§ 2. - Zasady i warunki wprowadzania za pomocą znaków drogowych dopuszczalnych prędkości na drogach na obszarze zabudowanym.

Monitor Polski

M.P.1993.49.466

Akt utracił moc
Wersja od: 30 września 1993 r.
§  2.
1.
Wprowadzenie innej niż 60 km/h dopuszczalnej prędkości pojazdów na drogach na obszarze zabudowanym powinno być poprzedzone szczegółową analizą, czy nie spowoduje ono pogorszenia stanu bezpieczeństwa ruchu, uwzględniającą w szczególności:
1)
wypadki drogowe i kolizje w ciągu trzech lat poprzedzających analizę, ze szczególnym uwzględnieniem wypadków z pieszymi,
2)
zagospodarowanie otoczenia drogi,
3)
odległość między skrzyżowaniami,
4)
natężenie ruchu poprzecznego pojazdów i pieszych,
5)
szerokość jezdni i liczbę pasów ruchu,
6)
natężenie ruchu pojazdów powolnych.
2.
Wprowadzenie innej niż 60 km/h dopuszczalnej prędkości może nastąpić za pomocą znaków B-33 "ograniczenie prędkości", a w przypadku jej zmniejszenia - także za pomocą znaków B-43 "strefa ograniczonej prędkości".
3.
Ustalenie dopuszczalnej prędkości pojazdów na obszarze zabudowanym większej lub równej 80 km/h może nastąpić na drodze (odcinku drogi) o ograniczonej dostępności i dostatecznej izolacji ruchu pieszego.
4.
Wprowadzona na obszarze zabudowanym dopuszczalna prędkość pojazdów nie może być większa niż 90 km/h.