Marko Dawid Michał, Obowiązek udzielenia odpowiedzi na reklamację przez podmioty rynku finansowego i jego cywilnoprawne skutki
Obowiązek udzielenia odpowiedzi na reklamację przez podmioty rynku finansowego i jego cywilnoprawne skutki
Słowa kluczowe: reklamacja, odpowiedź na reklamację, podmiot rynku finansowego, skutki cywilnoprawne nieudzielenia odpowiedzi na reklamację
1.Wprowadzenie
Zgodnie z założeniami projektodawcy ustawa reklamacyjna ma stanowić nową jakość – zabezpieczać względy pewności prawa i obrotu gospodarczego we wszystkich sektorach rynku finansowego poprzez zapewnianie jednolitych standardów rozpatrywania. Projektodawca uznał, że dla realizacji postulatu ochrony słabszej strony relacji prawnej na rynku finansowym, wobec dowolności w kształtowaniu procedury reklamacyjnej i rozsiania licznych reguł składających się na tę procedurę w poszczególnych aktach prawnych i soft law , niezbędna jest ingerencja ustawowa. Węzłowy problem poruszony w procesie legislacyjnym stanowiła kwestia braku unormowania sankcjonującego procedurę reklamacyjną, a zwłaszcza obowiązku ustosunkowania się do reklamacji. Stąd też, dla zabezpieczenia klientów przed opieszałością podmiotów rynku finansowego, ustawodawca zdecydował się na...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX