§ 4. - Szczegółowy sposób prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu Reprywatyzacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.647

Akt utracił moc
Wersja od: 27 marca 2017 r.
§  4. 
1. 
Wniosek o dotację celową na dofinansowanie zaspokajania roszczeń byłych właścicieli mienia przejętego przez Skarb Państwa, w szczególności przez wydanie rzeczy lub wypłatę świadczeń wynikających z prawomocnych wyroków i ugód sądowych oraz ostatecznych decyzji administracyjnych wydanych w związku z nacjonalizacją mienia, jednostka samorządu terytorialnego przekazuje w formie pisemnej do dysponenta Funduszu.
2. 
Wniosek o dotację celową, o której mowa w ust. 1, zawiera co najmniej:
1)
kwotę wnioskowanej dotacji celowej;
2)
uzasadnienie prawne i ekonomiczne przyznania dotacji celowej na rzecz jednostki samorządu terytorialnego wskazujące szczególne okoliczności uzasadniające udzielenie dotacji, w tym związane z jej sytuacją finansową uniemożliwiającą samodzielne zaspokajanie roszczeń;
3)
odpis prawomocnego wyroku sądowego, ugody sądowej lub ostatecznej decyzji administracyjnej, na podstawie których nastąpiło spełnienie świadczenia pieniężnego;
4)
poświadczone przez organ wnioskujący kopie dokumentów umożliwiających weryfikację tożsamości osoby lub osób uprawnionych do otrzymania świadczenia pieniężnego oraz prawidłowości reprezentacji tej osoby lub osób;
5)
adres zamieszkania lub zameldowania osoby uprawnionej;
6)
dokumenty poświadczające posiadanie środków finansowych na realizację zadania co najmniej w wysokości, o której mowa w art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
7)
numer rachunku bankowego jednostki samorządu terytorialnego, na który dotacja ma zostać przekazana.
3. 
Dysponent Funduszu może wezwać jednostkę samorządu terytorialnego do przedstawienia dodatkowych dokumentów i informacji w związku ze złożonym wnioskiem o dotację celową, o której mowa w ust. 1.