§ 3. - Prowadzenie rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.56 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 stycznia 2021 r.
§  3. 
1. 
Księga zawiera następujące rubryki:
1)
numer rejestru;
2)
wpis do rejestru;
3)
przedmiot ochrony;
4)
zakres ochrony;
5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku;
6)
numer księgi wieczystej - dla zabytków nieruchomych i archeologicznych;
7)
numer katastru nieruchomości - dla zabytków nieruchomych i archeologicznych;
8)
właściciel zabytku;
9)
posiadacz zabytku;
10)
skreślenie z rejestru;
11)
uwagi.
2. 
W księdze należy czarnym atramentem wpisać w rubrykach:
1)
numer rejestru - numer kolejny pozycji w księdze rejestru, pod którą jest wpisany zabytek;
2)
wpis do rejestru - oznaczenie organu, który wydał decyzję w postępowaniu o wpisanie do rejestru, datę wydania decyzji i jej numer;
3)
przedmiot ochrony - rodzaj zabytku, określenie otoczenia zabytku lub nazwę zabytku;
4)
zakres ochrony - treść rozstrzygnięcia zawartego w decyzji;
5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku - adres miejsca położenia lub przechowywania zabytku, z podaniem nazwy miejscowości, nazwy ulicy i numeru posesji, oraz nazwy gminy i powiatu;
6)
numer księgi wieczystej - numer księgi wieczystej, o ile księga taka została założona;
7)
numer katastru nieruchomości - nazwę własną jednostki ewidencyjnej oraz jej identyfikator w krajowym rejestrze urzędowym podziału terytorialnego kraju, nazwę obrębu lub jego numer oraz numer działki;
8)
właściciel zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i adres siedziby osoby prawnej będącej właścicielem zabytku bądź użytkownikiem wieczystym gruntu w dniu, w którym decyzja o wpisie do rejestru zabytków stała się ostateczna, a w przypadku współwłasności dane wszystkich współwłaścicieli; w razie zmiany danych właściciela, współwłaściciela lub użytkownika wieczystego - w rubryce umieszcza się adnotację odsyłającą do zbioru dokumentów;
9)
posiadacz zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i adres siedziby osoby prawnej będącej posiadaczem zabytku w dniu, w którym decyzja o wpisie do rejestru zabytków stała się ostateczna; w razie zmiany danych posiadacza - w rubryce umieszcza się adnotację odsyłającą do zbioru dokumentów;
10)
skreślenie z rejestru - oznaczenie organu, datę i numer decyzji o skreśleniu zabytku z rejestru;
11)
uwagi - inne dane dotyczące zabytku, w tym informacje o przeniesieniu wpisu z poprzedniej księgi.
3. 
Poszczególne wpisy w księdze oddziela się poziomą linią przechodzącą przez wszystkie rubryki, wykonaną czarnym atramentem.