§ 2. - Zakres i tryb działania rad społecznych szkół wyższych.
Monitor Polski
M.P.1985.37.243
Akt utracił moc Wersja od: 6 grudnia 1985 r.
§ 2.
1.
Do zakresu działania rad społecznych należy w szczególności:1)
analizowanie stanu szkolnictwa wyższego w regionie, jego potrzeb i możliwości rozwojowych oraz przedstawianie opinii i wniosków w tym przedmiocie do planów społeczno-gospodarczych i przestrzennych oraz budżetów rad narodowych;2)
sprawowanie społecznej kontroli i ocena funkcjonowania szkół wyższych, a w szczególności spełniania przez nie wychowawczej roli zgodnej z konstytucyjnymi zasadami socjalistycznego państwa;3)
podejmowanie działań mających na celu organizowanie pomocy dla szkół wyższych w zakresie rozwoju ich bazy materialnej oraz inspirowanie w tym kierunku zakładów pracy,4)
wskazywanie problemów ważnych dla regionu, inicjowanie podejmowania przez szkoły wyższe prac naukowo-badawczych i działań praktycznych oraz inspirowanie kierunków rozwoju tych badań, postępu naukowo-technicznego i kształcenia kadr, służących bezpośredniemu zaspokajaniu potrzeb społeczno-gospodarczych i kulturalnych;5)
formułowanie opinii i propozycji co do wykorzystania przez szkoły wyższe ich potencjału naukowo-badawczego dla celów wskazanych w pkt 4 oraz inicjowanie działania szkół wyższych na rzecz wykorzystania wyników prowadzonych przez nie prac naukowo-badawczych w praktyce oraz w zakresie oszczędnego gospodarowania i prawidłowego wykorzystywania środków materialnych szkół wyższych, w tym na cele pozanaukowe;6)
inicjowanie i rozwijanie bezpośrednich więzi szkół wyższych ze środowiskiem społecznym, w tym zwłaszcza z innymi szkołami, organizacjami społecznymi i zakładami pracy, oraz tworzenie możliwości wzajemnych świadczeń i wszechstronnej współpracy;7)
inicjowanie działań organów administracji państwowej, umożliwiających absolwentom szkół wyższych zatrudnienie zgodne z ich kwalifikacjami.2.
Rady społeczne, realizując zadania, o których mowa w ust. 1, korzystają z informacji, sprawozdań i opracowań przedstawionych na ich żądanie przez rektorów szkół wyższych, a także przygotowywanych przez organy wojewódzkiej rady narodowej.