Art. 16. - Rumunia-Polska. Konwencja o wolności tranzytu kolejowego z Polski do Polski przez terytorjum rumuńskie pomiędzy Zaleszczykami a Jasienowem Polnym. Bukareszt.1929.10.30.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1931.74.597

Akt utracił moc
Wersja od: 2 sierpnia 1931 r.
Artykuł  16.
1.
Odpowiedzialność za szkody i wypadki kolejowe regulowana będzie ustawami, rozporządzeniami i instrukcjami, obowiązującemi w stosunku do kolei w miejscowości, gdzie wypadek się zdarzy. Wyjątek stanowią uszkodzenia, jako też całkowity lub częściowy ubytek przewożonych towarów i bagażu, regulowane przepisami kolejowego polskiego lub międzynarodowego prawa przewozowego, obowiązującego w danej komunikacji (patrz art. 18).
2.
Każda z Umawiających się Stron odpowiadać będzie za swoich funkcjonariuszów oraz za inne osoby, któremi posługiwać się będzie przy wykonywaniu ruchu tranzytowego.
3.
Pozatem będą stosowane w sposób właściwy odnośne postanowienia obowiązującego w danym czasie układu o komunikacji kolejowej między Rzecząpospolitą Polską i Królestwem Rumunji. O ile chodzi o szkody w taborze kolejowym, spowodowane przez koleje rumuńskie lub ich personel, to będą miały do nich zastosowanie odnośne postanowienia umów międzynarodowych o wzajemnem używaniu wagonów osobowych, bagażowych i towarowych (R. I. C. i R. I. V.).