Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 20 marca 2009 r.

PYTANIE

Prowadzę działalność handlową. Opodatkowany jestem na zasadach ogólnych podatkowa księga przychodów i rozchodów. Jestem płatnikiem VAT. Pomieszczenie, w którym prowadzę działalność jest moją własnością. Jest ono wprowadzone do ewidencji środków trwałych i amortyzowane. W pomieszczeniu tym zamierzam przeprowadzić remont w następującym zakresie: remont posadzki, ścian (tynkowanie, malowanie, gipsowanie), instalacja windy, wymiana regałów sklepowych, wymiana lad chłodniczych. Zakupię 3 lady chłodnicze o następujących wartościach: 3900 zł, 2550 zł, 3450 zł. Każda lada stanowi odrębne urządzenie. Ponadto zamierzam kupić 15 regałów sklepowych. 10 regałów gdzie wartość za jedną sztukę wyniesie 1.500 zł (1500 x 10 = 15.000 zł) nie stanowiące zestawu (chociaż będą stały jeden obok drugiego) i 5 regałów jako jeden zestaw za kwotę 6500 zł. Zamierzam również we własnym zakresie z zakupionych materiałów (kątowniki, blacha, linki metalowe, podnośnik do windy, silnik) złożyć windę wraz z usługą na spawanie i złożenie. Łączny koszt złożenia windy to 7500 zł, z czego 2500 zł to kwota za usługę (na którą otrzymam fakturę) i 5000 zł koszt materiałów. Jednocześnie zamierzam wyremontować całą posadzkę i ściany. Zerwanie starych płytek, skucie starej posadzki i tynków na ścianach i wylanie nowej posadzki, położenie nowych płytek oraz tynkowanie ścian i malowanie. Nie wiem jaki będzie cały koszt zakupu materiałów 3000-5000 zł).

Czy powyższą inwestycję powinienem wprowadzić do ewidencji środków trwałych i amortyzować, czy mogę zaliczyć całość w koszty czy tylko część?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?