Rozdział 2 - Koleje. - Rumunia-Polska. Konwencja o wolności tranzytu kolejowego z Polski do Polski przez terytorjum rumuńskie pomiędzy Zaleszczykami a Jasienowem Polnym. Bukareszt.1929.10.30.
Dz.U.1931.74.597
Akt utracił mocRozdział II.
Koleje.
Koleje.
Koleje rumuńskie są obowiązane utrzymywać linję kolejową, przeznaczoną do tranzytu uprzywilejowanego w stanie normalnej konserwacji.
Rozkłady jazdy pociągów przeznaczonych do tranzytu będą ustalane przez Zarządy kolejowe Umawiających się Stron.
W każdym przypadku, gdy zajdzie potrzeba wykonania wyjątkowych przewozów tranzytowych, jako to: pociągów osobowych bliźniaczych, pociągów sezonowych i wogóle wszelkiego rodzaju pociągów dodatkowych, nieprzewidzianych w rozkładzie jazdy, władze kolejowe polskie i rumuńskie porozumieją się w każdym przypadku poszczególnym co do sposobu przeprowadzenia transportów.
Wagony restauracyjne i sypialne mogą kursować w pociągach, przeznaczonych do tranzytu uprzywilejowanego w stanie czynnym.
Zarządy kolejowe obydwóch Stron ustalą sposób postępowania na wypadek niezdatności wagonów, które uległy uszkodzeniu na linji tranzytowej (zagrzania się i t. p.) jako też co do pomocy w razie niezdatności parowozu.
Zarząd kolejowy polski jest obowiązany udzielić Zarządowi kolei rumuńskich na żądanie niezbędnej pomocy w razie wypadku, przerwy ruchu, uszkodzenia toru i t. p. na linji tranzytowej za zwrotem kosztów rzeczywistych.
Podróżni, bagaż, przesyłki ekspresowe oraz towarowe, pośpieszne i zwyczajne, będą odprawiane bezpośrednio na podstawie przepisów przewozowych polskich lub międzynarodowych i taryf kolejowych, obowiązujących w danej komunikacji.