§ 1. - Ogólne kryteria oceny programowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.1529

Akt utracił moc
Wersja od: 22 września 2016 r.
§  1.
Ogólnymi kryteriami oceny programowej są kryteria dotyczące:
1)
programu kształcenia:
a)
realizacja koncepcji kształcenia,
b)
opis zakładanych efektów kształcenia uwzględniający charakterystyki efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6 i 7 Polskiej Ramy Kwalifikacji, określone w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 64 i 1010) oraz przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 tej ustawy,
c)
realizacja programu kształcenia, z uwzględnieniem specyfiki profilu i poziomu kształcenia,
d)
skuteczność osiągania zakładanych efektów kształcenia;
2)
standardów kształcenia - dostosowanie programu kształcenia do wymagań przewidzianych w standardach kształcenia dla kierunków studiów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 9b i art. 9c ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym;
3)
kwalifikacji nauczycieli akademickich oraz innych osób prowadzących zajęcia ze studentami - adekwatność doboru kadry do programu kształcenia;
4)
współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w procesie kształcenia - udział przedstawicieli pracodawców w opracowywaniu programów kształcenia i realizacji procesu kształcenia;
5)
skuteczności wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia - działania podejmowane na rzecz doskonalenia jakości kształcenia, w tym doskonalenie programu kształcenia oraz wykorzystywanie wniosków z wyników monitoringu karier zawodowych absolwentów i analiz potrzeb rynku pracy;
6)
funkcjonowania potwierdzania efektów uczenia się - warunki odbywania studiów przez studentów przyjętych na studia w wyniku potwierdzenia tych efektów;
7)
umiędzynarodowienia procesu kształcenia:
a)
prowadzenie współpracy międzynarodowej,
b)
przygotowanie do uczenia się w językach obcych;
8)
infrastruktury wykorzystywanej do realizacji efektów kształcenia - dostosowanie infrastruktury dydaktyczno-naukowej do potrzeb i celów kształcenia;
9)
wsparcia studentów w procesie uczenia się - sposób zapewnienia studentom opieki naukowej i dydaktycznej oraz działania projakościowe motywujące studentów do osiągania efektów kształcenia.