§ 3. - Zasady kierowania do zakładów rehabilitacji zawodowej inwalidów.

Monitor Polski

M.P.1979.29.150

Akt utracił moc
Wersja od: 18 grudnia 1979 r.
§  3.
Inwalida ubiegający się o przyjęcie do zakładu składa w zespole opieki zdrowotnej właściwym dla miejsca zamieszkania:
1)
podanie z życiorysem,
2)
aktualne orzeczenie komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia lub zaświadczenie lekarskie wystawione przez właściwą przychodnię (poradnię) specjalistyczną o stanie zdrowia i wskazaniach do odbycia przygotowania zawodowego w zakładzie,
3)
dokumenty (uwierzytelnione odpisy) określające posiadane wykształcenie ogólne i zawodowe oraz przebieg pracy zawodowej,
4)
ostatni odcinek rentowy, jeżeli pobiera rentę.
2.
Zespół opieki zdrowotnej przeprowadza wywiad społeczny i w miarę potrzeby kieruje kandydata na uzupełniające badania, a następnie ustala warunki, w jakich kandydat może odbyć przygotowanie zawodowe, biorąc pod uwagę możliwość przeszkolenia w zakładzie pracy lub nauki w szkole zawodowej.
3.
Zespół opieki zdrowotnej, po stwierdzeniu braku możliwości odbycia przygotowania zawodowego w innej formie, ustala w porozumieniu z właściwym zakładem rehabilitacji zawodowej inwalidów możliwość przyjęcia inwalidy do tego zakładu, przesyłając wniosek wraz z aktami sprawy do terenowego organu administracji państwowej stopnia wojewódzkiego.
4.
Inwalida może być przyjęty do zakładu również na wniosek komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia.