Oddział 10 - Prowadzenie ruchu pociągów w odstępie czasu - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  10

Prowadzenie ruchu pociągów w odstępie czasu

§  30.
1.
W razie konieczności niezwłocznego powiększenia zdolności przepustowej szlaku, na którym nie ma posterunków odstępowych, dopuszcza się za zgodą zarządu kolei, w zależności od warunków miejscowych, wyprawianie pociągów towarowych w odstępie czasu nie mniejszym niż 10 minut w porze dziennej lub 15 minut, gdy jest ciemno.
2.
Zabrania się prowadzenia ruchu w odstępie czasu:
1)
gdy szlak posiada niekorzystny profil (pochylenie powyżej 10‰) lub ograniczoną widzialność albo splot lub skrzyżowanie torów w jednym poziomie,
2)
po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego szlaku dwutorowego,
3)
pociągów nie mających na czole czynnej kabiny sterowniczej,
4)
gdy warunki atmosferyczne zmniejszają wymaganą widoczność sygnałów,
5)
gdy nie działa lub działa wadliwie łączność zapowiadawcza,
6)
gdy rozkładowa prędkość jazdy pociągu poprzedzającego jest mniejsza niż prędkość jazdy pociągu, który miałby być wyprawiony za nim,
7)
gdy pociąg poprzedzający ma przewidziany postój na szlaku,
8)
gdy drużyna trakcyjna zgłosi niemożność dotrzymania rozkładowego czasu jazdy,
9)
pociągów pasażerskich lub mieszanych,
10)
pociągów, w których znajdują się przesyłki niebezpieczne,
11)
gdy długość pociągu poprzedzającego przekracza długość dozwoloną dla danego odcinka.
3.
Drużyny pociągów wyprawianych w odstępie czasu należy powiadamiać rozkazami pisemnymi o prowadzeniu ruchu w odstępie czasu i o jeździe na widoczność.
4.
W czasie prowadzenia ruchu pociągów w odstępie czasu, zarówno na torze szlaku dwutorowego, jak i na szlaku jednotorowym, zapowiadanie pociągów należy prowadzić w sposób ustalony dla szlaków jednotorowych z ruchem dwukierunkowym.
5.
Szczegółowe postanowienia dotyczące prowadzenia ruchu pociągów w odstępie czasu w dostosowaniu do warunków miejscowych zarząd kolei określa w regulaminach technicznych posterunków ruchu.