System finansowania oraz opracowywania i zatwierdzania preliminarzy wydatków oraz sprawozdań jednostek administracyjnych utrzymywanych z narzutów.

Monitor Polski

M.P.1955.28.274

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1955 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 21 grudnia 1954 r.
w sprawie systemu finansowania oraz opracowywania i zatwierdzania preliminarzy wydatków oraz sprawozdań jednostek administracyjnych utrzymywanych z narzutów.

Na podstawie § 1 ust. 1 pkt 4, 8 i 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 kwietnia 1950 r. w sprawie zakresu działania Ministra Finansów i zmiany zakresu działania Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego (Dz. U. z 1950 r. Nr 22, poz. 188 i z 1951 r. Nr 25, poz. 185) zarządza się, co następuje:
1.
Jednostki organizacyjne wykonujące funkcje administracyjne (planowania, organizowania, kierowania, koordynowania i kontrolowania) w stosunku do podległych jednostek działających według zasad pełnego lub wewnętrznego rozrachunku gospodarczego, nie wchodzące w skład naczelnych lub terenowych organów administracji państwowej, zwane dalej. Jednostkami utrzymywanymi z narzutów", finansowane są z narzutów na koszty podporządkowanych im przedsiębiorstw i zakładów.
2.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach w analogiczny sposób mogą być finansowane jednostki organizacyjne nie wykonujące funkcji wymienionych w ust. 1.
1.
Równowartość własnego majątku (własnych środków trwałych i obrotowych) jednostek utrzymywanych z narzutów stanowią:
1)
fundusz statutowy,
2)
fundusz środków obrotowych jednostek utrzymywanych z narzutów.
2.
Fundusz statutowy stanowi równowartość środków trwałych i nakładów inwestycyjnych w obiektach obcych, liczonych w wartości początkowej, pomniejszonej o dotychczasowe ich zużycie.
3.
Fundusz środków obrotowych jednostek utrzymywanych z narzutów stanowi równowartość własnych środków obrotowych i służy na pokrycie wyników działalności jednostek utrzymywanych z narzutów.
Jednostki utrzymywane z narzutów wyposażone są w środki trwałe w trybie ustalonym dla państwowych przedsiębiorstw i zakładów prowadzonych według zasad rozrachunku gospodarczego.
Jednostki utrzymywane z narzutów finansują swe środki obrotowe z narzutów na koszty własne podległych przedsiębiorstw i zakładów prowadzonych według zasad rozrachunku gospodarczego.
1.
Wysokość rocznej sumy narzutu na koszty własne podległych przedsiębiorstw prowadzonych według zasad rozrachunku gospodarczego ustala się w planach produkcyjno-finansowych tych przedsiębiorstw w wysokości sumy, jaką zamyka się roczny preliminarz wydatków jednostki administracyjnej utrzymywanej z narzutów, przy uwzględnieniu stanu funduszów środków obrotowych przewidywanego na początek roku objętego preliminarzem.
2.
Zasady podziału sumy zaplanowanych narzutów między poszczególne podległe przedsiębiorstwa (zakłady), jak również sposób i terminy wpłat planowanych narzutów na rzecz jednostek utrzymywanych z narzutów ustalą w zależności od potrzeb branżowych właściwi kierownicy naczelnych organów administracji państwowej (urzędów centralnych).
Jednostki utrzymywane z narzutów ujmują swe wydatki:
1)
w rocznych planach kosztów według zasad i wzorów ustalonych odrębnymi przepisami oraz
2)
w rocznym preliminarzu wydatków sporządzonym według ustalonego wzoru (załącznik nr 1).
1.
Jednostki utrzymywane z narzutów przedkładają opracowane preliminarze w 3 egzemplarzach do zatwierdzenia właściwemu naczelnemu organowi administracji państwowej (urzędowi centralnemu) w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok, na który preliminarz sporządzono. Opracowanie preliminarza powinno poprzedzać opracowanie planu kosztów.
2.
Jeden egzemplarz zatwierdzonych preliminarzy naczelne organy administracji państwowej (urzędy centralne) przesyłają bankom finansującym za pośrednictwem central tych banków.
Podstawą opracowania preliminarzy, o których mowa w § 6 pkt 2, są w zakresie:
1)
wydatków osobowych - decyzje Państwowej Komisji Etatów, ustalające etaty pracowników fizycznych i umysłowych oraz średnie płace; planowanie wydatków w związku z zatrudnieniem pracowników w niepełnym wymiarze godzin wymaga również decyzji Państwowej Komisji Etatów; do czasu wydania decyzji podstawę, planowania wydatków osobowych stanowią ostatnie decyzje Państwowej Komisji Etatów;
2)
wydatków rzeczowych - kalkulacje wydatków, z tym że wydatki te nie mogą przekraczać ustalonych norm (załącznik nr 2); planowanie wydatków rzeczowych powinno opierać się na zasadzie stałego obniżania kosztów, jako podstawowej zasadzie gospodarki socjalistycznej; ustalenie tych wydatków na innej podstawie może nastąpić za zgodą Ministerstwa Finansów;
3)
wydatków na środki przewozowe - decyzje Państwowej Komisji Etatów lub Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego określające przydziały pojazdów samochodowych osobowych lub ciężarowych.
Zatwierdzone przez naczelne organy administracji państwowej (urzędy centralne) preliminarze stanowią dla banku finansującego podstawę finansowania i kontroli wydatków jednostek utrzymywanych z narzutów.
Jednostki utrzymywane z narzutu obowiązane są do składania jednostce nadrzędnej:
1)
uzgodnionych z bankiem finansującym kwartalnych sprawozdań o wydatkach według ustalonego wzoru (załącznik nr 3) w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po kwartale sprawozdawczym;
2)
sprawozdań finansowych w terminach i według wzorów przewidzianych dla jednostek utrzymywanych z narzutów w obowiązujących instrukcjach w zakresie sprawozdawczości finansowej wydanych przez Ministerstwo Finansów i Główny Urząd Statystyczny dla poszczególnych działów gospodarki narodowej.
Nieuzgodnienie z bankiem finansującym w obowiązującym terminie sprawozdań, o których mowa w § 10 pkt 1, uprawnia właściwy bank do wstrzymania finansowania.
Na podstawie sprawozdań, o których mowa w § 10 pkt 1, naczelne organy administracji państwowej (urzędy centralne) sporządzają i przedkładają Ministerstwu Finansów zbiorcze sprawozdania kwartalne jednostek utrzymywanych z narzutów, działających w ramach centralnego zarządu, zjednoczenia lub innej jednostki równorzędnej, wraz z odpisem wydanych w związku z tym zarządzeń, zmierzających do usunięcia stwierdzonych uchybień. Jednostki bezpośrednio podległe właściwym naczelnym organom administracji państwowej (urzędom centralnym) przedkładają swoje sprawozdania za pośrednictwem tych organów (urzędów centralnych). Termin złożenia zbiorczych sprawozdań i odpisów analiz ustala się na 45 dni po upływie kwartału sprawozdawczego.
1.
Jednostki utrzymywane z narzutów prowadzą ewidencję środków z narzutów oraz ponoszonych kosztów, zmian w stanie funduszu statutowego i funduszu środków obrotowych jednostek utrzymywanych z narzutów, zgodnie z niżej podanymi zasadami:
1)
należne od jednostek podległych narzuty księgować należy w ciężar konta 092 "Rozrachunki bieżące" przy jednoczesnym uznaniu konta 106 "Inne fundusze" - konto analityczne "Fundusz środków obrotowych jednostek utrzymywanych z narzutów";
2)
wpływ środków stanowiących równowartość narzutów należy księgować w ciężar konta 043 "Rachunek rozliczeniowy" i na dobro konta 092 "Rozrachunki bieżące";
3)
koszty jednostek administracyjnych utrzymywanych z narzutów należy księgować w ciężar konta 159 "Koszty ogólnofabryczne" z podziałem w analityce według pozycji przewidzianych w planie kosztów;
4)
straty i zyski nadzwyczajne jednostek utrzymywanych z narzutów księgowane są na koncie 201 "Straty i zyski";
5)
zmiany w stanie środków trwałych rejestrowane są na odpowiednich kontach środków trwałych (001, 002) i ich umorzeń (003) oraz na koncie 031 "Fundusz statutowy"; przy likwidacji środków trwałych na koncie 031 "Fundusz statutowy" księguje się za pośrednictwem konta 004 "Likwidacja środków trwałych" wartość netto likwidowanych środków trwałych (różnica między wartością inwentarzową a dotychczasowym umorzeniem likwidowanego środka); różnice między kosztami i dochodami likwidacji środków trwałych podlegają przeniesieniu na konto 106 "Inne fundusze" (Fundusz środków obrotowych jednostek utrzymywanych z narzutów); ewentualna nadwyżka dochodów nad kosztami przeznaczona na cele inwestycyjne podlega księgowaniu na stronie Wn konta 106 (Fundusz środków obrotowych jednostek utrzymywanych z narzutów) i stronie Ma odpowiedniego konta przeznaczonego do ewidencji funduszów na inwestycje;
6)
konto 159 "Koszty ogólnofabryczne" zamyka się w końcu roku przenosząc jego saldo w ciężar konta 201 "Straty i zyski";
7)
konto 201 "Straty i zyski" zamyka się w końcu roku, przenosząc jego saldo na konto 106 "Inne fundusze" (Fundusz środków obrotowych jednostek utrzymywanych z narzutów);
8)
podane w pkt 1 - 7 symbole i nazwy kont, przewidziane w ramowym planie kont dla prowadzonych według zasad rozrachunku gospodarczego państwowych przedsiębiorstw przemysłu wielkiego i średniego, w jednostkach administracyjnych utrzymywanych z narzutów należących do innych działów gospodarki narodowej należy zastąpić symbolami i nazwami właściwych ramowych planów kont.
2.
Ewidencję operacji gospodarczych nie wymienionych w ust. 1 należy prowadzić zgodnie z przepisami zawartymi w branżowych planach kont.
Celem umożliwienia bieżącej kontroli wydatków jednostki utrzymywane z narzutów prowadzą szczegółową ewidencję wykonywania preliminarza wydatków na kartach wydatków według ustalonego wzoru (załącznik nr 4). Ewidencję tę prowadzi się w oparciu o odpowiednie zapisy na stronie Ma kont środków pieniężnych.
Naczelne organy administracji państwowej (urzędy centralne) obowiązane są przeprowadzać kontrolę wykonywania preliminarzy podległych jednostek utrzymywanych z narzutu.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1955 r.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

Ministerstwo ......................................................

............................................................................

............................................................................

(nazwa jednostki utrzymywanej z narzutów)

PRELIMINARZ WYDATKÓW JEDNOSTKI UTRZYMYWANEJ Z NARZUTÓW

na czas od dnia ..................... do dnia .............. 195 .... r.

Ilośćetatówpracownikówumysłowych......pracowniko-miesięcy...........
"""obsługi......""...........
"""samochodowych......""...........
Ilośćetatówogółem......pracowniko-miesięcy razem .......

1. Wskaźnik (ilość pracowniko-miesięcy : 12) .............

2. Ogólna norma wydatków .............

3. W tym średnia płac pracowników umysłowych ............ zł, pracowników obsługi ......... zł, pracowników samochodowych ........... zł.

Symbol kontaPodgrupaWyszczególnienieWykonanie preliminarza za okres

I-VI .... r.

Preliminowano przezDecyzja naczelnego organu administracji
jednostkę utrzymywaną z narzutówCentralny Zarząd .....

............

1234567
A.Płace i ubezpieczenia
1. Płace pracowników umysłowych
2. Płace pracowników fizycznych
3. Fundusz bezosobowy i prace zlecone
4. Świadczenia socjalne
5. Nagrody
6. Ubezpieczenia społeczne
Razem
B.Delegacje, przejazdy i przeniesienia
7. Podróże służbowe krajowe
8. Podróże służbowe zagraniczne
9. Przeniesienia służbowe
10. Przejazdy miejscowe
Razem
C.Transport
11. Transport osobowy własnymi środkami
12. Transport ciężarowy własnymi środkami
13. Transport obcy
Razem
D.Koszty biurowe
14, Konserwacja maszyn biurowych
15. Konserwacja urządzeń biurowych
16. Materiały biurowe i druki
17. Księgi handlowe
18. Materiały techniczne i kreślarskie
19. Prenumerata czasopism
20. Biblioteka fachowa
21. Ogłoszenia w prasie
22. Czynsze i dzierżawy
23. Opłaty telekomunikacyjne
24. Koszty bankowe
Razem
E.Utrzymanie pomieszczeń i inwentarza biurowego
25. Konserwacja lokali
26. Konserwacja budynków
27. Prąd (światło i siła)
28. Gaz
29. Woda
30. Paliwo stałe
31. Usługi obce
32. Przedmioty nietrwałe
33. Amortyzacja majątku trwałego
34. Utrzymanie czystości
Razem
F.Inne koszty administracyjno-gospodarcze
35. Koszty dekoracji budynków i pomieszczeń
36. Opłaty publiczno-prawne
37. Ubezpieczenia rzeczowe
Razem
G.Różne wydatki spółdzielcze
38. Świadczenia na rzecz Centralnego Związku Spółdzielczego
39. Koszty działalności społeczno-samorządowej
40. Fundusze scentralizowane (fundusz akcji socjalnej, społeczny fundusz szkolenia kadr, popieranie ruchu racjonalizatorskiego i centralne finansowanie współzawodnictwa, nagrody dla pracowników jednostek podległych)
41. Koszty rzeczowe akcji normalizacyjnej
42. Koszty rzeczowe wystaw
43. Koszty rzeczowe działów specjalnych
Razem
Ogółem wydatki

(A + B+ C + D + E + F + G)

.............................., dnia .............. 195 ......... r.

Główny księgowyKierownik planowaniaDyrektor
............................................................................
(podpis)(podpis)(podpis)

Warszawa, dnia .............................. 195 ......... r.

Ministerstwo ....................................................

Departament ...................................................

Nr ........... /......../5 ...........................

Zatwierdza się niniejszy preliminarz na kwotę zł ................. (słownie złotych ........................).

Dyrektor Departamentu

.....................................

(podpis)

Objaśnienia do wzoru preliminarza wydatków jednostek utrzymywanych z narzutów.

1. "Wskaźnik" budżetowy oznacza przeciętną (średnią) miesięczną przyznanych etatów osobowych.

Na przykład stan przyznanych etatów w okresie roku wyniósł: w styczniu i w lutym 16 pracowników, w marcu i w kwietniu - 17 pracowników, w maju i w czerwcu - 18 pracowników, od lipca do grudnia włącznie - 19 pracowników. W związku z tym średnia miesięczna w okresie roku wyniesie:

2. Ogólna norma wydatków jest wynikiem podzielenia wydatków normowanych przez wskaźnik.

3. Średnia płac ustalona jest na dany rok budżetowy przez Państwową Komisję Etatów.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

TABELA NORM WYDATKÓW RZECZOWYCH JEDNOSTEK ADMINISTRACYJNYCH UTRZYMYWANYCH Z NARZUTÓW

Ustala się następujące maksymalne normy wydatków rzeczowych obowiązujące przy panowaniu wydatków:
Lp.Rodzaj wydatkówNorma złPodstawa obliczenia
1.Konserwacje i remonty bieżące:
a) maszyn biurowych1701 maszyna
b) urządzeń biurowych2.000do 100 pracowników
3.000od 100 do 300 pracowników
4.000ponad 300 pracowników
c) lokali biurowych2.000do 100 pracowników
2.500od 100 do 300 pracowników
3.000ponad 300 pracowników
.d) budynków biurowych2.000do 100 pracowników
3.000od 100 do 300 pracowników
4.000ponad 300 pracowników
2.Energia obca:
a) światło2,30na 1 m2 powierzchni oświetlanej
b) siławedług faktycznych potrzeb
2a.Woda0,63za 1 m2 - (10 m3 na 1 pracownika)
3.Paliwo stałe (opał) 5,00na 1 m2 kubatury ogrzewanej
4.Przedmioty nietrwałe100na 1 pracownika
5.Materiały biurowe140na 1 pracownika umysłowego
6.Druki46na 1 pracownika umysłowego
7.Materiały techniczne i kreślarskiewedług rzeczywistych potrzeb
8.Księgi handlowewedług rzeczywistych potrzeb
9.Prenumerata czasopism10na 1 pracownika umysłowego
10.Biblioteka fachowa25na 1 pracownika umysłowego
11.Ogłoszenia w prasie500na jednostkę budżetową
12.Opłaty telekomunikacyjne: jednostki handlowo-przemysłowe475na 1 pracownika umysłowego rocznie
inne jednostki312na 1 pracownika umysłowego rocznie
13.Podróże służbowe:
15% stanu pracowników umysłowych przez 7 dni w miesiącu
a) diety18 lub 21dla 1 pracownika na dobę
b) noclegi13 lub 21dla 1 pracownika na 1 nocleg
c) przejazdy180miesięcznie na 1 pracownika
d) dojazdy3miesięcznie na 1 pracownika
14.Koszty reprezentacyjne (dodatki do diet dyrektorów statutowych w czasie podróży służbowych)756dla każdego dyrektora
15.Materiały pędne dla własnych środków lokomocji wyliczyć należy według obowiązujących norm zużycia i cen, biorąc za podstawę przyznane ilości etatów i kontyngenty przebiegów samochodowych (zarządzenie nr 93 Ministra Transportu Drogowego i Lotniczego z dnia 10 maja 1954 r.) dla poszczególnych samochodów lub łącznie.
Sposób wyliczenia:
IlośćMarka-TypPrzebieg w tysiącach kmZużycie benzyny litrów na 1000 kmZużycie olejów silników w % do benzynyWydatek na benzynęWydatek na olejWydatki razem
16.Koszt eksploatacji własnych środków lokomocji wyliczyć należy według obowiązujących norm technicznej obsługi samochodów i obowiązujących cen (jeśli wykonywanie obsługi i napraw nie odbywa się we własnych warsztatach) lub kosztów zużytych materiałów (jeśli obsługa i naprawy wykonywane są we własnych warsztatach) - przyjmując za podstawę, jak pod lp. 15, przyznane etaty i kontyngenty przebiegów samochodowych.
17.Utrzymanie czystości pomieszczenia z posadzką parkietową3,701 m2
Utrzymanie czystości pomieszczenia z podłogą z desek21 m2
18.Dekoracje600jednostka nadrzędna
360oddziały
19.Transport obcy osobowy120100 km przebiegu

Objaśnienia.

1. a) Normy oznaczają górną granicę wydatków w stosunku rocznym.

b)
Wydatki na konserwację wolno preliminować, o ile Państwowa Komisja Etatów nie przyznała etatu(ów) konserwatora(ów).
c)
Powierzchnię pomieszczeń biurowych należy przyjmować w ilości nie przekraczającej 5 m2 na jednego pracownika. Przekroczenie tej powierzchni wymaga załączenia w odpisie aktualnej decyzji właściwej wojewódzkiej komisji lokalowej.
d)
Szczegółowego wyliczenia należności za podróże służbowe należy dokonać oddzielnie w oparciu o:

1) etaty pracowników umysłowych, ustalone decyzją Państwowej Komisji Etatów na planowany okres,

2) normy poszczególnych elementów ustalonych pod lp. 13,

3) załączony do preliminarza plan podróży służbowych z rozbiciem na podróże do miejscowości uprawniających do diet w kwocie 18 zł lub 21 zł,

4) wydatki na podróże zagraniczne należy obliczyć w oparciu o zatwierdzony przez właściwy organ plan podróży zagranicznych oraz zatwierdzony plan dewizowy.

e)
Wydatki na transport obcy (w braku własnych środków transportu) należy obliczyć w oparciu o decyzję Państwowej Komisji Etatów ustalającą ilość km przebiegu oraz normę ustaloną pod lp. 19 norm rzeczowych, a dla transportu ciężarowego według cen obowiązujących w państwowych przedsiębiorstwach transportu.
f)
Oparcie się w poszczególnych pozycjach preliminarza na normach nie zwalnia od obowiązku załączenia do preliminarza kalkulacji wydatku.

2. Wyjaśnienia dotyczące wydatków osobowych:

a)
Płace pracowników fizycznych i umysłowych należy preliminować w kwotach nie przekraczających kwot wynikających z przemnożenia średniej płacy przez ilość pracowników bądź pracowniko-miesięcy,
b)
Wydatki na świadczenia socjalne: należy preliminować tylko te wydatki, co do których istnieje podstawa prawna wynikająca z przepisów bądź układu zbiorowego. Przepisy należy powołać w załączniku lub też załączyć wyciąg z układu zbiorowego, niezależnie od dokładnego wyszczególnienia i obliczenia wydatków na świadczenia w oddzielnym załączniku.
c)
Bezosobowy fundusz płac należy obliczyć zgodnie z instrukcją Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 11 października 1952 r., w sprawie zasad gospodarowania bezosobowym funduszem płac (Biuletyn P.K.P.G. Nr 40, poz. 190). Nadto wydatki na pracowników własnych zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin należy obliczać w pkt 1 lub 2 lit. A preliminarza w oparciu o odpowiednią decyzję Państwowej Komisji Etatów, ustalającą zarówno etaty, jak i wynagrodzenia tej kategorii pracowników.
d)
Nagrody i prace zlecone należy obliczyć:

1) w jednostkach państwowych - w oparciu o uchwałę nr 207 Prezydium Rządu z dnia 17 marca 1951 r. w sprawie finansowania wydatków na współzawodnictwo, nagrody indywidualne, wynagrodzenie za prace zlecone i udział w komisjach oraz popieranie ruchu racjonalizatorskiego (Monitor Polski Nr A-25, poz. 320),

2) w jednostkach spółdzielczych - w oparciu o zarządzenie Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 12 maja 1951 r. w sprawie finansowania w jednostkach organizacyjnych spółdzielczości wydatków na współzawodnictwo, nagrody indywidualne wynagrodzenie za prace zlecone i udział w komisjach oraz popieranie ruchu racjonalizatorskiego (Monitor Polski Nr A-44, poz. 578).

3. Normowanie wydatków w jednostkach spółdzielczych na cele samorządowe, społeczno-wychowawcze i kulturalno-oświatowe będzie dokonywane przez Centralny Związek Spółdzielczy po porozumieniu się z Ministerstwem Finansów.

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

SPRAWOZDANIE O WYDATKACH

............................ jednostki(ek) utrzymywanej(ych) z narzutów podległej (ych)

Centralnemu Zarządowi ...............................

za .......................... miesiąc - kwartał 195 ...... r.

Lp.TreśćRoczny preliminarz zatwierdzony przez ministerstwoWykonanie rocznego preliminarza w złotych
w okresie sprawozdawczym%

4 - 3

od początku roku%

6 - 3

1234567
1Płace pracowników umysłowych
2Płace pracowników fizycznych
3Bezosobowy fundusz płac i prace zlecone
4Świadczenia socjalne
5Nagrody
6Ubezpieczenia społeczna
7Podróże służbowe krajowe
8Podróże służbowe zagraniczne
9Przeniesienia służbowe
10Przejazdy miejscowe
11Transport osobowy własnymi środkami
12Transport ciężarowy własnymi środkami
13Transport obcy
14Konserwacja maszyn biurowych
15Konserwacja urządzeń biurowych
16Materiały biurowe i druki
17Księgi handlowe
18Materiały techniczne i kreślarskie
19Prenumerata czasopism
20Biblioteka fachowa
21Ogłoszenia w prasie
22Czynsze i dzierżawy
23Opłaty telekomunikacyjne
24Koszty bankowe
25Konserwacja lokali
26Konserwacja budynków
27Prąd (światło i siła)
28Gaz
29Woda
30Paliwo stałe
31Usługi obce
32Przedmioty nietrwałe
33Amortyzacja majątku trwałego
34Utrzymanie czystości
35Koszty dekoracji budynków i pomieszczeń
36Opłaty publiczno-prawne
37Ubezpieczenia rzeczowe
38*)Świadczenia na rzecz Centralnego Związku Spółdzielczego
39*)Koszty działalności społeczno-samorządowej
40*)Fundusze scentralizowane
41*)Koszty rzeczowe akcji normalizacyjnej
42*)Koszty rzeczowe wystaw
43*)Koszty rzeczowe działów specjalnych
Ogółem
W tym wydatki rzeczowe
W tym wydatki rzeczowe %
W tym wydatki rzeczowe na 1 pracownika umysłowego
Wydatki ogółem na 1 pracownika

Zaplanowana kwota narzutu na koszty podległych jednostek na 195 ....... r.

zł .............................. ................................., dnia ........... 195 ... r.

.................................................. ..........................................

(główny księgowy) (dyrektor)

______

*) Wypełnia tylko spółdzielczość,

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

Budżet ......................................................................

(nazwa jednostki budżetowanej)

Nr pozycji wydatków ..............................................

KARTA ROZCHODOWA

195 ... r.

Kwota rocznego limitu

Limit rocznyOstateczna kwota limitu rocznego złNr zapotrzebowania środków płatniczychZwroty (zmniejszenie wydatków)

Wydatki (wystawione polecenia przelewu, czeki)

Pozostałość z kwoty rocznego limitu

W tym kwoty zaangażowane w umowach oraz kwoty zablokowane

zwiększono o złzmniejszono o zł
123456789
Do przeniesienia