Zm.: rozporządzenie w sprawie opłat drogowych.
Dz.U.1988.14.102
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 25 kwietnia 1988 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie opłat drogowych.
"§ 1. Opłaty za przejazdy autobusów zarejestrowanych za granicą wynoszą:
Lp. | Liczba miejsc siedzących w autobusie łącznie z przyczepą | Opłata za przejazd w czasie każdego jednorazowego pobytu autobusu na obszarze Polski w złotych |
1 | do 15 | 1.800 |
2 | od 16 do 30 | 3.600 |
3 | od 31 do 50 | 6.100 |
4 | powyżej 50 | 7.100" |
"1. Opłaty za przejazdy samochodów ciężarowych zarejestrowanych za granicą wynoszą:
Lp. | Ładowność samochodu ciężarowego łącznie z przyczepą (naczepą) | Opłata za przejazd w czasie każdego jednorazowego pobytu samochodu ciężarowego na obszarze Polski w złotych |
1 | do 10 t | 24.300 |
2 | ponad 10 do 15 t | 36.400 |
3 | ponad 15 do 20 t | 46.600 |
4 | ponad 20 do 25 t | 70.800 |
5 | ponad 25 t | 91.100" |
"3. W razie wykonywania przewozów pojazdem samochodowym, którego wymiary z ładunkiem lub bez ładunku albo nacisk osi lub ciężar przekraczają dopuszczalne normy określone w przepisach o ruchu drogowym, stawki opłat przewidziane w ust. 1 podwyższa się o:
1) 11.700 zł - za każdy rozpoczęty metr długości ponad dopuszczalną długość,
2) 14.600 zł - za każde przekroczenie o 10 cm wysokości pojazdu samochodowego ponad 4,0 do 4,5 m włącznie,
3) 28.300 zł - za każde przekroczenie o 10 cm wysokości pojazdu samochodowego ponad 4,5 m,
4) 14.600 zł - jeżeli szerokość pojazdu samochodowego wynosi ponad 2,5 do 3,2 m włącznie,
5) 29.100 zł - jeżeli szerokość pojazdu samochodowego wynosi ponad 3,2 do 4,5 m włącznie,
6) 58.300 zł - jeżeli szerokość pojazdu samochodowego wynosi ponad 4,5 m,
7) 43.300 zł - jeżeli nacisk osi pojedynczej wynosi ponad 10 do 12 t albo jeżeli nacisk jednej osi składowej osi wielokrotnej wynosi do 2 t włącznie powyżej wartości 5,75 do 8,00 t w zależności od rozstawu osi składowych,
8) 86.600 zł - jeżeli nacisk osi pojedynczej wynosi ponad 12 do 15 t albo jeżeli nacisk jednej osi składowej osi wielokrotnej wynosi od 2 do 5 t włącznie powyżej wartości 5,75 do 8,00 t w zależności od rozstawu osi składowych,
9) 173.300 zł - jeżeli nacisk osi pojedynczej wynosi ponad 15 t albo jeżeli nacisk osi składowej osi wielokrotnej wynosi ponad 5 t powyżej wartości 5,75 do 8,00 t w zależności od rozstawu osi składowych,
10) 12.100 zł - jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu pojedynczego wynosi do 3 t włącznie albo jeżeli przekroczenie masy całkowitej pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy wynosi do 5 t włącznie,
11) 24.300 zł - jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu pojedynczego wynosi od 3,1 do 5 t włącznie albo jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy wynosi od 5 do 10 t włącznie,
12) 48.600 zł - jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu pojedynczego wynosi ponad 5 t albo jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy wynosi od 10,1 do 20 t włącznie,
13) 101.200 zł - jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy wynosi od 20,1 do 40 t włącznie,
14) 202.400 zł - jeżeli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy wynosi ponad 40 t.";
"1. Opłaty za przejazdy pojazdów samochodowych (z przyczepami lub bez przyczep) zarejestrowanych w kraju, o gabarytach i ciężarze przekraczającym dopuszczalne normy określone w przepisach o ruchu drogowym, wynoszą:
Lp. | Wyszczególnienie | Opłata w zł za 1 km |
1 | 2 | 3 |
1 | Przy przekroczeniu dopuszczalnej łącznej długości pojazdu z ładunkiem, za każdy rozpoczęty metr długości ponad dopuszczalną długość | 15 |
2 | Przy przekroczeniu dopuszczalnej łącznej wysokości pojazdu z ładunkiem: | |
1) do 0,50 m | 30 | |
2) za każde dalsze przekroczenie o 10 cm ponad 0,50 m opłata wzrasta o | 60 | |
3 | Przy przekroczeniu dopuszczalnej szerokości łącznej pojazdu z ładunkiem: | |
1) do 0,70 m | 22 | |
2) od 0,71 do 2,00 m | 45 | |
3) powyżej 2,00 m | 90 | |
4 | Przy przekroczeniu: | |
1) nacisku osi pojedynczej ponad 10 do 12 t | ||
albo | ||
2) nacisku jednej osi składowej osi wielokrotnej do 2 t powyżej wartości 5,75 do 8,00 t w zależności od rozstawu osi składowych | 37 | |
5 | Przy przekroczeniu: | |
1) nacisku osi pojedynczej ponad 12 do 15 t | ||
albo | ||
2) nacisku jednej osi składowej osi wielokrotnej od 2 do 5 t włącznie powyżej wartości 5,75 do 8,00 t w zależności od rozstawu osi składowych | 75 | |
6 | Przy przekroczeniu: | |
1) nacisku osi pojedynczej ponad 15 t | ||
albo | ||
2) nacisku osi składowej osi wielokrotnej ponad 5 t powyżej wartości 5,75 do 8,00 t w zależności od rozstawu osi składowych | 225 | |
7 | Przy przekroczeniu dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu: | |
1) pojedynczego: | ||
a) do 3 t | 15 | |
b) od 3,1 do 5 t | 30 | |
c) ponad 5 t | 60 | |
2) członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy: | ||
a) do 5 t | 15 | |
b) od 5,1 do 10 t | 30 | |
c) od 10,1 do 20 t | 75 | |
d) od 20,1 do 40 t | 150 | |
e) ponad 40 t | 300" |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »