Rozdział 4 - Przepisy przejściowe i końcowe - Świadectwa, dyplomy państwowych i innych druków publicznych szkół i placówek artystycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.813

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 czerwca 2022 r.

Rozdział  4

Przepisy przejściowe i końcowe

§  44. 
Ilekroć w niniejszym rozdziale oraz załącznikach do rozporządzenia jest mowa o:
1)
dotychczasowej ogólnokształcącej szkole sztuk pięknych - rozumie się przez to również klasy dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych prowadzone w liceum sztuk plastycznych;
2)
dotychczasowym liceum plastycznym - rozumie się przez to klasy dotychczasowego liceum plastycznego prowadzone w liceum sztuk plastycznych.
§  45. 
1. 
Równoważność świadectwa ukończenia szkoły artystycznej lub dyplomu ukończenia szkoły artystycznej, wydanego przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197), zwanej dalej "ustawą o systemie oświaty", które nie określają poziomu wykształcenia absolwenta, ze świadectwem ukończenia lub dyplomem ukończenia odpowiedniego typu szkoły artystycznej, po stwierdzeniu porównywalności programu nauczania ukończonej szkoły z podstawą programową jednego z typów szkół artystycznych, potwierdza minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, na pisemny wniosek osoby zainteresowanej i po przedstawieniu oryginału świadectwa lub dyplomu.
2. 
Potwierdzeniem równoważności świadectwa lub dyplomu ze świadectwem ukończenia lub dyplomem ukończenia odpowiedniego typu szkoły artystycznej jest zaświadczenie określające nazwę ukończonej szkoły, datę i miejsce wydania świadectwa lub dyplomu, nazwisko, imię (imiona), datę i miejsce urodzenia osoby, dla której świadectwo lub dyplom wydano, oraz stwierdzające równoważność ze świadectwem ukończenia szkoły artystycznej lub dyplomem ukończenia szkoły artystycznej odpowiedniego typu. Zaświadczenie opatruje się odciskiem pieczęci urzędowej ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, datą wydania oraz oznacza numerem sprawy.
§  46. 
1. 
Do szkół artystycznych, w których jest realizowana podstawa programowa kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, przepisy § 17-20 i § 21 ust. 1 i 4-11 stosuje się odpowiednio.
2. 
Do legitymacji szkolnych, e-legitymacji szkolnych i mLegitymacji szkolnych wydawanych przez szkoły artystyczne, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy § 3 ust. 4-7, § 4 ust. 5, § 13 ust. 1 i 15, § 15, § 16, § 21 ust. 1 i 4-11 i § 23 ust. 2 i 3.
§  47. 
1. 
Do świadectw potwierdzających zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego i dyplomów ukończenia ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej dla uczniów realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego oraz wzorów tych świadectw i dyplomów stosuje się odpowiednio przepisy § 5, § 12 ust. 1, § 13 ust. 1-13, § 14 pkt 1-3, 7 i 8, § 15 ust. 1, § 16, § 22 i § 23 ust. 1 i 3.
2. 
Do świadectw szkolnych promocyjnych, świadectw szkolnych klas programowo najwyższych wydawanych uczniom, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej, dyplomów ukończenia szkoły artystycznej, protokołów egzaminów i arkuszy ocen dla uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego oraz wzorów druków tych świadectw, dyplomów i arkuszy ocen stosuje się odpowiednio przepisy § 5, § 12 ust. 1, § 13 ust. 1-3 i 5-14, § 14 pkt 1-3 i 5-8, § 15 ust. 1, § 16, § 22 i § 23 ust. 1 i 3.
3. 
Do świadectw, dyplomów, indeksów, legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych niewymienionych w ust. 1 i 2 oraz w § 3 ust. 3 i 6, wydanych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się odpowiednio przepisy § 17-23.
§  48. 
1. 
Informacje ogólne dotyczące wydawania świadectw potwierdzających zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego i dyplomów ukończenia ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej dla uczniów realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego zawiera załącznik nr 10 do rozporządzenia.
2. 
Wykaz wzorów świadectw potwierdzających zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego i dyplomów ukończenia ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej dla uczniów realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego zawiera załącznik nr 11 do rozporządzenia.
3. 
Wzory świadectw potwierdzających zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego i dyplomów ukończenia ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej dla uczniów realizujących kształcenie ogólne w zakresie dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego zawiera załącznik nr 12 do rozporządzenia.
§  49. 
1. 
Informacje ogólne dotyczące wydawania świadectw szkolnych promocyjnych, świadectw szkolnych klas programowo najwyższych wydawanych uczniom, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej, dyplomów ukończenia szkoły artystycznej, protokołów egzaminów i arkuszy ocen dla uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego zawiera załącznik nr 13 do rozporządzenia.
2. 
Wykaz wzorów świadectw szkolnych promocyjnych, świadectw szkolnych klas programowo najwyższych wydawanych uczniom, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej, dyplomów ukończenia szkoły artystycznej, protokołów egzaminów i arkuszy ocen dla uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego zawiera załącznik nr 14 do rozporządzenia.
3. 
Wzory świadectw szkolnych promocyjnych, świadectw szkolnych klas programowo najwyższych wydawanych uczniom, którzy nie ukończyli szkoły artystycznej, dyplomów ukończenia szkoły artystycznej, protokołów egzaminów i arkuszy ocen dla uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego zawiera załącznik nr 15 do rozporządzenia.
§  50. 
1. 
Szkoły artystyczne, w których realizowana jest podstawa programowa kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, odpowiednio uczniom, absolwentom i osobom przystępującym do egzaminów eksternistycznych, realizującym podstawę programową kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego:
1)
wydają:
a)
świadectwa szkolne promocyjne,
b)
świadectwa szkolne klasy programowo najwyższej wydawane uczniowi, który nie ukończył szkoły artystycznej,
c)
dyplomy ukończenia szkoły artystycznej - absolwentom tych szkół artystycznych,
d)
dyplomy ukończenia szkoły artystycznej na podstawie egzaminów eksternistycznych - absolwentom tych szkół artystycznych, którzy uzyskali dyplom na podstawie egzaminów eksternistycznych,
e)
indeksy - osobom przystępującym do egzaminów eksternistycznych,
f)
legitymacje szkolne lub e-legitymacje szkolne,
g)
zaświadczenia o braku możliwości wydania duplikatu świadectwa lub dyplomu;
2)
sporządzają:
a)
protokoły:
egzaminu dyplomowego,
egzaminów eksternistycznych - osobom przystępującym do tych egzaminów,
b)
protokoły egzaminu klasyfikacyjnego i egzaminu poprawkowego,
c)
arkusze ocen.
2. 
Szkoły artystyczne, o których mowa w ust. 1, w których przeprowadza się egzamin promocyjny, sporządzają protokoły egzaminu promocyjnego.
3. 
W przypadku ucznia dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych na:
1)
świadectwie,
2)
dyplomie,
3)
arkuszu ocen,
4)
legitymacji szkolnej, e-legitymacji szkolnej i mLegitymacji szkolnej

- w miejscu przeznaczonym na wpisanie nazwy szkoły artystycznej wpisuje się nazwę dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, do której uczęszczał uczeń.

4. 
W przypadku ucznia liceum sztuk plastycznych, uczęszczającego do klasy dotychczasowego liceum plastycznego na:
1)
świadectwie,
2)
dyplomie,
3)
arkuszu ocen,
4)
legitymacji szkolnej, e-legitymacji szkolnej i mLegitymacji szkolnej

- w miejscu przeznaczonym na wpisanie nazwy szkoły artystycznej wpisuje się nazwę liceum sztuk plastycznych, do którego uczęszcza uczeń, z zastrzeżeniem ust. 5.

5. 
W przypadku druków, wymienionych w ust. 4 pkt 1-3, wydawanych:
1)
do końca roku szkolnego 2019/2020 dla ucznia klas II-IV dotychczasowego liceum plastycznego,
2)
w roku szkolnym 2020/2021 dla ucznia klas III i IV dotychczasowego liceum plastycznego,
3)
w roku szkolnym 2021/2022 dla ucznia klasy IV dotychczasowego liceum plastycznego

- w miejscu przeznaczonym na wpisanie nazwy szkoły artystycznej wpisuje się nazwę dotychczasowego liceum plastycznego, do którego uczęszczał uczeń.

§  51. 
1. 
Na świadectwach, dyplomach, protokołach egzaminów i arkuszach ocen, o których mowa w § 49 ust. 1, oraz na legitymacjach szkolnych, o których mowa w § 21 ust. 1, w miejscu przeznaczonym na podpis dyrektora szkoły artystycznej, w przypadku ucznia:
1)
dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych - podpis składa dyrektor dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych albo dyrektor liceum sztuk plastycznych, w które dotychczasowa ogólnokształcąca szkoła sztuk pięknych została przekształcona;
2)
dotychczasowego liceum plastycznego - podpis składa dyrektor liceum sztuk plastycznych, w które dotychczasowe liceum plastyczne zostało przekształcone.
2. 
Na e-legitymacjach szkolnych, o których mowa w § 21 ust. 1, oraz na mLegitymacjach szkolnych, o których mowa w § 21 ust. 4, w miejscu przeznaczonym na wpisanie imienia i nazwiska dyrektora szkoły artystycznej, w przypadku ucznia:
1)
dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych - wpisuje się imię i nazwisko dyrektora dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych albo dyrektora liceum sztuk plastycznych, w które dotychczasowa ogólnokształcąca szkoła sztuk pięknych została przekształcona;
2)
dotychczasowego liceum plastycznego - wpisuje się imię i nazwisko dyrektora liceum sztuk plastycznych, w które dotychczasowe liceum plastyczne zostało przekształcone.
§  52. 
1. 
Wydawane przez ogólnokształcącą szkołę muzyczną II stopnia lub ogólnokształcącą szkołę baletową w zakresie klas, w których jest realizowana podstawa programowa kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego, druki świadectw, dyplomów, indeksów oraz legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, o których mowa w § 21 ust. 1, oraz ich duplikatów są drukami ścisłego zarachowania.
2. 
Wydawane przez odpowiednio liceum sztuk plastycznych w zakresie dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych lub dotychczasowego liceum plastycznego albo dotychczasową ogólnokształcącą szkołę sztuk pięknych druki świadectw, dyplomów, indeksów oraz legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, o których mowa w § 21 ust. 1, oraz ich duplikatów są drukami ścisłego zarachowania.
3. 
Ogólnokształcąca szkoła muzyczna II stopnia lub ogólnokształcąca szkoła baletowa w zakresie klas, o których mowa w ust. 1, liceum sztuk plastycznych w zakresie dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych lub dotychczasowego liceum plastycznego oraz dotychczasowa ogólnokształcąca szkoła sztuk pięknych prowadzi imienną ewidencję wydanych dyplomów, indeksów, legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, o których mowa w § 21 ust. 1, oraz mLegitymacji szkolnych, o których mowa w § 21 ust. 4, oraz duplikatów dyplomów, indeksów, legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych.
4. 
Ewidencja, o której mowa w ust. 3, zawiera: imię (imiona) i nazwisko, numer PESEL ucznia albo absolwenta, numer wydanego dokumentu, datę odbioru dokumentu oraz podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument.
5. 
W przypadku ucznia albo absolwenta, któremu nie nadano numeru PESEL, do ewidencji, o której mowa w ust. 3, z wyjątkiem ewidencji wydanych mLegitymacji szkolnych, w pozycji przeznaczonej na wpisanie numeru PESEL wpisuje się nazwę i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
6. 
W odniesieniu do dokumentów, o których mowa w ust. 3, w przypadkach, o których mowa w § 13 ust. 8, § 17 ust. 4, § 18 ust. 1 i § 21 ust. 5 i 6, w ewidencji, o której mowa w ust. 3:
1)
wpisuje się adnotację o zniszczeniu dokumentu, który podlegał zwrotowi;
2)
nadaje się nowy numer wydanego dokumentu lub jego duplikatu oraz wpisuje się datę odbioru dokumentu lub jego duplikatu; ewidencja zawiera podpis ucznia albo absolwenta lub rodziców niepełnoletniego ucznia albo rodziców niepełnoletniego absolwenta, którzy odebrali dokument lub jego duplikat.
§  53. 
1. 
Uczeń ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia lub ogólnokształcącej szkoły baletowej w zakresie klas, w których jest realizowana podstawa programowa kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego, oraz uczeń dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego, po ukończeniu nauki w danej klasie, z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, zależnie od wyników klasyfikacji rocznej otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne potwierdzające uzyskanie albo nieuzyskanie promocji do klasy programowo wyższej.
2. 
Uczeń szkoły artystycznej, o której mowa w ust. 1, który uzyskał promocję z wyróżnieniem, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne potwierdzające uzyskanie promocji do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.
§  54. 
1. 
Po ukończeniu ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia lub ogólnokształcącej szkoły baletowej w zakresie klas, w których jest realizowana podstawa programowa kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego, oraz dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego absolwent otrzymuje dyplom ukończenia szkoły artystycznej, potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego.
2. 
Absolwent szkoły artystycznej, o której mowa w ust. 1, który ukończył szkołę artystyczną z wyróżnieniem, otrzymuje dyplom ukończenia szkoły artystycznej z wyróżnieniem, potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego.
3. 
Uczeń klasy szkoły artystycznej realizującej podstawę programową kształcenia ogólnego dla klasy III dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, która w danym typie szkoły artystycznej jest klasą programowo najwyższą, który nie ukończył tej szkoły artystycznej, ale ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących otrzymał oceny końcowe wyższe niż ocena niedostateczna, otrzymuje świadectwo szkolne klasy programowo najwyższej wydawane uczniowi tej klasy, potwierdzające zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego.
§  55. 
1. 
Do końca roku szkolnego 2021/2022 na dyplomie ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej, o którym mowa w § 48 ust. 1, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne, końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć, oceny uzyskane z egzaminu dyplomowego oraz informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego i temat tego projektu.
2. 
Do końca roku szkolnego 2021/2022 na dyplomie dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne, końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć, oceny uzyskane z egzaminu dyplomowego oraz informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego i temat tego projektu.
3. 
Do końca roku szkolnego 2022/2023 na dyplomie dotychczasowego liceum plastycznego w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne, końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć i oceny uzyskane z egzaminu dyplomowego.
4. 
Do końca roku szkolnego 2022/2023 na świadectwie, o którym mowa w § 54 ust. 3, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej kształcenia ogólnego wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne ogólnokształcące i końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć, a w części dotyczącej wyników klasyfikacji rocznej kształcenia artystycznego wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne artystyczne, na które uczeń uczęszczał w klasie programowo najwyższej, i roczne oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć.
5. 
Do końca roku szkolnego 2021/2022 na świadectwie, o którym mowa w § 54 ust. 3, wydawanym uczniowi:
1)
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia lub ogólnokształcącej szkoły baletowej, który zrealizował podstawę programową kształcenia ogólnego dla klasy III dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego,
2)
dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych

- w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej kształcenia ogólnego wpisuje się również informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat tego projektu.

§  56. 
W przypadku ucznia albo absolwenta ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej, realizującego podstawę programową kształcenia ogólnego dla dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, który powtarza lub powtarzał klasę na podstawie wyrażonej przez radę pedagogiczną zgody, o której mowa w art. 44zk ust. 8 ustawy o systemie oświaty w brzmieniu obowiązującym przed dniem 1 września 2017 r., przepisy § 55 ust. 1 i 5 stosuje się także w roku szkolnym 2022/2023.
§  57. 
W przypadku zwolnienia ucznia ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, ogólnokształcącej szkoły baletowej, który zrealizował podstawę programową kształcenia ogólnego dla dotychczasowego gimnazjum, oraz ucznia dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, z realizacji projektu edukacyjnego, na świadectwie szkolnym klasy programowo najwyższej wydawanym uczniowi, który nie ukończył szkoły artystycznej, dyplomie ukończenia szkoły artystycznej oraz w arkuszu ocen, w wierszu przeznaczonym na opisanie realizacji projektu edukacyjnego, wpisuje się wyraz odpowiednio "zwolniony" albo "zwolniona".
§  58. 
Świadectwo szkolne promocyjne szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego wydaje się:
1)
do końca roku szkolnego 2020/2021 uczniom klas IV i V dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych - na druku według wzoru odpowiednio nr 12a lub 13a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia;
2)
do końca roku szkolnego 2021/2022 uczniom klas I-III dotychczasowego liceum plastycznego - na druku według wzoru odpowiednio nr 12a lub 13a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
§  59. 
1. 
Świadectwo szkolne klasy programowo najwyższej szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego wydawane uczniowi, który nie ukończył tej szkoły artystycznej, ale uzyskał pozytywne końcowe oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących:
1)
dla ucznia, który realizował podstawę programową kształcenia ogólnego dla dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej, dotychczasowego gimnazjum i dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego:
a)
do końca roku szkolnego 2021/2022 wydaje się uczniom:
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej - na druku według wzoru nr 27a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia,
dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych - na druku według wzoru nr 28a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia,
b)
do końca roku szkolnego 2022/2023 wydaje się uczniom:
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej, o których mowa w § 56
na druku według wzoru nr 27a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia
dotychczasowego liceum plastycznego - na druku według wzoru nr 28a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia;
2)
dla ucznia, który realizował podstawę programową kształcenia ogólnego dla ośmioletniej szkoły podstawowej i czteroletniego liceum ogólnokształcącego:
a)
od roku szkolnego 2022/2023 wydaje się uczniom ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej - na druku według wzoru nr 27 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
b)
od roku szkolnego 2023/2024 wydaje się uczniom liceum sztuk plastycznych - na druku według wzoru nr 28 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
2. 
Świadectwo szkolne klasy programowo najwyższej szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie liceum ogólnokształcącego wydawane uczniowi, który nie ukończył tej szkoły artystycznej i nie uzyskał pozytywnych końcowych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących:
1)
w zakresie trzyletniego liceum ogólnokształcącego:
a)
do końca roku szkolnego 2021/2022 wydaje się uczniom:
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej - na druku według wzoru nr 33a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia,
dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych - na druku według wzoru nr 34a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia,
b)
do końca roku szkolnego 2022/2023 wydaje się uczniom:
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej, o których mowa w § 56
na druku według wzoru nr 33a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia,
dotychczasowego liceum plastycznego - na druku według wzoru nr 34a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia;
2)
w zakresie czteroletniego liceum ogólnokształcącego:
a)
od roku szkolnego 2022/2023 wydaje się uczniom ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej - na druku według wzoru nr 33 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
b)
od roku szkolnego 2023/2024 wydaje się uczniom liceum sztuk plastycznych - na druku według wzoru nr 34 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  60. 
1. 
Do końca roku szkolnego 2021/2022 dyplom ukończenia szkoły artystycznej wydaje się absolwentom:
1)
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, którzy zrealizowali podstawę programową kształcenia ogólnego dla dotychczasowego gimnazjum i dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego - na druku według wzoru odpowiednio nr 48a lub 49a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia;
2)
ogólnokształcącej szkoły baletowej, którzy zrealizowali podstawę programową kształcenia ogólnego dla dotychczasowego gimnazjum i dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego - na druku według wzoru odpowiednio nr 54a lub 55a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia;
3)
dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk plastycznych - na druku według wzoru odpowiednio nr 52a lub 53a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
2. 
Do końca roku szkolnego 2022/2023 dyplom ukończenia szkoły artystycznej wydaje się absolwentom:
1)
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, o których mowa w § 56 - na druku według wzoru odpowiednio nr 48a lub 49a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia;
2)
ogólnokształcącej szkoły baletowej, o których mowa w § 56 - na druku według wzoru odpowiednio nr 54a lub 55a określonego w załączniku nr 12 do rozporządzenia;
3)
dotychczasowego liceum plastycznego - na druku według wzoru odpowiednio nr 52b lub 53b określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
3. 
Od roku szkolnego 2022/2023 dyplom ukończenia szkoły artystycznej wydaje się absolwentom:
1)
ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia - na druku według wzoru odpowiednio nr 48 lub 49 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
2)
ogólnokształcącej szkoły baletowej - na druku według wzoru odpowiednio nr 54 lub 55 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
4. 
Od roku szkolnego 2023/2024 dyplom ukończenia szkoły artystycznej wydaje się absolwentom liceum sztuk plastycznych - na druku według wzoru odpowiednio nr 52 lub 53 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  61. 
1. 
Do końca roku szkolnego 2021/2022 dyplom ukończenia szkoły artystycznej na podstawie egzaminów eksternistycznych wydaje się osobom, które ukończyły dotychczasową ogólnokształcącą szkołę sztuk pięknych - na druku według wzoru nr 62a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
2. 
Do końca roku szkolnego 2022/2023 dyplom ukończenia szkoły artystycznej na podstawie egzaminów eksternistycznych wydaje się osobom, które ukończyły dotychczasowe liceum plastyczne - na druku według wzoru nr 62b określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
§  62. 
1. 
Indeksy wydane przez szkoły artystyczne przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 11 ust. 2 ustawy o systemie oświaty zachowują ważność i są wypełniane do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole artystycznej lub zdania egzaminów eksternistycznych przez osobę, która przystąpiła do tych egzaminów.
2. 
Indeksy dla osób przystępujących do egzaminów eksternistycznych w dotychczasowej ogólnokształcącej szkole sztuk pięknych lub w liceum sztuk plastycznych w ramach klas dotychczasowego liceum plastycznego są wydawane na druku według wzoru nr 83 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
3. 
W przypadku przystąpienia przez osobę, o której mowa w ust. 2, do egzaminów eksternistycznych w innej szkole artystycznej, indeks jest wydawany na druku według wzoru nr 83 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  63. 
Do końca roku szkolnego 2021/2022 protokół egzaminu dyplomowego dla ucznia dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych sporządza się na druku według wzoru nr 71a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
§  64. 
Do końca roku szkolnego 2022/2023 protokół egzaminu dyplomowego dla ucznia dotychczasowego liceum plastycznego sporządza się na druku według wzoru nr 71a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
§  65. 
Protokoły egzaminów eksternistycznych założone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 11 ust. 2 ustawy o systemie oświaty dla osób, które zostały dopuszczone do tych egzaminów i nie ukończyły ich zdawania, są prowadzone do czasu zakończenia zdawania egzaminów eksternistycznych przez te osoby.
§  66. 
1. 
Do arkusza ocen założonego przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 11 ust. 2 ustawy o systemie oświaty uczniowi dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych dołącza się arkusz wydany na druku według wzoru nr 78a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia i prowadzi do końca roku szkolnego 2021/2022.
2. 
Do końca roku szkolnego 2021/2022, w przypadku przejścia ucznia szkoły artystycznej, o której mowa w ust. 1, do innej szkoły artystycznej, arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru nr 78a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
3. 
Arkusze ocen dołączone zgodnie z ust. 1 stają się integralną częścią dotychczasowych arkuszy ocen założonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 11 ust. 2 ustawy o systemie oświaty.
§  67. 
1. 
Do arkusza ocen założonego przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 11 ust. 2 ustawy o systemie oświaty uczniowi dotychczasowego liceum plastycznego dołącza się arkusz wydany na druku według wzoru nr 78a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia i prowadzi do końca roku szkolnego 2022/2023.
2. 
Do końca roku szkolnego 2022/2023, w przypadku przejścia ucznia szkoły artystycznej, o której mowa w ust. 1, do innej szkoły artystycznej, arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru nr 78a określonego w załączniku nr 15 do rozporządzenia.
3. 
Arkusze ocen dołączone zgodnie z ust. 1 stają się integralną częścią dotychczasowych arkuszy ocen założonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 11 ust. 2 ustawy o systemie oświaty.
§  68. 
1. 
Legitymacje szkolne i e-legitymacje szkolne wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 32a ust. 4 i art. 11 ust. 2 ustawy o systemie oświaty zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia kształcenia w danej szkole artystycznej.
2. 
Legitymacje szkolne dla:
1)
uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego są wydawane na druku według wzoru nr 1 określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
2)
niepełnosprawnych uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego są wydawane na druku według wzoru nr 2 określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
3. 
E-legitymacje szkolne dla:
1)
uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego są wydawane na druku według wzoru nr 5 określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
2)
niepełnosprawnych uczniów dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dotychczasowego liceum plastycznego są wydawane na druku według wzoru nr 6 określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
4. 
W przypadku przejścia ucznia, o którym mowa w:
1)
ust. 2 pkt 1 lub w ust. 3 pkt 1, do innej szkoły artystycznej, legitymacja szkolna albo e-legitymacja szkolna jest wydawana odpowiednio na druku według wzoru nr 1 albo nr 5 określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
2)
ust. 2 pkt 2 lub w ust. 3 pkt 2, do innej szkoły artystycznej, legitymacja szkolna albo e-legitymacja szkolna jest wydawana odpowiednio na druku według wzoru nr 2 albo nr 6 określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
5. 
Do legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, o których mowa w ust. 1 oraz w ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1, może być wydana mLegitymacja szkolna o warstwie wizualnej określonej według wzoru nr 9 i 10 w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
6. 
Do legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, o których mowa w ust. 1 oraz w ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 2, może być wydana mLegitymacja szkolna dla ucznia niepełnosprawnego o warstwie wizualnej określonej według wzoru nr 11 i 12 w załączniku nr 6 do rozporządzenia.
§  69. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 13
13 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 15 czerwca 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych szkół i placówek artystycznych (Dz. U. poz. 1193 i 1740), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z art. 169 ust. 3 ustawy z dnia 22 listopada 2018 r. o zmianie ustawy - Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2245 i 2432 oraz z 2019 r. poz. 534, 1287 i 2248).