§ 2. - Organizacja i funkcjonowanie kancelarii tajnych oraz sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1558 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 sierpnia 2017 r.
§  2. 
1. 
Tworząc kancelarię tajną, o której mowa w art. 42 ust. 1 ustawy, zwaną dalej "kancelarią", zapewnia się spełnienie następujących wymagań w zakresie organizacji i funkcjonowania:
1)
wyodrębnienie organizacyjne i lokalizacyjne;
2)
sprawne i bezpieczne rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów, o których mowa w art. 2 pkt 4 ustawy, zwanych dalej "materiałami", umożliwiające w każdej chwili ustalenie, gdzie znajduje się zarejestrowany materiał oraz kto i kiedy się z tym materiałem zapoznał;
3)
właściwa struktura organizacyjna uwzględniająca następujące elementy:
a)
kancelarią kieruje kierownik kancelarii,
b)
oddziałem kancelarii kieruje osoba wyznaczona przez pełnomocnika ochrony spośród pracowników pionu ochrony.
2. 
W celu realizacji wymogów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, prowadzi się następujące dzienniki ewidencji:
1)
rejestr dzienników ewidencji i teczek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
dziennik ewidencyjny, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3)
książkę doręczeń przesyłek miejscowych, której wzór stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia;
4)
wykaz przesyłek nadanych, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia;
5)
rejestr wydanych przedmiotów służący do ewidencjonowania wydanych nośników informacji oraz innych przedmiotów, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia.
3. 
W przypadkach uzasadnionych organizacją ochrony informacji niejawnych w kancelarii:
1)
można prowadzić także inne dzienniki ewidencji niż wymienione w ust. 2;
2)
można tworzyć oddziały funkcjonujące w sposób określony dla kancelarii.
4. 
W pomieszczeniach kancelarii można wydzielić miejsce, w którym osoby uprawnione mogą zapoznawać się z materiałami, zwane dalej "czytelnią", spełniające następujące wymagania:
1)
czytelnię organizuje się w sposób umożliwiający stały nadzór pracowników kancelarii nad materiałami;
2)
w czytelni zabrania się instalowania systemu monitoringu wizyjnego.
5. 
Przepisy ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio do organizacji pracy innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych, o których mowa w art. 44 ust. 1 ustawy.