§ 3. - Zasady prowadzenia stołówek pracowniczych i tworzenie oddziałów zaopatrzenia robotniczego.

Monitor Polski

M.P.1951.A-19.246

Akt utracił moc
Wersja od: 12 lipca 1956 r.
§  3.
1.
W zakładach pracy, o których mowa w § 1 ust. 2, powinny być utworzone oddziały zaopatrzenia robotniczego.
2.
Do zadań oddziału zaopatrzenia robotniczego należy prowadzenie stołówek i bufetów przyzakładowych, sklepów przyzakładowych z artykułami spożywczymi, sklepów przyzakładowych z artykułami przemysłowymi, prowadzenie pomocniczych gospodarstw ogrodniczo-warzywniczych, tuczu trzody chlewnej, hodowli bydła i innych zwierząt domowych, prowadzenie punktów usługowych, jak np. warsztatów naprawczych obuwia, pralni, pracowni krawieckich itp.
3.
Oddział zaopatrzenia robotniczego stanowi wyodrębnioną jednostkę organizacyjną przedsiębiorstwa, prowadzoną na pełnym wewnętrznym rozrachunku gospodarczym; w związku z tym wszelkie świadczenia tej komórki (także na rzecz zakładu pracy, przy którym działa) są odpłatne, a surowiec odpadkowy otrzymywany z zakładów, przy których działa, może być nabywany tylko na warunkach normalnego zakupu według zatwierdzonego planu i po cenach ustalonych przez właściwy centralny zarząd.
4.
Koszt utrzymania oddziału zaopatrzenia robotniczego wraz ze wszystkimi podległymi mu zakładami powinien być objęty planem finansowo-gospodarczym.
5.
Plan finansowo-gospodarczy zatwierdza jednostka nadrzędna oddziału zaopatrzenia robotniczego w centralnym zarządzie, do której zadań należy też nadzorowanie i koordynowanie działalności oddziałów zaopatrzenia robotniczego oraz tworzenie lub likwidacja oddziałów zaopatrzenia robotniczego.