§ 13. - Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1992.99.496

Akt utracił moc
Wersja od: 6 lutego 1995 r.
§  13. 
1. 
Na udokumentowanie zapisów w księdze dotyczących niektórych kosztów (wydatków) mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne), określające: przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość a w innych wypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i wysokość koszty (wydatku). Dowody takie mogą dotyczyć wyłącznie:
1)
zakupu bezpośrednio od krajowego producenta lub hodowcy produktów roślinnych i zwierzęcych, nie przerobionych sposobem przemysłowym lub przerobionych sposobem przemysłowym, jeżeli przerób polega na kiszeniu produktów roślinnych lub przetwórstwie mleka albo na uboju zwierząt rzeźnych i obróbce poubojowej tych zwierząt,
2)
wartości produktów roślinnych i zwierzęcych pochodzących z własnej uprawy lub hodowli prowadzonej przez podatnika,
3)
zakupu w jednostkach handlu detalicznego materiałów pomocniczych,
4)
kosztów diet i innych należności za czas podróży służbowej pracowników,
5) 22
 zakupu od ludności odpadków poużytkowych, stanowiących surowce wtórne, z wyłączeniem zakupu (skupu) metali nieżelaznych,
6) 23
 wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon, wodę, gaz i centralne ogrzewanie w części przypadającej na działalność gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu powinien być dokument obejmujący całość opłat na te cele,
7) 24
 opłat uiszczanych znakami opłaty skarbowej, a także opłat za pobranie księgi przychodów i rozchodów oraz opłat sądowych i notarialnych.
2. 
Zakup w jednostkach handlu detalicznego materiałów, środków czystości, bhp, materiałów biurowych oraz wyposażenia może być, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 3, dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie) jednostki wydającej paragon i określającymi ilość, cenę jednostkową oraz kwotę, za jaką dokonano zakupu. Na odwrocie paragonu podatnik powinien uzupełnić jego treść, wpisując swoje nazwisko (nazwę zakładu) oraz rodzaj (nazwę) zakupionego materiału.
22 § 13 ust. 1 pkt 5 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 29 czerwca 1993 r. (Dz.U.93.59.274) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lipca 1993 r.
23 § 13 ust. 1 pkt 6 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 29 czerwca 1993 r. (Dz.U.93.59.274) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lipca 1993 r.
24 § 13 ust. 1 pkt 7 według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 29 czerwca 1993 r. (Dz.U.93.59.274) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lipca 1993 r.