Rozdział 10 - Rodzaje wskaźników - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocRozdział 10
Rodzaje wskaźników
Rodzaje wskaźników
pozioma belka, biała z czterema ukośnymi pasami, umieszczona pomiędzy tokami szyn toru, do którego wskaźnik się odnosi:
(rys. 42),
prostokątna pomarańczowa tablica otoczona czarną i białą obwódką (wskaźnik nieoświetlany wykonany z materiałów odblaskowych)
(rys. 43),
tablica prostokątna, biała z czarną literą "H":
(rys. 44),
biało-czerwona belka ułożona pomiędzy wewnętrznymi szynami w miejscu zbiegających się torów:
(rys. 45),
biała prostokątna tablica z czerwonym obramowaniem i czerwonym napisem "AOP"
(rys. 46),
wskaźnik Wm 30 oznacza miejsce, od którego ruch pociągów może odbywać się pod kontrolą systemu automatycznego ograniczania prędkości, według wskazań sygnalizatora kabinowego,
prostokątna biała tablica z czerwonym obramowaniem i napisem "WJAZD TABORU PKP WZBRONIONY"
(rys. 47),
wskaźnik Wm 31 oznacza, że w miejscu jego ustawienia rozpoczyna się tor metra, po którym jeździć może tylko tabor metra,
czarna kwadratowa tablica z białym trójkątem, skierowanym w lewo lub w prawo
(rys. 48),
strzałkami wskaźnikowymi Wm 32 uzupełnia się wskaźniki, umieszczone w pobliżu miejsca rozgałęzienia torów, w celu jednoznacznego określenia toru, do którego wskaźnik wyposażony w tę strzałkę wskaźnikową się odnosi; wskaźnik, na którym umieszczono strzałkę wskaźnikową Wm 32 dotyczy toru, na który skierowany jest wierzchołek białego trójkąta tej strzałki,
tablica w kształcie półkola zwróconego łukiem w górę, biała z czarnym obramowaniem
(rys. 49),
wskaźnik W 5 stosuje się na stacji, dla oznaczenia miejsca na torze, poza które jazda manewrowa jest niedozwolona bez odrębnego polecenia dyżurnego ruchu,
tablica w kształcie trójkąta równobocznego, skierowanego wierzchołkiem ku górze, biała z czarnym obramowaniem i rysunkiem sylwetki samochodu
(rys. 50),
wskaźnik W 6a ustawia się przed każdym skrzyżowaniem toru z drogą publiczną w miejscu, w którym należy dać sygnał Rp 1 "Baczność" dla ostrzeżenia użytkowników drogi,
tablica w kształcie trójkąta równobocznego, skierowanego wierzchołkiem ku górze, biała z czarnym obramowaniem i czarną literą "R"
(rys. 51),
wskaźnik W 7 ustawia się przed miejscem prowadzenia robót na torze w miejscu, w którym należy dać sygnał Rp 1 "Baczność" dla ostrzeżenia pracujących na torze,
tablica trójkątna, biała z czarnym obramowaniem i czarną cyfrą, wskazującą dopuszczalną prędkość, lub bez tej cyfry
(rys. 52),
dwustronna, prostokątna biała tablica z czarnym obramowaniem, na jednej stronie tablicy trójkąt skierowany wierzchołkiem w dół, na drugiej stronie tablicy zaś trójkąt skierowany wierzchołkiem w górę
(rys. 53),
krata czarno-biała, pojedyncza lub podwójna:
(rys. 54),
kwadratowa tablica, biała z czarnym trójkątem o wierzchołku zwróconym w lewo, w kierunku semafora
(rys. 55),
wskaźnik W 15 oznacza, że semafor, który powinien znajdować się w miejscu umieszczenia wskaźnika W 15, znajduje się po lewej stronie toru,
słupek biało-czerwony:
(rys. 56),
żółty słupek
(rys. 57),
wskaźnik W 23 umieszcza się obok toru w miejscu, w którym rozpoczyna się odcinek izolowany - zajęcie tego odcinka izolowanego taborem uniemożliwia przestawienie zwrotnicy położonej za wskaźnikiem W 23,
biała, ukośna linia wyświetlona na czarnym tle prostokątnej latarni:
(rys. 58),
czarna kwadratowa tablica, a na niej biała liczba wskazująca największą prędkość dozwoloną:
(rys. 59),
kwadratowa tablica, ustawiona pionowo po przekątnej, z białym kwadratem otoczonym obwódkami, kolejno: niebieską, białą, niebieską, czarną i białą
(rys. 60),
wskaźnik We 4 oznacza miejsca, poza które jazda z wykorzystaniem trakcji elektrycznej jest zabroniona,
kwadratowa niebieska tablica, z obwódkami białą i czarną, ustawiona pionowo po przekątnej, a na niej dwa białe paski pionowe i jeden poziomy
(rys. 61),
wskaźnik We 8 oznacza początek odcinka, który należy przejeżdżać z wyłączonymi silnikami trakcyjnymi,
kwadratowa niebieska tablica, z obwódkami białą i czarną, ustawiona pionowo po przekątnej, a na niej dwa białe paski pionowe i jeden poziomy połączone w kształt litery "U"
(rys. 62),
wskaźnik We 9 oznacza miejsce, od którego można jechać z załączonymi silnikami trakcji elektrycznej,
trójkątna biała tablica z czarną obwódką i czarną literą "E":
(rys. 63),
biały prostokąt na czarnym tle, widoczny zarówno od strony ostrza iglicy, jak i od krzyżownicy
(rys. 64),
biała strzała na czarnym tle, zwrócona ku górze, wskazująca kierunek jazdy po zwrotnicy
(rys. 65),
biała okrągła tarcza na czarnym tle
(rys. 66),
dwie białe strzały na czarnym tle, zwrócone ostrzem ku sobie, w jednej linii wznoszącej się ukośnie w prawo
(rys. 67),
dwie białe strzały na czarnym tle, zwrócone ostrzem ku sobie, w jednej linii, wznoszącej się ukośnie w lewo
(rys. 68),
dwie białe strzały na czarnym tle, zwrócone ostrzem ku sobie, tworzące kąt prosty, otwarty w lewo
(rys. 69),
dwie białe strzały na czarnym tle, zwrócone ostrzem ku sobie, tworzące kąt prosty, otwarty w prawo
(rys. 70).
- Wd 2 "Znak hektometrowy"
biały prostokąt, a na nim czarny napis, składający się z liczby umieszczonej nad pojedynczą cyfrą
(rys. 71).
Wskaźniki Wd 2 umieszcza się co 100 m, przy każdym torze głównym zasadniczym osobno, w celu oznaczenia kilometrażu linii metra z dokładnością do 1 hektometra.