§ 5. - Zasady rozliczeń z tytułu administracji zleconej budynków mieszkalnych oraz niektórych podatków terenowych.

Monitor Polski

M.P.1978.9.30

Akt utracił moc
Wersja od: 16 marca 1978 r.
§  5.
1.
Do kosztów utrzymania budynków przejętych od przedsiębiorstwa spółdzielnia zalicza:
1)
koszty eksploatacji wraz z kosztami ponoszonymi na utrzymanie terenów przydomowych i na eksploatację dźwigów osobowych znajdujących się w tych budynkach; koszty eksploatacji obejmują również odpisy na działalność społeczno-wychowawczą świadczoną na rzecz mieszkańców w przejętych budynkach - ustalone według zasad obowiązujących w spółdzielni,
2)
koszty remontów i modernizacji budynków oraz dźwigów osobowych.
2.
Poza kosztami, o których mowa w ust. 1, do kosztów związanych z przejętymi budynkami zalicza się koszty centralnego ogrzewania i dostarczania ciepłej wody wraz z kosztami remontów urządzeń cieplnych, jeżeli tego rodzaju usługi występują w przejętych budynkach.
3.
Spółdzielnia stosuje następujące zasady rozliczania kosztów określonych w ust. 1 i 2:
1)
koszty eksploatacji, obejmujące również koszty zarządu i administracji ponoszone przez spółdzielnię - mogą być rozliczane w odniesieniu do wszystkich budynków (własnych i przejętych) proporcjonalnie do ich średniorocznej powierzchni użytkowej,
2)
koszty remontów i modernizacji - rozlicza się w odniesieniu do budynków oraz dźwigów osobowych, których one dotyczą; obciążenia z tytułu robót zrealizowanych w tym zakresie przez własne jednostki wykonawstwa remontowego spółdzielnia dokonuje według poniesionych kosztów,
3)
koszty centralnego ogrzewania i dostarczania ciepłej wody - rozlicza się w odniesieniu do budynków, w których występują te usługi.
4.
Do kosztów utrzymania budynków przejętych spółdzielnia dolicza prowizję w wysokości 2% planowanych rocznych kosztów określonych w ust. 1 i 2, tytułem wynagrodzenia za sprawowanie administracji zleconej.