Częściowa zmiana taryfy celnej z dnia 26 czerwca 1924 r.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1927.74.647

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 sierpnia 1927 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW: SKARBU, PRZEMYSŁU I HANDLU ORAZ ROLNICTWA
z dnia 29 lipca 1927 r.
w sprawie częściowej zmiany taryfy celnej z dnia 26 czerwca 1924 r.

Na zasadzie art. 7 punkt i) ustawy z dnia 31 lipca 1924 r. w przedmiocie uregulowania stosunków celnych (Dz. U. R. P. № 80, poz. 777) zarządza się co następuje:
Pozycja 175 taryfy celnej z dnia 26 czerwca 1924 r. (Dz. U. R. P. № 54, poz. 540) otrzymuje następujące brzmienie:
Pozycja taryfy celnejNazwa towaruCło od tonny rejestrowej.
175Statki do żeglugi morskiej i rzecznej z osprzętem lub bez:
1.Statki morskie z własnym popędem mechanicznym za wyjątkiem osobno wymienionych:
a) statki o pojemności ponad 300 tonn rej. netto oraz statki rybackie morskie wszelkiego tonnażu.. netto150
b) statki o pojemności 300 tonn rej. netto

i mniej............................. netto

200
2.Statki morskie pomocnicze:

a) holowniki, ratownicze, przeciwpożarowe i t. p....brutto

b) pogłębiarki .....................................brutto

200 330
3.Łodzie z własnym popędem mechanicznym:
a) rybackie (kutry) ............................. netto100
b) wszelkie inne ................................ netto400
4Statki morskie bez własnego popędu mechanicznego, doki, pontony morskie:
a) żelazne lub stalowe:
I. o pojem. ponad 300 tonn netto rej .......... netto30
II. o pojemności 300 tonn netto rej.. i mniej ... netto75
b) drewniane lub konstrukcji mieszanej:
I. o pojem. ponad 300 tonn netto rej. .......... netto75
II. o pojemności 300 tonn netto rej. i mniej ... netto75
c) żelazo-betonowe:
I. o pojem. ponad 300 tonn netto rej. .......... netto30
II. o pojemności 300 tonn rej. netto i mniej netto75
Uwagado p. 4. Przy cleniu doków i pontonów pojemność brutto przyjmuje się za pojemność netto.
5.Statki rzeczne z własnym popędem mechanicznym za wyjątkiem osobno wymienionych ........................... netto200
6.Statki rzeczne bez własnego popędu mechanicznego:
a) żelazne lub stalowe ........................ netto50
b) drewniane lub konstrukcji mieszanej .........netto100
c) żelazo-betonowe ............................ netto50
7.Pogłębiarki rzeczne ........................... brutto200
8.Łodzie bez własnego popędu mechanicznego:
a) (odzie sportowe z żaglem lub bez ........... netto250
b) wszelkie inne osobno niewymienione ......... netto100

Uwaga 1. Za statki uważa się jednostki pływające o pojemności powyżej 50 m³ (17,6 rej. tonn) brutto; jednostki o mniejszej pojemności uważa się za łodzie.

Uwaga 2. Dźwigi, elewatory i t. p. pływające osobno niewymienione urządzenia, nie mające charakteru statków, clą się podług tonnażu brutto pływaka z dodaniem 50% za urządzenia.

Uwaga 3. Wszelkie statki opłacają cło razem z osprzętem, koniecznym do prawidłowego i bezpiecznego pływania. Wydawanie instrukcyj o pomiarach celnych statków i o osprzęcie należy do Ministerstwa Skarbu.

Uwaga 4. Statki i łodzie, przywożone w stanie rozłożonym oraz części statków opłacają cło podług odpowiednich pozycyj taryfy celnej.

Statki i łodzie, przywożone w stanie złożonym drogą lądową oraz łodzie składane, chociażby w stanie rozłożonym, opłacają cło podług odpowiednich punktów niniejszej pozycji.

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie trzeciego dnia po ogłoszeniu i obowiązuje na całym obszarze celnym Rzeczypospolitej Polskiej.

Z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia traci moc obowiązującą poprzednia redakcja pozycji 175 taryfy celnej z dnia 26 czerwca 1924 r. (Dz. U. R. P. № 54, poz. 540).