Rozdział 3 - Przygotowanie rewizji. - Tryb przeprowadzania rewizji finansowo-księgowej w jednostkach i zakładach budżetowych oraz organach finansowych prezydiów rad narodowych.

Monitor Polski

M.P.1961.16.86

Akt utracił moc
Wersja od: 29 października 1962 r.

Rozdział  3.

Przygotowanie rewizji.

§  10.
1.
Rewizja powinna być przeprowadzona na podstawie zarządzenia rewizji, zawierającego następujące dane:
1)
powołanie podstawy prawnej upoważniającej do przeprowadzenia rewizji,
2)
imię i nazwisko rewidenta oraz numer jego legitymacji służbowej,
3)
nazwa jednostki podlegającej rewizji,
4)
zakres rewizji,
5)
ewentualnie upoważnienie rewidenta do wglądu w akta tajne z określeniem rodzaju tych akt,
6)
okres ważności zarządzenia.
2.
Zarządzenie rewizji zaopatrzone w pieczęć podpisuje kierownik jednostki zlecającej rewizję lub upoważniona przez niego osoba.
§  11.
Rewizję przeprowadza się w zasadzie jednoosobowo. Rewizja w składzie wieloosobowym może być przeprowadzona w przypadkach uzasadnionych rozmiarami działalności gospodarczo-finansowej jednostki podlegającej rewizji i rodzajem przeprowadzanej rewizji.
§  12.
1.
Przed rozpoczęciem rewizji rewident powinien zapoznać się z problematyką gospodarczo-finansową jednostki, w której ma przeprowadzić rewizję, w szczególności na podstawie zatwierdzonych dla tej jednostki planów i sprawozdań z ich wykonania oraz na podstawie wyników poprzednich rewizji i innych danych, znajdujących się w posiadaniu jednostki zarządzającej rewizję.
2.
W zależności od wyników wstępnej oceny dyscypliny finansowej i gospodarki jednostki, podlegającej rewizji, rewident powinien ustalić szczegółowy zakres i program czynności rewizyjnych, który zatwierdza kierownik jednostki zlecającej rewizję lub upoważniona przez niego osoba.
§  13.
Zakres i szczegółowość rewizji poszczególnych działów pracy jednostki podlegającej rewizji należy uzależnić od znaczenia danego działu pracy w całokształcie działalności gospodarczej rewidowanej jednostki lub od sumy środków, związanych w określonych składnikach majątkowych, od możliwości popełnienia nadużyć oraz od wyników wstępnej oceny stanu dyscypliny finansowej i gospodarki jednostki.