§ 3. - Prowadzenie rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.56 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 11 stycznia 2021 r.
§ 3.
1.
Księga zawiera następujące rubryki:1)
numer rejestru;2)
wpis do rejestru;3)
przedmiot ochrony;4)
zakres ochrony;5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku;6)
numer księgi wieczystej - dla zabytków nieruchomych i archeologicznych;7)
numer katastru nieruchomości - dla zabytków nieruchomych i archeologicznych;8)
właściciel zabytku;9)
posiadacz zabytku;10)
skreślenie z rejestru;11)
uwagi.2.
W księdze należy czarnym atramentem wpisać w rubrykach:1)
numer rejestru - numer kolejny pozycji w księdze rejestru, pod którą jest wpisany zabytek;2)
wpis do rejestru - oznaczenie organu, który wydał decyzję w postępowaniu o wpisanie do rejestru, datę wydania decyzji i jej numer;3)
przedmiot ochrony - rodzaj zabytku, określenie otoczenia zabytku lub nazwę zabytku;4)
zakres ochrony - treść rozstrzygnięcia zawartego w decyzji;5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku - adres miejsca położenia lub przechowywania zabytku, z podaniem nazwy miejscowości, nazwy ulicy i numeru posesji, oraz nazwy gminy i powiatu;6)
numer księgi wieczystej - numer księgi wieczystej, o ile księga taka została założona;7)
numer katastru nieruchomości - nazwę własną jednostki ewidencyjnej oraz jej identyfikator w krajowym rejestrze urzędowym podziału terytorialnego kraju, nazwę obrębu lub jego numer oraz numer działki;8)
właściciel zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i adres siedziby osoby prawnej będącej właścicielem zabytku bądź użytkownikiem wieczystym gruntu w dniu, w którym decyzja o wpisie do rejestru zabytków stała się ostateczna, a w przypadku współwłasności dane wszystkich współwłaścicieli; w razie zmiany danych właściciela, współwłaściciela lub użytkownika wieczystego - w rubryce umieszcza się adnotację odsyłającą do zbioru dokumentów;9)
posiadacz zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i adres siedziby osoby prawnej będącej posiadaczem zabytku w dniu, w którym decyzja o wpisie do rejestru zabytków stała się ostateczna; w razie zmiany danych posiadacza - w rubryce umieszcza się adnotację odsyłającą do zbioru dokumentów;10)
skreślenie z rejestru - oznaczenie organu, datę i numer decyzji o skreśleniu zabytku z rejestru;11)
uwagi - inne dane dotyczące zabytku, w tym informacje o przeniesieniu wpisu z poprzedniej księgi.3.
Poszczególne wpisy w księdze oddziela się poziomą linią przechodzącą przez wszystkie rubryki, wykonaną czarnym atramentem.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »