Skup i regeneracja zużytego ogumienia samochodowego oraz sprzedaż ogumienia naprawionego.
M.P.1949.A-59.796
Akt utracił mocUCHWAŁA
KOMITETU EKONOMICZNY RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lutego 1949 r.
w sprawie skupu i regeneracji zużytego ogumienia samochodowego oraz sprzedaży ogumienia naprawionego.
Dla wykonania tego zadania Centrala Odpadków Użytkowych zorganizuje konieczny terenowy aparat techniczny dla brakowania, skupu, magazynowania i przewozu zużytego ogumienia.
W każdym województwie Centrala Odpadków Użytkowych będzie posiadała przynajmniej jeden (1) punkt skupu zużytych opon z zakresem działania na teren województwa nie wyłączając miast: Warszawy i Łodzi.
I - nadające się do nałożenia protektora,
II - " " po reperacji do ruchu szybkobieżnego,
III - " " po reperacji do trakcji wolnobieżnej,
IV - " " do przetarcia.
Ministerstwo Przemysłu i Handlu wyda instrukcję, ściśle określającą cechy techniczne opon każdej kategorii.
Oponami typowymi są opony najbardziej w naszym taborze rozpowszechnione, a objęte załączonym wykazem.
Opony "nietypowe" (nie objęte załączonym wykazem) Centrala Odpadków Użytkowych będzie przejmowała tylko na przetarcie, t. zn. w kategorii IV.
W kategorii III Centrala Odpadków Użytkowych będzie przyjmowała jedynie opony "typowe" dla trakcji konnej (wg. załączonego wykazu).
Opony kategorii I, II i III nietypowe będą przez Centralę Odpadków Użytkowych kwalifikowane automatycznie jako kategoria IV.
Naprawa tych opon może być przeprowadzona według uznania danej jednostki organizacyjnej.
według uznania "Motozbytu".
Zakupione opony kategorii IV Centrala Odpadków Użytkowych sprzeda właściwym przedsiębiorstwom państwowym Przemysłu Chemicznego, ewentualnie innym przedsiębiorstwom mającym zapotrzebowanie na tego rodzaju surowiec.
Sprzedaż opon kategorii IV państwowym przedsiębiorstwom przemysłu chemicznego odbywać się będzie w ramach ogólnej umowy zawartej przez Centralę Odpadków Użytkowych z Centralnym Zarządem Przemysłu Chemicznego.
Opony protektorowane i regenerowane, nadające się do ruchu szybkobieżnego, będą przez zakłady naprawcze dostarczane do Przedsiębiorstwa Państwowego "Motozbyt" w celu dalszej ich sprzedaży jednostkom organizacyjnym posiadającym bony, o których mowa w § 4. Opony nadające się do trakcji wolnobieżnej będą przez zakłady naprawcze sprzedane Przedsiębiorstwu Państwowemu "Motozbyt" w celu ich sprzedaży do trakcji konnej.
§ 11. Ceny zakupu zużytych opon, wysokość kosztów związanych z naprawą i regeneracją oraz ceny sprzedaży opon naprawionych nadających się do przetarcia ustali
ZAŁĄCZNIK
ZESTAWIENIE
ZESTAWIENIE
I.
Opony samochodowe o wym.
Opony samochodowe o wym.
525 × 15
550 × 15
550 × 16
600 × 16
650 × 16
700 × 16
750 × 16
900 × 16
1050 × 16
450 × 17
475 × 17
560 × 17
190 × 20
210 × 20
650 × 20
700 × 20
725 × 20
750 × 20
825 × 20
900 × 20
975 × 20
1000 × 20
1050 × 20
1100 × 20
1200 × 20
1100 × 22
1200 × 22
1100 × 24
1125 × 24
32 × 6
34 × 7
165 × 400
II.
Opony motocyklowe o wym.
Opony motocyklowe o wym.
325 × 19
350 × 19
400 × 19
III.
Opony dla trakcji konnej.
Opony dla trakcji konnej.
750 × 20
32 × 6
34 × 7
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »