj pojazdu | Rodzaj hamulca | |
zespolony | ręczny*) | |
1 | 2 | 3 |
I. Wagony pasażerskie normalnotorowe: | ||
a) wszystkie osie hamowane | masa własna wagonu | |
b) 3-osiowe - z niehamowaną osią środkową | 2/3 masy własnej wagonu | |
II. Wagony towarowe normalnotorowe: | ||
A. "Próżne" z dwustronnym hamowaniem: | ||
a) bez nastawiacza "PRÓŻ-ŁAD" | masa własna wagonu | |
b) z nastawiaczem "PRÓŻ-ŁAD" w położeniu "PRÓŻ" | masa własna wagonu | |
B. "Ładowne" z dwustronnym hamowaniem kół**): | ||
a) bez nastawiacza "PRÓŻ-ŁAD" | masa własna wagonu | |
b) z nastawiaczem "PRÓŻ-ŁAD" | 8 ton na oś hamowaną | masa brutto wagonu |
III. Nieczynne pojazdy trakcyjne: | ||
- lokomotywa spalinowa lub elektryczna | 3/4 masy własnej pojazdu |
*) Największa przyjmowana wartość masy hamującej wagonów osobowych i towarowych hamowanych hamulcem ręcznym nie może przekraczać 26 ton.
**) Za wagon "ładowny" należy w tym przypadku uważać wagon, którego dźwignia urządzenia przestawczego hamulca "próżny-ładowny" jest nastawiona w położenie "ładowny".
Tablica 2
Wagony pasażerskie kolei 1 520 mm
Wagony pasażerskie kolei 1 520 mm
Masa hamująca (t) | |||
Masa własna | hamulec zespolony | hamulec ręczny | |
wagonu G (t) | wszystkie wstawki z tworzywa sztucznego lub żeliwa | wstawki z tworzywa sztucznego i z żeliwa | |
1 | 2 | 3 | 4 |
G ł 53 | 52 | 47 | 26 |
48 Ł G < 53 | 47 | 43 | 26 |
42 Ł G < 48 | 42 | 39 | 26 |
Wagony towarowe kolei 1 520 mm
Wagony towarowe kolei 1 520 mm
Rodzaj wagonu i jego wyposażenie | Nastawienie hamulca | Masa hamująca wagonu w (t) | |
hamulec zespolony | hamulec ręczny | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
4-osiowy z wyjątkiem chłodni ze: | |||
wstawkami hamulcowymi z żeliwa | próżny | 18 | 14 |
średni | 27 | 14 | |
ładowny | 36 | 14 | |
wstawkami hamulcowymi z tworzywa sztucznego | próżny | 18 | 14 |
średni | 36 | 14 | |
ładowny | - | - | |
6-osiowy ze: | |||
wstawkami hamulcowymi z żeliwa | próżny | 27 | - |
średni | 38 | - | |
ładowny | 54 | - | |
wstawkami hamulcowymi z tworzywa sztucznego | próżny | 27 | - |
średni | 54 | - | |
ładowny | - | - | |
4-osiowy wagon chłodnia na wózkach z: | |||
dwustronnym hamowaniem kół | - | 49 | 14 |
jednostronnym hamowaniem kół | - | 33 | 14 |
Wymagana masa hamująca
Wymagana masa hamująca
Mo x PW
Mhw = —————————
100
Wynik zaokrągla się wzwyż do całej tony.
Dla pociągu kursującego na hamulcach ręcznych należy przyjmować procent wymaganej masy hamującej, jaki przewidziany jest dla sposobu hamowania II.
A - dla drogi hamowania 1000 m,
B - dla drogi hamowania 700 m,
C - dla drogi hamowania 400 m lub 500 m,
D - dla drogi hamowania 1300 m.
Mhr x 100
Mo = ——————————
PW
Mhr x 100
PR = ————————————
Mo
a następnie w odpowiedniej tablicy hamowania pociągów A, B, C lub D, w wierszu dotyczącym danego pochylenia miarodajnego i sposobu hamowania, poszukać w odpowiedniej rubryce liczby równej, a jeśli takiej nie ma - najbliższej mniejszej od posiadanego procentu rzeczywistej masy hamującej. Liczba znajdująca się w tej rubryce wskazuje w nagłówku prędkość pociągu odpowiadającą istniejącym warunkom.
TABLICE HAMOWANIA POCIĄGÓW
TABLICE HAMOWANIA POCIĄGÓW
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 1000 m
I Hamulce zespolone szybko działające
II Hamulce zespolone wolno działające
Miarodajne pochylenie w ‰ | Sposób hamowania | Przy prędkości w kilometrach na godzinę | |||||||||||
20 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 | 50 | 55 | 60 | 65 | 70 | 75 | ||
procent wymaganej masy hamującej wynosi: | |||||||||||||
0 | I | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 7 | 10 | 13 | 17 | 21 | 25 | 29 |
II | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 8 | 11 | 14 | 18 | 22 | 27 | 33 | |
1 | I | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 8 | 11 | 14 | 18 | 22 | 26 | 31 |
II | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 9 | 12 | 15 | 19 | 23 | 28 | 34 | |
2 | I | 6 | 6 | 6 | 6 | 7 | 10 | 12 | 16 | 19 | 23 | 27 | 32 |
II | 6 | 6 | 6 | 6 | 7 | 10 | 13 | 16 | 20 | 25 | 30 | 36 | |
3 | I | 6 | 6 | 6 | 6 | 8 | 11 | 14 | 17 | 21 | 24 | 29 | 34 |
II | 6 | 6 | 6 | 7 | 9 | 11 | 14 | 18 | 22 | 26 | 31 | 37 | |
4 | I | 6 | 6 | 6 | 7 | 9 | 12 | 15 | 18 | 22 | 26 | 30 | 35 |
II | 6 | 6 | 6 | 8 | 10 | 12 | 15 | 19 | 23 | 28 | 33 | 39 | |
5 | I | 6 | 6 | 7 | 8 | 11 | 13 | 16 | 19 | 23 | 27 | 31 | 36 |
II | 6 | 6 | 7 | 9 | 11 | 14 | 17 | 20 | 25 | 28 | 34 | 40 | |
6 | I | 6 | 7 | 8 | 10 | 12 | 14 | 17 | 21 | 24 | 28 | 33 | 38 |
II | 6 | 7 | 8 | 10 | 12 | 15 | 18 | 22 | 26 | 31 | 36 | 42 | |
7 | I | 6 | 8 | 9 | 11 | 13 | 15 | 18 | 22 | 26 | 30 | 34 | 39 |
II | 7 | 8 | 9 | 11 | 13 | 16 | 19 | 23 | 27 | 32 | 37 | 43 | |
8 | I | 7 | 9 | 10 | 12 | 14 | 17 | 20 | 23 | 27 | 31 | 35 | 40 |
II | 8 | 9 | 10 | 12 | 14 | 17 | 20 | 24 | 29 | 34 | 39 | 45 | |
10 | I | 10 | 11 | 12 | 14 | 16 | 19 | 22 | 25 | 29 | 33 | 36 | 43 |
II | 10 | 11 | 13 | 15 | 17 | 20 | 23 | 27 | 32 | 37 | 42 | 48 | |
12 | I | 12 | 13 | 14 | 16 | 18 | 21 | 24 | 28 | 32 | 36 | 41 | 46 |
II | 12 | 13 | 15 | 17 | 19 | 22 | 26 | 30 | 34 | 40 | 45 | 52 | |
14 | I | 14 | 15 | 17 | 18 | 21 | 24 | 27 | 30 | 34 | 39 | 43 | 49 |
II | 14 | 15 | 17 | 19 | 22 | 25 | 28 | 32 | 37 | 43 | 48 | 55 | |
16 | I | 16 | 17 | 19 | 21 | 23 | 26 | 29 | 33 | 37 | 41 | 46 | 51 |
II | 16 | 17 | 19 | 22 | 29 | 27 | 31 | 35 | 40 | 46 | 52 | 58 | |
18 | I | 18 | 19 | 21 | 23 | 25 | 28 | 32 | 35 | 39 | 44 | 49 | 54 |
II | 18 | 20 | 22 | 24 | 27 | 30 | 34 | 36 | 43 | 49 | 55 | 62 | |
20 | I | 20 | 21 | 23 | 25 | 28 | 30 | 34 | 38 | 42 | 46 | 51 | 57 |
II | 20 | 22 | 24 | 26 | 29 | 33 | 36 | 41 | 46 | 52 | 58 | 65 | |
22 | I | 22 | 24 | 25 | 27 | 30 | 33 | 36 | 40 | 44 | 49 | 54 | 60 |
II | 22 | 24 | 26 | 29 | 32 | 35 | 39 | 44 | 49 | 55 | 62 | 69 | |
25 | I | 25 | 27 | 28 | 31 | 33 | 36 | 40 | 44 | 48 | 53 | 58 | 64 |
II | 25 | 27 | 30 | 33 | 36 | 40 | 44 | 48 | 54 | 60 | 67 | 74 |
Cd. tablicy A
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 1 000 m
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 1 000 m
Przy prędkości w kilometrach na godzinę | ||||||||||||||||
80 | 85 | 90 | 95 | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 | 125 | 130 | 135 | 140 | 145 | 150 | 155 | 160 |
procent wymaganej masy hamującej wynosi: | ||||||||||||||||
35 | 40 | 46 | 52 | 59 | 66 | 74 | 83 | 92 | 100 | 110 | 123 | 135 | 150 | 164 | 180 | 195 |
39 | 46 | 54 | 63 | 74 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
36 | 41 | 47 | 54 | 60 | 68 | 76 | 85 | 94 | 102 | 112 | 126 | 137 | 152 | 166 | 182 | 197 |
40 | 47 | 55 | 65 | 76 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
37 | 43 | 49 | 55 | 62 | 70 | 78 | 87 | 96 | 104 | 114 | 129 | 140 | 155 | 169 | 185 | 200 |
42 | 49 | 57 | 67 | 78 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
39 | 44 | 50 | 57 | 64 | 72 | 80 | 89 | 98 | 105 | 116 | 132 | 143 | 158 | 172 | 188 | 202 |
43 | 51 | 59 | 69 | 80 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
40 | 46 | 52 | 58 | 65 | 73 | 82 | 91 | 100 | 107 | 119 | 133 | 145 | 160 | 175 | 190 | 205 |
45 | 52 | 61 | 71 | 82 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
42 | 47 | 54 | 60 | 67 | 75 | 83 | 93 | 101 | 109 | 121 | 136 | 148 | 163 | 178 | 193 | 208 |
47 | 54 | 63 | 73 | 84 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
43 | 49 | 55 | 62 | 69 | 77 | 85 | 95 | 102 | 111 | 123 | 138 | 151 | 166 | 181 | 196 | 211 |
48 | 56 | 64 | 74 | 86 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
44 | 50 | 57 | 63 | 70 | 78 | 87 | 97 | 104 | 112 | 126 | 141 | 154 | 170 | 185 | 199 | 214 |
50 | 57 | 66 | 76 | 88 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
46 | 52 | 58 | 65 | 72 | 80 | 89 | 99 | 105 | 114 | 128 | 144 | 157 | 173 | 188 | 202 | 217 |
52 | 59 | 68 | 78 | 90 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
49 | 55 | 61 | 68 | 75 | 83 | 93 | 101 | 108 | 118 | 132 | 150 | 164 | 180 | 195 | 208 | 222 |
55 | 63 | 72 | 82 | 94 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
52 | 58 | 64 | 71 | 79 | 87 | 96 | 102 | 111 | 121 | - | - | - | - | - | - | - |
59 | 66 | 75 | 86 | 99 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
59 | 61 | 67 | 74 | 82 | 90 | 99 | 104 | 114 | - | - | - | - | - | - | - | - |
62 | 70 | 79 | 90 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
57 | 64 | 70 | 78 | 86 | 94 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
66 | 74 | 83 | 95 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
60 | 67 | 74 | 81 | 89 | 97 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
69 | 78 | 88 | 99 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
63 | 70 | 77 | 84 | 92 | 99 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
73 | 82 | 97 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
66 | 73 | 80 | 87 | 96 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
77 | 86 | 97 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
70 | 77 | 84 | 92 | 99 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
83 | 93 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 700 m
I Hamulce zespolone szybko działające
II Hamulce zespolone wolno działające
Miarodajne pochylenie w ‰ | Sposób hamowania | Przy prędkości w kilometrach na godzinę | ||||||||
20 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 | 50 | 55 | 60 | ||
procent wymaganej masy hamującej wynosi: | ||||||||||
0 | I | 6 | 6 | 6 | 6 | 8 | 11 | 14 | 18 | 23 |
II | 6 | 6 | 6 | 6 | 8 | 11 | 15 | 20 | 26 | |
1 | I | 6 | 6 | 6 | 7 | 9 | 12 | 15 | 19 | 24 |
II | 6 | 6 | 6 | 7 | 9 | 12 | 16 | 21 | 27 | |
2 | I | 6 | 6 | 6 | 8 | 10 | 13 | 16 | 20 | 25 |
II | 6 | 6 | 6 | 8 | 10 | 13 | 18 | 23 | 29 | |
3 | I | 6 | 6 | 7 | 9 | 11 | 14 | 18 | 22 | 27 |
II | 6 | 6 | 7 | 9 | 11 | 15 | 19 | 24 | 30 | |
4 | I | 6 | 6 | 8 | 10 | 12 | 15 | 19 | 23 | 28 |
II | 6 | 6 | 8 | 10 | 12 | 16 | 20 | 26 | 32 | |
5 | I | 7 | 7 | 9 | 11 | 13 | 16 | 20 | 24 | 29 |
II | 7 | 7 | 9 | 11 | 14 | 17 | 22 | 27 | 33 | |
6 | I | 7 | 8 | 10 | 12 | 15 | 18 | 21 | 26 | 31 |
II | 7 | 8 | 10 | 12 | 15 | 19 | 23 | 28 | 35 | |
7 | I | 8 | 9 | 11 | 13 | 16 | 19 | 23 | 27 | 32 |
II | 8 | 9 | 11 | 13 | 16 | 20 | 24 | 30 | 36 | |
8 | I | 9 | 10 | 12 | 14 | 17 | 20 | 24 | 29 | 34 |
II | 9 | 10 | 12 | 14 | 17 | 21 | 26 | 32 | 38 | |
10 | I | 11 | 12 | 14 | 17 | 19 | 23 | 27 | 31 | 37 |
II | 11 | 12 | 14 | 17 | 20 | 24 | 29 | 35 | 41 | |
12 | I | 13 | 14 | 16 | 19 | 22 | 25 | 29 | 34 | 40 |
II | 13 | 14 | 16 | 19 | 23 | 27 | 32 | 38 | 45 | |
14 | I | 15 | 17 | 19 | 21 | 24 | 28 | 32 | 37 | 42 |
II | 15 | 17 | 19 | 22 | 25 | 30 | 35 | 41 | 48 | |
16 | I | 17 | 19 | 21 | 24 | 27 | 31 | 35 | 40 | 45 |
II | 17 | 19 | 21 | 24 | 28 | 32 | 38 | 44 | 52 | |
18 | I | 19 | 21 | 23 | 26 | 29 | 33 | 38 | 43 | 48 |
II | 19 | 21 | 23 | 27 | 31 | 35 | 41 | 47 | 55 | |
20 | I | 21 | 23 | 25 | 28 | 32 | 36 | 40 | 46 | 51 |
II | 21 | 23 | 26 | 29 | 33 | 38 | 44 | 51 | 58 | |
22 | I | 23 | 25 | 28 | 31 | 34 | 38 | 43 | 48 | 54 |
II | 23 | 25 | 28 | 32 | 36 | 40 | 47 | 54 | 62 | |
25 | I | 26 | 29 | 31 | 34 | 38 | 42 | 47 | 53 | 59 |
II | 26 | 29 | 32 | 36 | 40 | 46 | 52 | 59 | 67 |
Cd. tablicy B
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 700 m
Przy prędkości w kilometrach na godzinę | |||||||||||
65 | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 | 95 | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 |
procent wymaganej masy hamującej wynosi: | |||||||||||
28 | 34 | 41 | 48 | 57 | 66 | 71 | 88 | 95 | 104 | 114 | 125 |
33 | 41 | 51 | 62 | 76 | 93 | - | - | - | - | - | - |
29 | 35 | 42 | 50 | 58 | 68 | 78 | 90 | 96 | 105 | 116 | 128 |
34 | 42 | 53 | 64 | 78 | 95 | - | - | - | - | - | - |
31 | 37 | 44 | 51 | 60 | 69 | 80 | 91 | 98 | 107 | 118 | 130 |
36 | 49 | 54 | 66 | 80 | 97 | - | - | - | - | - | - |
32 | 38 | 45 | 53 | 62 | 71 | 82 | 93 | 100 | 109 | 120 | 133 |
37 | 46 | 56 | 68 | 82 | 99 | - | - | - | - | - | - |
34 | 40 | 47 | 54 | 63 | 73 | 83 | 94 | 101 | 111 | 121 | - |
39 | 48 | 58 | 70 | 85 | - | - | - | - | - | - | - |
35 | 41 | 48 | 56 | 65 | 74 | 85 | 96 | 103 | 112 | 123 | - |
41 | 50 | 60 | 72 | 87 | - | - | - | - | - | - | - |
36 | 43 | 50 | 58 | 67 | 76 | 87 | 97 | 105 | 114 | 125 | - |
42 | 51 | 62 | 74 | 89 | - | - | - | - | - | - | - |
38 | 44 | 52 | 59 | 68 | 78 | 89 | 99 | 106 | 116 | 127 | - |
44 | 53 | 64 | 76 | 91 | - | - | - | - | - | - | - |
39 | 46 | 53 | 61 | 70 | 80 | 91 | 100 | 108 | 118 | 129 | - |
46 | 55 | 66 | 78 | 93 | - | - | - | - | - | - | - |
43 | 49 | 56 | 67 | 74 | 83 | 94 | 103 | 111 | 121 | 133 | - |
49 | 59 | 70 | 83 | 98 | - | - | - | - | - | - | - |
45 | 52 | 60 | 68 | 77 | 87 | 97 | 107 | - | - | - | - |
53 | 63 | 74 | 87 | - | - | - | - | - | - | - | - |
49 | 55 | 63 | 71 | 80 | 91 | 100 | - | - | - | - | - |
56 | 66 | 78 | 91 | - | - | - | - | - | - | - | - |
52 | 58 | 76 | 75 | 84 | 94 | 103 | - | - | - | - | - |
60 | 70 | 82 | 95 | - | - | - | - | - | - | - | - |
55 | 62 | 69 | 78 | 87 | 97 | 107 | - | - | - | - | - |
64 | 74 | 86 | 99 | - | - | - | - | - | - | - | - |
58 | 65 | 73 | 81 | 91 | 100 | - | - | - | - | - | - |
67 | 78 | 90 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
61 | 68 | 78 | 85 | 94 | 104 | - | - | - | - | - | - |
71 | 82 | 94 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
66 | 73 | 81 | 90 | 99 | - | - | - | - | - | - | - |
76 | 87 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tablica C
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 400 m lub 500 m
I Hamulce zespolone szybko działające
II Hamulce zespolone wolno działające
Miarodajne pochylenie w ‰ | Sposób hamowania | Przy prędkości w kilometrach na godzinę | ||||||
15 | 20 | 25 | 30 | 35 | 40 | 45 | ||
procent wymaganej masy hamującej wynosi: | ||||||||
0 | I | 6 | 6 | 6 | 8 | 11 | 16 | 21 |
II | 6 | 6 | 6 | 8 | 12 | 18 | 26 | |
1 | I | 6 | 6 | 6 | 9 | 12 | 17 | 23 |
II | 6 | 6 | 6 | 9 | 12 | 19 | 27 | |
2 | I | 6 | 6 | 7 | 10 | 13 | 18 | 24 |
II | 6 | 6 | 7 | 10 | 15 | 21 | 29 | |
3 | I | 6 | 6 | 8 | 11 | 14 | 19 | 25 |
II | 6 | 6 | 8 | 11 | 16 | 22 | 30 | |
4 | I | 6 | 6 | 9 | 12 | 16 | 20 | 26 |
II | 6 | 6 | 9 | 12 | 17 | 24 | 32 | |
5 | I | 6 | 7 | 10 | 13 | 17 | 22 | 28 |
II | 6 | 7 | 10 | 14 | 18 | 25 | 33 | |
6 | I | 7 | 8 | 11 | 14 | 18 | 23 | 29 |
II | 7 | 8 | 11 | 15 | 20 | 26 | 34 | |
7 | I | 8 | 9 | 12 | 15 | 19 | 24 | 30 |
II | 7 | 9 | 12 | 16 | 21 | 28 | 36 | |
8 | I | 9 | 10 | 13 | 16 | 20 | 25 | 32 |
II | 8 | 10 | 13 | 17 | 22 | 29 | 38 | |
10 | I | 11 | 13 | 15 | 19 | 23 | 28 | 34 |
II | 10 | 12 | 15 | 19 | 25 | 32 | 41 | |
12 | I | 13 | 15 | 17 | 21 | 25 | 30 | 37 |
II | 12 | 14 | 18 | 22 | 28 | 35 | 44 | |
14 | I | 15 | 17 | 20 | 23 | 28 | 33 | 40 |
II | 14 | 17 | 20 | 24 | 30 | 38 | 47 | |
16 | I | 17 | 19 | 22 | 25 | 30 | 36 | 43 |
II | 17 | 19 | 22 | 27 | 33 | 41 | 50 | |
18 | I | 19 | 21 | 24 | 28 | 33 | 38 | 46 |
II | 19 | 21 | 25 | 30 | 36 | 44 | 54 | |
20 | I | 21 | 23 | 26 | 30 | 35 | 41 | 48 |
II | 21 | 23 | 27 | 32 | 39 | 47 | 57 | |
22 | I | 23 | 25 | 29 | 33 | 38 | 44 | 51 |
II | 23 | 26 | 30 | 35 | 41 | 50 | 60 | |
25 | I | 26 | 29 | 32 | 36 | 42 | 48 | 55 |
II | 26 | 29 | 33 | 39 | 46 | 54 | 65 | |
30 | I | 31 | 34 | 38 | 42 | 48 | 55 | 63 |
II | 31 | 35 | 40 | 46 | 53 | 62 | 74 | |
35 | I | 37 | 40 | 44 | 49 | 55 | 62 | 70 |
II | 37 | 41 | 46 | 53 | 61 | 70 | 82 | |
40 | I | 42 | 45 | 50 | 55 | 61 | 69 | 78 |
II | 43 | 47 | 53 | 60 | 69 | 79 | 91 |
Cd. tablicy C
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 400 m lub 500 m
Przy prędkości w kilometrach na godzinę | ||||||||
50 | 55 | 60 | 65 | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 |
procent wymaganej masy hamującej wynosi: | ||||||||
28 | 36 | 46 | 56 | 67 | 80 | 93 | 110 | 131 |
35 | 47 | 61 | 80 | - | - | - | - | - |
29 | 37 | 47 | 58 | 69 | 82 | 96 | 112 | - |
37 | 49 | 63 | 83 | - | - | - | - | - |
31 | 39 | 48 | 59 | 71 | 84 | 98 | 114 | - |
38 | 51 | 66 | 85 | - | - | - | - | - |
32 | 40 | 50 | 61 | 72 | 85 | 100 | 117 | - |
40 | 52 | 68 | 87 | - | - | - | - | - |
33 | 42 | 51 | 62 | 74 | 87 | 102 | 119 | - |
42 | 54 | 70 | 90 | - | - | - | - | - |
35 | 43 | 53 | 69 | 76 | 89 | 104 | 121 | - |
43 | 56 | 72 | 92 | - | - | - | - | - |
36 | 45 | 55 | 66 | 78 | 91 | 106 | 124 | - |
45 | 58 | 74 | 95 | - | - | - | - | - |
37 | 46 | 56 | 67 | 79 | 93 | 109 | 126 | - |
47 | 60 | 76 | 97 | - | - | - | - | - |
39 | 48 | 58 | 69 | 81 | 95 | 111 | 129 | - |
48 | 62 | 78 | 100 | - | - | - | - | - |
42 | 51 | 61 | 72 | 84 | 99 | 115 | - | - |
52 | 65 | 82 | - | - | - | - | - | |
45 | 54 | 64 | 76 | 88 | 103 | 120 | - | - |
55 | 69 | 87 | - | - | - | - | - | - |
48 | 57 | 67 | 79 | 92 | 107 | 125 | - | - |
59 | 73 | 91 | - | - | - | - | - | - |
51 | 60 | 71 | 83 | 96 | 111 | 129 | - | - |
62 | 77 | 96 | - | - | - | - | - | - |
54 | 63 | 74 | 86 | 99 | 115 | - | - | - |
66 | 81 | 100 | - | - | - | - | - | |
57 | 66 | 77 | 90 | 103 | 120 | - | - | - |
70 | 85 | - | - | - | - | - | - | - |
60 | 69 | 81 | 93 | 107 | - | - | - | - |
73 | 89 | - | - | - | - | - | - | - |
64 | 74 | 86 | 99 | - | - | - | - | - |
79 | 95 | - | - | - | - | - | - | - |
72 | 82 | 94 | - | - | - | - | - | - |
88 | - | - | - | - | - | - | ||
80 | 91 | - | - | - | - | - | - | - |
97 | - | - | - | - | - | - | - | - |
88 | 99 | - | - | - | - | - | - | - |
- | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tablica D
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 1300 m
Procenty wymaganej masy hamującej dla drogi hamowania 1300 m
Miarodajne pochylenie w ‰ | Sposób hamowania | Przy prędkości w kilometrach na godzinę | ||||||||
120 | 125 | 130 | 135 | 140 | 145 | 150 | 155 | 160 | ||
procent wymaganej masy hamującej wynosi: | ||||||||||
0 | R | 92 | 100 | 100 | 100 | 101 | 110 | 119 | 129 | 140 |
1 | R | 94 | 100 | 100 | 100 | 102 | 111 | 121 | 131 | 142 |
2 | R | 96 | 100 | 100 | 100 | 104 | 113 | 123 | 133 | 143 |
3 | R | 98 | 100 | 100 | 100 | 106 | 115 | 124 | 134 | 145 |
4 | R | 100 | 100 | 100 | 100 | 107 | 116 | 126 | 136 | 146 |
5 | R | 100 | 100 | 100 | 100 | 109 | 118 | 127 | 137 | 148 |
6 | R | 100 | 100 | 100 | 102 | 110 | 119 | 129 | 139 | 150 |
7 | R | 100 | 100 | 100 | 103 | 112 | 121 | 131 | 141 | 151 |
8 | R | 100 | 100 | 100 | 105 | 113 | 123 | 132 | 142 | 153 |
9 | R | 100 | 100 | 100 | 106 | 115 | 124 | 134 | 144 | 155 |
10 | R | 100 | 100 | 100 | 108 | 117 | 126 | 135 | 145 | 156 |
11 | R | 100 | 100 | 101 | 109 | 118 | 127 | 137 | 147 | 158 |
12 | R | 100 | 100 | 103 | 111 | 120 | 129 | 138 | 149 | 159 |
Próba hamulców
Próba hamulców
Jeżeli tych wymagań nie spełniono, pociąg nie powinien odjechać.
Obsada i wyposażenie pociągów
Obsada i wyposażenie pociągów
Gotowość pociągu do odjazdu
Gotowość pociągu do odjazdu
Dokumenty pociągu
Dokumenty pociągu