Rozdział 2 - Koleje - Czechosłowacja-Polska. Konwencja o uprzywilejowanym tranzycie kolejowym z Czechosłowacji do Czechosłowacji przez Głuchołazy. Warszawa.1948.11.12.
Dz.U.1950.15.134
Akt obowiązującyRozdział II
Koleje
Koleje
Koleje polskie są obowiązane utrzymywać linię kolejową, przeznaczoną do tranzytu uprzywilejowanego, w stanie normalnej konserwacji.
Zarząd kolejowy czechosłowacki udzieli zarządowi kolei polskich na żądanie niezbędnej pomocy w razie wypadku, przerwy ruchu, uszkodzenia taboru itp. na linii tranzytowej ze zwrotem kosztów własnych.
Zarząd polskich kolei odda do rozporządzenia zarządu kolei czechosłowackich na jego żądanie i do jego wyłącznego użytku osobny bezpośredni przewód telefoniczny za zwrotem kosztów jego utrzymania. Telegramy i rozmowy telefoniczne służbowe będą wolne od wszelkich opłat.
Zarządy kolejowe obu Umawiających się Stron ustalą we wzajemnym porozumieniu wynagrodzenie, jakie będzie się należało kolejom polskim od kolei czechosłowackich za korzystanie z polskiej linii kolejowej i z usług kolei polskich zwązanych z uprzywilejowanym ruchem tranzytowym.