§ 11. - Zasady rozliczeń z tytułu administracji zleconej budynków mieszkalnych oraz niektórych podatków terenowych.

Monitor Polski

M.P.1978.9.30

Akt utracił moc
Wersja od: 16 marca 1978 r.
§  11.
1.
W razie przejęcia przez przedsiębiorstwo budynków mieszkalnych zakładów pracy dochody i koszty związane z tymi budynkami przedsiębiorstwo włącza do rocznego planu utrzymania budynków własnych oraz budynków stanowiących własność osób fizycznych, administrowanych przez przedsiębiorstwo, z tym że:
1)
wieloletnie i roczne normy kosztów utrzymania budynków (§ 2 ust. 2 i 3 uchwały) nie obejmują budynków przejętych,
2)
dopłatę wyrównującą rentowność przejętych budynków przedsiębiorstwo otrzymuje od zakładu pracy.
2.
Dopłatę, o której mowa w ust. 1 pkt 2, ustala się na okresy roczne w kwocie wynikającej z pomnożenia powierzchni użytkowej przejętych budynków przez planowaną na dany rok stawkę dopłaty budżetowej, obliczoną na 1 m2 powierzchni budynków (własnych i stanowiących własność osób fizycznych) administrowanych przez przedsiębiorstwo.
3.
Zakład pracy przekazuje dopłatę przedsiębiorstwu w okresach kwartalnych do dnia 15 miesiąca rozpoczynającego kwartał w wysokości 1/4 kwoty przewidzianej w planie rocznym.
4.
Ustalona w sposób określony w ust. 2 dopłata nie podlega rozliczeniu między przedsiębiorstwem a zakładem pracy, chyba że:
1)
średnioroczna powierzchnia użytkowa budynków zakładów pracy administrowana przez przedsiębiorstwo okaże się inna od wielkości przyjętej do planu rocznego,
2)
przedsiębiorstwo prowadziło administrację zleconą przez niepełny rok; w tym wypadku należną mu część rocznej dopłaty ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których budynki pozostawały w administracji zleconej.
5.
Jeżeli w ciągu roku wskutek korekty planu ulegnie zmianie kwota dopłaty budżetowej dla przedsiębiorstwa, kwota dopłaty należna od zakładu pracy w danym roku nie ulega zmianie.