Tryb przeprowadzania rewizji finansowo-księgowej w jednostkach i zakładach budżetowych oraz organach finansowych prezydiów rad narodowych.
M.P.1961.16.86
Akt utracił mocINSTRUKCJA
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 12 stycznia 1961 r.
w sprawie trybu przeprowadzania rewizji finansowo-księgowej w jednostkach i zakładach budżetowych oraz organach finansowych prezydiów rad narodowych.
PRZEPISY OGÓLNE.
PRZEPISY OGÓLNE.
Zakres rewizji.
Zakres rewizji.
Planowanie rewizji.
Planowanie rewizji.
Przygotowanie rewizji.
Przygotowanie rewizji.
Zasady wykonywania rewizji i postępowanie rewizyjne.
Zasady wykonywania rewizji i postępowanie rewizyjne.
Postępowanie porewizyjne.
Postępowanie porewizyjne.
Sprawozdawczość.
Sprawozdawczość.
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE.
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE.
Wytyczne dotyczące wstępnych czynności rewizyjnych.
Wytyczne dotyczące wstępnych czynności rewizyjnych.
Ogólna analiza działalności gospodarczej i finansowej rewidowanej jednostki.
Ogólna analiza działalności gospodarczej i finansowej rewidowanej jednostki.
Rewizja obrotów kasowych i rozrachunków.
Rewizja obrotów kasowych i rozrachunków.
Rewizja gospodarki materiałowej i inwentarzowej.
Rewizja gospodarki materiałowej i inwentarzowej.
Rewizja dochodów i wydatków.
Rewizja dochodów i wydatków.
- czy nie dokonano wypłat na rzecz pracowników za prace wchodzące w zakres ich obowiązków,
- czy nie dokonano wypłat na rzecz osób trzecich za prace, które powinny być wykonane przez pracowników,
- czy na prace zlecone zawierane są umowy i czy wysokość przyznawanych wynagrodzeń odpowiada faktycznie włożonej pracy,
- czy przestrzega się terminów umownych i egzekwuje umowne kary za ich nieprzestrzeganie,
- czy na rachunkach za wykonane prace stwierdzono ich wykonanie i przyjęcie; należy również zwrócić uwagę na celowość zlecanych prac,
- czy nie wypłaca się premii i nagród, przewidzianych za specjalne osiągnięcia, nieuprawnionym pracownikom.
Rewizja księgowości i sprawozdawczości.
Rewizja księgowości i sprawozdawczości.
Rewizja w jednostkach spełniających funkcje nadzoru, finansowania i rewizji.
Rewizja w jednostkach spełniających funkcje nadzoru, finansowania i rewizji.
ZAŁĄCZNIK Nr 1 6
PROTOKÓŁ REWIZJI
PROTOKÓŁ REWIZJI
przez .............................................................................................................................................
w czasie od ............................................ do .................................................................................
na podstawie zarządzenia ............................................................................................................
z dnia .................................................................................. nr .....................................................
Kierownikiem jednostki rewidowanej jest Ob. ............................................................................
Głównym księgowym jednostki rewidowanej jest Ob. ...............................................................
Uwaga: Jeżeli w okresie objętym rewizją kierownikiem lub głównym księgowym była inna osoba, aniżeli w czasie przeprowadzania rewizji, należy podać również nazwisko tej osoby, wskazując datę jej odejścia.
Zakres rewizji ...............................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Ustalenia rewizji.
Uwaga: Tę część protokołu zaleca się podzielić na następujące tematy:
I. Gospodarka pieniężna.
II. Rozrachunki.
III. Gospodarka materiałowa.
IV. Gospodarka inwentarzowa.
V. Dochody.
VI. Wydatki i koszty.
VII. Inwestycje i kapitalne remonty.
VIII. Księgowość i sprawozdawczość.
IX. Nadzór, finansowanie i rewizje.
X. Inne ustalenia rewizji.
Na wstępie każdego tematu należy podać krótki opis czynności wykonanych w celu zbadania danego zagadnienia, zakres i metodę badania, imiona i nazwiska osób udzielających wyjaśnień, po czym należy omówić stwierdzone nieprawidłowości, ujmując każdą nieprawidłowość w odrębny kolejno numerowany punkt. W razie nieujawnienia nieprawidłowości należy podać stwierdzenie negatywne "Nieprawidłowości nie stwierdzono".
Stwierdzenia końcowe.
Uwaga: W tej części protokołu należy podać:
ZAŁĄCZNIK Nr 2 7
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »