Art. 10. - [Pouczenie w przypadku nieuwzględnienia roszczeń klienta] - Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego, Rzecznik Finansowy i Fundusz Edukacji Finansowej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1809 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 7 stycznia 2024 r.
Art. 10. [Pouczenie w przypadku nieuwzględnienia roszczeń klienta]
W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji klienta treść odpowiedzi, o której mowa w art. 5 ust. 1, powinna zawierać również pouczenie o możliwości:
1)
odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi, jeżeli podmiot rynku finansowego przewiduje tryb odwoławczy, a także o sposobie wniesienia tego odwołania;2)
skorzystania z instytucji mediacji albo sądu polubownego, albo innego mechanizmu polubownego rozwiązywania sporów, jeżeli podmiot rynku finansowego przewiduje taką możliwość;3)
wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego;4)
wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego ze wskazaniem podmiotu, który powinien być pozwany i sądu miejscowo właściwego do rozpoznania sprawy.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (2)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (2)
- Interpretacje dotyczące wybranych aspektów ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym - Pismo wydane przez: Związek Banków Polskich
- DRK/WRM/485/92/I/2015/84/AK, Reklamacje klientów firm inwestycyjnych. - Pismo wydane przez: Komisja Nadzoru Finansowego