Tymczasowa tabela stanowisk dla pracowników administracji zatrudnionych w niektórych instytutach naukowych podległych Ministrowi Zdrowia.

Monitor Polski

M.P.1957.42.273

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lipca 1960 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 10 maja 1957 r.
w sprawie tymczasowej tabeli stanowisk dla pracowników administracji zatrudnionych w niektórych instytutach naukowych podległych Ministrowi Zdrowia.

Na podstawie § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 lipca 1956 r. w sprawie zniesienia Państwowej Komisji Etatów (Dz. U. Nr 35, poz. 160) i § 1 ust. 2 lit. a) uchwały Nr 440 Rady Ministrów z dnia 2 lipca 1956 r. w sprawie przekazania zadań i likwidacji Państwowej Komisji Etatów - po uzgodnieniu z Ministrem Finansów zarządza się, co następuje:
1.
Ustanawia się dla pracowników administracji zatrudnionych w instytutach naukowych podległych Ministrowi Zdrowia tymczasową tabelę stanowisk, stanowiącą załącznik nr 1 do zarządzenia.
2.
Tabela stanowisk określa administracyjne stanowiska służbowe w instytutach naukowych oraz przywiązane do poszczególnych stanowisk grupy uposażenia i stawki dodatków funkcyjnych i służbowych.
Wymagania kwalifikacyjne w zakresie poziomu wykształcenia, stażu pracy i dodatkowych umiejętności, jakim odpowiadać powinni kandydaci na niektóre stanowiska podstawowe w administracji instytutów, określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 maja 1957 r.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1. 1

TYMCZASOWA TABELA STANOWISK DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI INSTYTUTÓW NAUKOWYCH PODLEGŁYCH MINISTROWI ZDROWIA

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 2.

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE W ZAKRESIE POZIOMU WYKSZTAŁCENIA, STAŻU PRACY I DODATKOWYCH UMIEJĘTNOŚCI, JAKIM POWINNI ODPOWIADAĆ KANDYDACI NA NIEKTÓRE STANOWISKA PODSTAWOWE W ADMINISTRACJI INSTYTUTÓW NAUKOWYCH PODLEGŁYCH MINISTROWI ZDROWIA

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacje
1Zastępca dyrektora do spraw administracyjnychWykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze i 3 lata praktyki w administracji.
Znajomość zadań instytutów naukowych, organizacji i pracy zakładów naukowych służby zdrowia (oraz znajomość organizacji i gospodarki szpitalnej).
2Kierownik działu administracyjnego1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze i 2 lata praktyki w administracji. Znajomość zadań, organizacji i pracy zakładów naukowych służby zdrowia (oraz znajomość organizacji i gospodarki szpitalnej).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 5 lat praktyki w administracji (oraz znajomość organizacji i gospodarki zakładów służby zdrowia).
3Kierownik sekcji finansowo-budżetowej1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze i 3 lata praktyki w dziedzinie finansowo-księgowej.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 5 lat praktyki w dziedzinie finansowo-księgowej, w tym 2 lata na stanowisku samodzielnym.
4Kierownik sekcji samodzielnej i kierownik sekcji1. Wykształcenie wyższe i 1 rok praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi, sekcji).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 3 lata praktyki w administracji (w jednostce odpowiadającej pod względem zadań działowi, sekcji). Znajomość organizacji i gospodarki zakładów służby zdrowia.
5Starszy planista, starszy ekonomista1. Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze i 2 lata praktyki zawodowej (w tym 1 rok na stanowisku samodzielnym).
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki zawodowej (w tym 3 lata na stanowisku samodzielnym).
6Inspektor bezpieczeństwa i higieny pracyWykształcenie wyższe (techniczne) i 3 lata pracy zawodowej. Znajomość przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zasad stosowania ich w praktyce.
Umiejętność instruowania i samodzielnego przeprowadzania kontroli w zakresie przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
7Kierownik ochrony przeciwpożarowejOficerskie wykształcenie pożarnicze i 4 lata praktyki w służbie przeciwpożarowej. Znajomość przepisów w zakresie ochrony przeciwpożarowej i umiejętność stosowania ich w praktyce. Umiejętność instruowania i przeprowadzania kontroli w zakresie przestrzegania przepisów ochrony przeciwpożarowej.
8Starszy księgowyWykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 4 lata praktyki w księgowości (w tym 2 lata na stanowisku samodzielnym)
Znajomość przepisów w zakresie księgowości, rachunkowości oraz sprawozdawczości i dyscypliny finansowej.
9Planista, starszy referent1. Wykształcenie wyższe i 1 rok praktyki w administracji.
2. Wykształcenie średnie zawodowe lub ogólnokształcące i 3 lata praktyki w administracji.
1 Załącznik Nr 1:

-zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 23 grudnia 1957 r. (M.P.58.2.10) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 1957 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 20 czerwca 1960 r. (M.P.60.58.279) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 lipca 1960 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.