§ 2. - Szczegółowe warunki, forma i tryb realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych - "Aktywna tablica".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1401

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lipca 2017 r.
§  2. 
1. 
Organom prowadzącym:
1)
publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, o których mowa w art. 2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949),
2)
publiczne i niepubliczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej,
3)
publiczne szkoły podstawowe w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich, o których mowa w art. 8 ust. 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe

- zwane dalej "szkołami",

4)
szkoły i zespoły szkół przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, oraz szkolne punkty konsultacyjne przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w art. 8 ust. 5 pkt 1 lit. a tej ustawy, działające w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, zwane dalej "szkołami za granicą"

- może być udzielone wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa, zwane dalej "wsparciem finansowym".

2. 
Wsparcie finansowe może być udzielone na zakup pomocy dydaktycznych, o których mowa w ust. 5, niezbędnych do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, zwanych dalej "pomocami dydaktycznymi", w celu stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, zwanych dalej "TIK", na zajęciach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1-3, 5-7 oraz ust. 2 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe.
3. 
Organ prowadzący szkołę może otrzymać wsparcie finansowe jednokrotnie w odniesieniu do poszczególnych szkół objętych wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego, przy czym w przypadku szkoły posiadającej organizacyjnie podporządkowaną szkołę filialną również jednokrotnie w odniesieniu do szkoły filialnej.
4. 
W przypadku szkoły artystycznej, o której mowa w ust. 1 pkt 2, dla której organem prowadzącym jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, szkoły, o której mowa w ust. 1 pkt 3, dla której organem prowadzącym jest Minister Sprawiedliwości, oraz szkoły za granicą przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio do dyrektora tej szkoły artystycznej, dyrektora szkoły, o której mowa w ust. 1 pkt 3, i dyrektora Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.
5. 
Organy prowadzące szkoły, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, dyrektor szkoły artystycznej, o której mowa w ust. 1 pkt 2, dla której organem prowadzącym jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, dyrektor szkoły, o której mowa w ust. 1 pkt 3, oraz dyrektor szkoły za granicą w ramach udzielonego wsparcia finansowego mogą zakupić następujące rodzaje pomocy dydaktycznych:
1)
tablicę interaktywną:
a)
tablicę interaktywną z projektorem ultrakrótkoogniskowym,
b)
tablicę interaktywną bez projektora ultrakrótkoogniskowego;
2)
projektor lub projektor ultrakrótkoogniskowy;
3)
głośniki lub inne urządzenia pozwalające na przekaz dźwięku;
4)
interaktywny monitor dotykowy o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali.
6. 
Zakupione w ramach udzielonego wsparcia finansowego pomoce dydaktyczne spełniają następujące warunki:
1)
posiadają deklarację CE;
2)
posiadają certyfikat ISO 9001 dla producenta;
3)
w przypadku zakupu danego rodzaju pomocy dydaktycznych w więcej niż jednym egzemplarzu wszystkie pomoce dydaktyczne danego rodzaju pochodzą od jednego producenta;
4)
komplet urządzeń i oprogramowania do obsługi pomocy dydaktycznych danego rodzaju pochodzi od jednego dostawcy;
5)
są fabrycznie nowe (wyprodukowane nie wcześniej niż 9 miesięcy przed dostawą) i wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
6)
posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania, z tym że w przypadku szkół, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, te instrukcje i materiały są sporządzone w języku polskim;
7)
posiadają okres gwarancji udzielonej przez producenta lub dostawcę nie krótszy niż 2 lata.
7. 
Szkoła lub szkoła za granicą wnioskująca o udział w Programie:
1)
posiada dostęp do Internetu na poziomie co najmniej 30 Mb/s;
2)
posiada co najmniej jeden pakiet następujących urządzeń i oprogramowania przypadających na jedną wnioskowaną tablicę interaktywną lub jeden wnioskowany interaktywny monitor dotykowy:
a)
przenośny komputer dla nauczyciela lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera wraz z:
preinstalowanym systemem operacyjnym,
oprogramowaniem biurowym,
oprogramowaniem antywirusowym,
oprogramowaniem zabezpieczającym przed dostępem do treści niepożądanych, przy czym oprogramowanie zabezpieczające może być zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych,
b)
router;
3)
w zależności od liczby tablic interaktywnych lub interaktywnych monitorów dotykowych wnioskowanych do zakupu, posiada co najmniej jedną salę lekcyjną z dostępem do Internetu, dostosowaną do potrzeb funkcjonowania odpowiednio tablicy interaktywnej lub interaktywnego monitora dotykowego, przypadającą na jedną wnioskowaną tablicę lub jeden wnioskowany monitor;
4)
posiada co najmniej jeden punkt dostępowy, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w ramach zajęć pozalekcyjnych oraz w czasie wolnym w dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.