Organizacja wewnętrzna i szczegółowy tryb działania Straży Marszałkowskiej oraz zakres zadań realizowanych na rzecz Straży Marszałkowskiej przez Kancelarię Sejmu

Monitor Polski

M.P.2023.1099

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 października 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 14
MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 2 października 2023 r.
w sprawie organizacji wewnętrznej i szczegółowego trybu działania Straży Marszałkowskiej oraz zakresu zadań realizowanych na rzecz Straży Marszałkowskiej przez Kancelarię Sejmu

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1729) zarządza się, co następuje:
1. 
Strukturę organizacyjną Straży Marszałkowskiej tworzą:
1)
Komendant Straży Marszałkowskiej, zwany dalej "Komendantem";
2)
zastępcy Komendanta;
3)
komórki wewnętrzne Straży Marszałkowskiej:
a)
Wydział I,
b)
Wydział II,
c)
Wydział III,
d)
Wydział IV,
e)
Wydział V

- zwane dalej "wydziałami";

4)
stanowiska samodzielne funkcjonariuszy Straży Marszałkowskiej, zwanych dalej "funkcjonariuszami";
5)
stanowiska służbowe pracowników Straży Marszałkowskiej pozostające poza strukturą organizacyjną wydziałów, podlegające bezpośrednio Komendantowi lub jego zastępcy, zwane dalej "stanowiskami samodzielnymi pracowników Straży Marszałkowskiej".
2. 
W wydziałach mogą być tworzone zmiany lub zespoły.
3. 
Stanowiska samodzielne funkcjonariuszy oraz stanowiska samodzielne pracowników Straży Marszałkowskiej mogą być łączone w zespoły.
4. 
W ramach Straży Marszałkowskiej mogą być powoływane pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze komisje i zespoły o charakterze stałym lub doraźnym.
1. 
Wydziałami kierują naczelnicy. Naczelnicy wydziałów odpowiadają za realizację zadań należących do zakresu właściwości podległych im wydziałów.
2. 
Spory kompetencyjne między wydziałami rozstrzyga Komendant.
3. 
W czasie nieobecności naczelnika wydziału zastępuje go funkcjonariusz wyznaczony przez Komendanta.
1. 
Funkcjonariusz pełniący służbę w wydziale wykonuje zadania należące do zakresu właściwości wydziału, ustalonego przez Komendanta w planie ochrony terenów, obiektów i urządzeń, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o Straży Marszałkowskiej, oraz zgodnie z instrukcjami wykonywania zadań na poszczególnych posterunkach wyznaczonych przez Komendanta.
2. 
Funkcjonariusz pełniący służbę na stanowisku samodzielnym oraz pracownik Straży Marszałkowskiej wykonują zadania i obowiązki określone przez Komendanta.
1. 
Straż Marszałkowska wykonuje zadania nieprzerwanie całą dobę w sposób ciągły. Funkcjonariusz wykonuje zadania zgodnie z harmonogramem służby określonym przez Komendanta, a pracownik Straży Marszałkowskiej zgodnie z obowiązującym go systemem czasu pracy.
2. 
Funkcjonariusz wykonuje zadania w miejscu, w którym jest to niezbędne dla zapewnienia skutecznej ich realizacji, w szczególności na posterunkach zewnętrznych i wewnętrznych wyznaczonych przez Komendanta.
3. 
Komendant w każdym czasie może zmniejszyć albo zwiększyć liczbę posterunków lub zmienić ich rozmieszczenie oraz polecić funkcjonariuszowi wykonywanie zadań na innym posterunku lub zadań z innego zakresu.
W sprawach z zakresu obsługi prawnej oraz działalności doradczej i opiniodawczej Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej następujące zadania:
1)
opracowywanie ostatecznych tekstów projektów uchwał Prezydium Sejmu, zarządzeń, postanowień i decyzji Marszałka Sejmu, zarządzeń i decyzji Szefa Kancelarii Sejmu, których założenia merytoryczne albo wstępne projekty zostały przekazane przez Straż Marszałkowską do komórki organizacyjnej Kancelarii Sejmu właściwej w sprawach z zakresu obsługi prawnej, a także uzgadnianie tych projektów z innymi komórkami organizacyjnymi;
2)
prowadzenie ewidencji oraz przechowywanie oryginałów aktów prawnych, o których mowa w pkt 1, a także opracowywanie tekstów ujednoliconych tych aktów;
3)
przekazywanie kopii i wersji elektronicznych aktów prawnych, o których mowa w pkt 1, do komórki organizacyjnej Kancelarii Sejmu odpowiedzialnej za ich opracowanie dokumentacyjne i wprowadzenie do baz danych Kancelarii Sejmu;
4)
przygotowywanie opinii prawnych, w tym dotyczących zgodności projektów ustaw z Konstytucją, prawem Unii Europejskiej, systemem prawa oraz stosowania prawa parlamentarnego;
5)
udzielanie porad i konsultacji prawnych;
6)
opiniowanie i akceptowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów;
7)
wykonywanie i organizowanie doradztwa naukowego, w szczególności:
a)
przygotowywanie analiz rozwiązań prawnych obowiązujących w innych państwach,
b)
przedstawianie wniosków i uwag dotyczących problemów legislacyjnych,
c)
analiza skutków funkcjonowania uchwalanych ustaw, w szczególności w zakresie: prawnym, ekonomicznym, społecznym oraz politycznym w aspekcie krajowym i międzynarodowym;
8)
przygotowywanie opinii i wykonywanie doradztwa w sprawach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
9)
rozpatrywanie korespondencji dotyczącej informacji publicznej kierowanej do Straży Marszałkowskiej, przekazanej w tym celu przez Straż Marszałkowską do właściwej komórki organizacyjnej Kancelarii Sejmu;
10)
prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem na pisemny wniosek informacji publicznej, w tym przygotowywanie dla Szefa Kancelarii Sejmu projektów decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji;
11)
opracowywanie informacji i notatek o istotnych problemach wynikających z korespondencji rozpatrywanej w Biurze Komunikacji Społecznej Kancelarii Sejmu, oraz przedstawianie ich Komendantowi albo jego zastępcy.
W sprawach z zakresu obsługi finansowo-księgowej Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej następujące zadania:
1)
włączenie po analizie i uzgodnieniu z Szefem Kancelarii Sejmu planowanych wydatków Straży Marszałkowskiej do:
a)
projektu budżetu Kancelarii Sejmu,
b)
finansowego planu rocznego,
c)
harmonogramu dochodów i wydatków,
d)
zapotrzebowania na środki na wydatki budżetowe;
2)
włączanie informacji dotyczących Straży Marszałkowskiej do:
a)
sprawozdań budżetowych, finansowych, statystycznych oraz innych wymaganych przez przepisy prawa,
b)
stanowiska do protokołu i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli z kontroli wykonania budżetu Kancelarii Sejmu,
c)
rocznego planu inwentaryzacji;
3)
przygotowywanie, na uzasadniony wniosek Komendanta albo jego zastępcy, projektów decyzji Szefa Kancelarii Sejmu dotyczących zmian w planie finansowym wraz z uzasadnieniem;
4)
prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych;
5)
informowanie o planie wydatków;
6)
analizowanie przebiegu wykonania planu finansowego Straży Marszałkowskiej i włączanie tych danych do sporządzanych dla Szefa Kancelarii Sejmu okresowych informacji w tym zakresie;
7)
prowadzenie rachunkowości, w tym wykonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dowodów księgowych dotyczących operacji gospodarczych i finansowych Straży Marszałkowskiej;
8)
realizacja zobowiązań i kontrola należności;
9)
naliczanie, sporządzanie list i dokonywanie wypłat: wynagrodzeń, uposażeń wraz z dodatkami oraz innych świadczeń;
10)
prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych;
11)
przekazywanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych drogą elektroniczną dokumentów zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz dokumentów korygujących dotyczących funkcjonariuszy i pracowników Straży Marszałkowskiej;
12)
pobieranie i przekazywanie do Straży Marszałkowskiej zaświadczeń lekarskich wystawionych dla funkcjonariuszy i pracowników Straży Marszałkowskiej, udostępnianych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych na profilu informatycznym płatnika składek;
13)
ewidencjonowanie i kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych;
14)
prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, urzędami skarbowymi, bankami oraz innymi podmiotami;
15)
sprawdzanie i akceptowanie pod względem finansowym projektów umów, które po ich zawarciu powodują zaciągnięcie zobowiązań finansowych w granicach środków przyznanych Straży Marszałkowskiej;
16)
zarządzanie przeprowadzania inwentaryzacji, kontrola jej przebiegu i rozliczanie.
W sprawach z zakresu obsługi współpracy międzynarodowej Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej następujące zadania:
1)
obsługa zagranicznych wizyt delegacji Straży Marszałkowskiej oraz wizyt delegacji kancelarii zagranicznych parlamentów, międzynarodowych zgromadzeń i organizacji parlamentarnych w Straży Marszałkowskiej;
2)
wykonywanie i organizowanie tłumaczeń ustnych i pisemnych;
3)
prowadzenie obsługi paszportowo-wizowej podróżujących służbowo funkcjonariuszy i pracowników Straży Marszałkowskiej;
4)
opracowywanie kosztorysów wyjazdowych i wnioskowanie o wypłatę zaliczek na zagraniczną podróż służbową funkcjonariuszy i pracowników Straży Marszałkowskiej;
5)
zakup biletów na podróże zagraniczne osób delegowanych przez Straż Marszałkowską;
6)
prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem zagranicznej podróży służbowej funkcjonariuszy i pracowników Straży Marszałkowskiej;
7)
prowadzenie ubezpieczeń osób delegowanych za granicę przez Straż Marszałkowską;
8)
prowadzenie magazynu upominków na cele związane ze współpracą międzynarodową Straży Marszałkowskiej.
W sprawach z zakresu obsługi informacyjnej, bibliotecznej i wydawniczej Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej następujące zadania:
1)
monitorowanie publikacji prasowych, audycji radiowych i telewizyjnych, a także materiałów rozpowszechnianych w mediach elektronicznych, dotyczących Straży Marszałkowskiej;
2)
wybór, opracowywanie i umieszczanie w bazie informacji prasowej materiałów dotyczących Straży Marszałkowskiej;
3)
administrowanie profilami Straży Marszałkowskiej w mediach społecznościowych i relacjonowanie w nich działalności Straży Marszałkowskiej;
4)
przekazywanie ogłoszeń do opublikowania w środkach masowego przekazu;
5)
udzielanie odpowiedzi na pytania przedstawicieli mediów dotyczące Straży Marszałkowskiej;
6)
przygotowywanie komunikatów w sprawach wynikających z publikacji medialnych dotyczących Straży Marszałkowskiej;
7)
sporządzanie sprostowań w sprawach wymagających publicznego ustosunkowania się ze strony Straży Marszałkowskiej oraz wniosków o ich opublikowanie;
8)
zapewnianie i udostępnianie dokumentacji fotograficznej działalności Straży Marszałkowskiej;
9)
gromadzenie i przechowywanie w Archiwum Sejmu dokumentacji wytworzonej w ramach funkcjonowania Straży Marszałkowskiej;
10)
na zasadach określonych odrębnymi przepisami - udostępnianie zbiorów bibliotecznych Biblioteki Sejmowej oraz materiałów i dokumentacji z zasobów Archiwum Sejmu;
11)
udostępnianie nagrań znajdujących się w zasobach Mediateki Biblioteki Sejmowej;
12)
prowadzenie obsługi informacyjnej przez Bibliotekę Sejmową;
13)
prowadzenie prenumeraty i dystrybucji czasopism w postaci papierowej i elektronicznej;
14)
działalność informacyjna w zakresie spraw związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej;
15)
opracowywanie i wydawanie publikacji służących pracy Sejmu i Kancelarii Sejmu, zlecanych przez Straż Marszałkowską.
Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych w Kancelarii Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej zadania określone w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 756, 1030 i 1532) oraz w wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej zadania dotyczące wyłączenia od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, określone w ustawie z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (Dz. U. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347, 641, 1615, 1834 i 1872) oraz w wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych.
Kancelaria Sejmu zapewnia utrzymanie terenów, obiektów i urządzeń będących w jej zarządzie w stanie zapewniającym bezpieczne i higieniczne warunki wykonywania zadań przez Straż Marszałkowską.
Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej zadania określone w dziale VI ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm. 1 ).
Inspektor Ochrony Danych w Kancelarii Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej, w zakresie niezastrzeżonym dla Inspektora Ochrony Danych w Straży Marszałkowskiej, zadania określone w:
1)
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm. 2 ) i wydanych na jego podstawie aktach delegowanych;
2)
przepisach wewnętrznych wydanych przez Szefa Kancelarii Sejmu, w szczególności w zarządzeniu nr 21 Szefa Kancelarii Sejmu z dnia 24 maja 2018 r. w sprawie wprowadzenia w Kancelarii Sejmu Polityki ochrony danych osobowych, Polityki zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych i Procedury postępowania w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, zmienionym zarządzeniem nr 10 Szefa Kancelarii Sejmu z dnia 2 maja 2019 r. oraz zarządzeniem nr 1 Szefa Kancelarii Sejmu z dnia 12 stycznia 2022 r.;
3)
uzgodnieniach dotyczących współadministrowania danymi osobowymi przez Kancelarię Sejmu i Komendanta.
W sprawach z zakresu obsługi inwestycji oraz remontów i bieżącej konserwacji Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej następujące zadania:
1)
włączanie informacji dotyczących Straży Marszałkowskiej do:
a)
planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych Kancelarii Sejmu, zgodnego z zatwierdzonym planem finansowym Kancelarii Sejmu - na podstawie zgłoszeń Straży Marszałkowskiej,
b)
rzeczowego planu prac inwestycyjnych i modernizacyjnych oraz zakupów inwestycyjnych w Kancelarii Sejmu;
2)
prowadzenie ewidencji i analiza planowanych przez Straż Marszałkowską inwestycji wieloletnich i bieżących, modernizacji i zakupów inwestycyjnych;
3)
przygotowywanie procedur i realizacji zamówień publicznych, we współpracy ze Strażą Marszałkowską;
4)
prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
5)
pełnienie w imieniu Kancelarii Sejmu, we współpracy ze Strażą Marszałkowską, funkcji inwestora poprzez wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm. 3 ), dotyczących przedsięwzięć, ze szczególnym uwzględnieniem:
a)
przygotowania technicznego i formalno-prawnego przedsięwzięć,
b)
zorganizowania procesu budowy wraz z nadzorem nad realizacją, odbiorem, dopuszczeniem do użytkowania i przekazaniem użytkownikowi do eksploatacji;
6)
gromadzenie informacji o realizacji umów zawieranych w wyniku udzielenia zamówienia publicznego oraz innych umów finansowanych ze środków przeznaczonych na wydatki inwestycyjne Straży Marszałkowskiej;
7)
analizowanie przebiegu wykonania zadań planu postępowań o udzielenie zamówień publicznych i sporządzanie okresowych informacji w tym zakresie - w ścisłej i bieżącej współpracy z Biurem Finansowym Kancelarii Sejmu;
8)
realizacja remontów oraz bieżącej konserwacji w zakresie branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i elektroenergetycznej;
9)
naprawa i konserwacja infrastruktury technicznej branży sanitarnej, elektrycznej i elektroenergetycznej;
10)
sprawowanie całodobowego monitoringu elektronicznego w zakresie infrastruktury sanitarnej, elektrycznej i elektroenergetycznej wchodzącej w skład automatyki budynkowej.
W sprawach z zakresu obsługi informatycznej i telekomunikacyjnej Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej następujące zadania:
1)
zapewnianie możliwości korzystania z:
a)
sieci LAN i WLAN,
b)
przestrzeni na dane użytkowników w sieciowych systemach pamięci masowej,
c)
systemu poczty elektronicznej,
d)
Zintegrowanego Systemu Obsługi Administracyjnej (SAP),
e)
systemów kopii bezpieczeństwa i archiwizacji danych,
f)
istniejących systemów i baz danych opracowanych na potrzeby Straży Marszałkowskiej,
g)
ogólnej sieci telefonicznej;
2)
wyposażanie Straży Marszałkowskiej w sprzęt informatyczny i telekomunikacyjny, w tym w: komputery stacjonarne i przenośne wraz z oprogramowaniem, monitory, skanery, drukarki, kopiarki, urządzenia wielofunkcyjne i aparaty telefoniczne, z uwzględnieniem wysokości środków na ten cel przyznanych corocznie w planie finansowym dla Straży Marszałkowskiej;
3)
zapewnianie serwisu i nadzoru eksploatacyjnego sprzętu informatycznego i telekomunikacyjnego przekazanego do dyspozycji Straży Marszałkowskiej;
4)
świadczenie zaawansowanego wsparcia technicznego dla Straży Marszałkowskiej polegającego na:
a)
udostępnianiu infrastruktury sieci strukturalnej Kancelarii Sejmu dla potrzeb Straży Marszałkowskiej,
b)
współpracy przy projektowaniu i budowie okablowania strukturalnego w pomieszczeniach i na posterunkach Straży Marszałkowskiej,
c)
udostępnianiu miejsca w pomieszczeniach serwerowni i budynkowych węzłów sieci dla potrzeb instalacji urządzeń Straży Marszałkowskiej,
d)
udostępnianiu infrastruktury światłowodowej dzierżawionej przez Kancelarię Sejmu od podmiotów zewnętrznych w zakresie niezbędnym do realizacji zadań Straży Marszałkowskiej,
e)
analizie potrzeb w zakresie zakupu sprzętu informatycznego i telekomunikacyjnego oraz oprogramowania, niezbędnych do wykonywania zadań przez Straż Marszałkowską,
f)
współudziale w projektowaniu i realizacji systemów informatycznych dla potrzeb Straży Marszałkowskiej.
W sprawach z zakresu obsługi administracyjnej i gospodarczo-technicznej Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej następujące zadania:
1)
przyjmowanie i rozdzielanie pism, przesyłek oraz korespondencji skierowanej do Straży Marszałkowskiej oraz ich wysyłanie;
2)
wykonywanie drobnych napraw tapicerskich;
3)
obsługa gastronomiczna wydarzeń związanych z działalnością Straży Marszałkowskiej;
4)
realizowanie zakupów zgłoszonych przez Straż Marszałkowską, zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
5)
tworzenie indeksów materiałowych w zakresie materiałów oraz środków trwałych kupowanych na potrzeby Straży Marszałkowskiej;
6)
administrowanie nieruchomościami Skarbu Państwa będącymi w trwałym zarządzie Kancelarii Sejmu przekazanymi do dyspozycji Straży Marszałkowskiej;
7)
administrowanie nieruchomościami lub częściami nieruchomości będącymi we władaniu Kancelarii Sejmu - w szczególności na podstawie umów najmu albo użyczenia, przekazanymi do dyspozycji Straży Marszałkowskiej, w zakresie wynikającym z tych umów;
8)
prowadzenie ewidencji nieruchomości, o których mowa w pkt 6 i 7, dla celów administracyjnych, sprawozdawczych i podatkowych, sporządzanie sprawozdań, deklaracji i innych informacji w zakresie administrowania tymi nieruchomościami;
9)
występowanie przed organami administracji publicznej oraz innymi podmiotami w sprawach dotyczących administrowania nieruchomościami, o których mowa w pkt 6 i 7;
10)
zapewnianie i rozliczanie dostaw mediów do nieruchomości, o których mowa w pkt 6 i 7;
11)
utrzymywanie czystości i porządku wewnątrz budynków stanowiących części nieruchomości, o których mowa w pkt 6 i 7;
12)
utrzymywanie porządku oraz terenów zielonych wokół budynków stanowiących części nieruchomości, o których mowa w pkt 6 i 7;
13)
prowadzenie gospodarki odpadami w odniesieniu do nieruchomości, o których mowa w pkt 6 i 7;
14)
odbiór i niszczenie makulatury w centralnej niszczarni;
15)
prowadzenie gospodarki transportowej na potrzeby Straży Marszałkowskiej;
16)
obsługa Straży Marszałkowskiej w zakresie prowadzenia gospodarki magazynowej w ramach magazynu centralnego i magazynu intendenckiego;
17)
wyposażanie pomieszczeń Straży Marszałkowskiej w meble, urządzenia i sprzęt techniczny;
18)
naprawa i konserwacja urządzeń techniki biurowej oraz sprzętu AGD użytkowanych przez Straż Marszałkowską;
19)
ewidencja i znakowanie składników majątkowych Kancelarii Sejmu, użytkowanych przez Straż Marszałkowską;
20)
zapewnianie Straży Marszałkowskiej materiałów biurowych;
21)
rezerwacja, przygotowanie, obsługa sal oraz szatni dla potrzeb Straży Marszałkowskiej w zakresie organizacji konferencji, narad i innych uroczystości;
22)
zapewnianie dostarczania korespondencji na terenie Kancelarii Sejmu na potrzeby Straży Marszałkowskiej;
23)
wykonywanie prac drukarskich, powielaczowych, introligatorskich oraz adresografia, skład i druk akcydensów.
Kancelaria Sejmu realizuje na rzecz Straży Marszałkowskiej jako komórki organizacyjnej Kancelarii Sejmu zadania wynikające z zarządzenia nr 29 Szefa Kancelarii Sejmu z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie pieczęci urzędowych i innych pieczęci oraz pieczątek używanych w Kancelarii Sejmu, zmienionego zarządzeniem nr 2 Szefa Kancelarii Sejmu z dnia 31 stycznia 2011 r. oraz zarządzeniem nr 44 Szefa Kancelarii Sejmu z dnia 30 listopada 2021 r.
Traci moc zarządzenie nr 23 Marszałka Sejmu z dnia 7 września 2018 r. w sprawie organizacji wewnętrznej i szczegółowego trybu działania Straży Marszałkowskiej oraz zakresu zadań realizowanych na rzecz Straży Marszałkowskiej przez Kancelarię Sejmu, zmienione zarządzeniem nr 12 Marszałka Sejmu z dnia 12 grudnia 2019 r.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 1273, 1407, 1429, 1641, 1693 i 1872.
2 Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 04.03.2021, str. 35.
3 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 553, 967, 1506, 1597, 1681, 1688, 1762, 1890, 1963 i 2029.