§ 3. - Ulgi podatkowe z tytułu inwestycji dokonanych w nieuspołecznionych przedsiębiorstwach młynarskich.

Monitor Polski

M.P.1966.70.330

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1971 r.
§  3.
1.
W celu uzyskania ulgi podatkowej osoby objęte przepisami zarządzenia są obowiązane:
1)
w terminie 14 dni od daty rozpoczęcia budowy bądź remontu zawiadomić o tym organ finansowy właściwy dla wymiaru podatku obrotowego,
2)
w terminie miesięcznym po ukończeniu budowy bądź remontu lub nabyciu i zainstalowaniu maszyn bądź urządzeń złożyć odpowiedni wniosek do organu finansowego wymienionego w pkt 1 o przyznanie ulg podatkowych.
2.
Do wniosku o przyznanie ulg podatkowych z tytułu budowy podjazdu do młyna należy dołączyć zestawienie wszystkich wydatków poniesionych w związku z inwestycją oraz oryginalne dowody (rachunki) stwierdzające ich wysokość, a jeśli chodzi o remonty budynków bądź budowę lub remont studni - zestawienie wydatków na zakup materiałów wraz z oryginalnymi dowodami (rachunkami) stwierdzającymi ich wysokość; jeżeli remont budynku wymagał zezwolenia - należy dołączyć również zaświadczenie właściwego do spraw budownictwa organu prezydium powiatowej (miejskiej, dzielnicowej) rady narodowej stwierdzające, że został dokonany remont.
3.
Do wniosku o przyznanie ulg podatkowych z tytułu remontu maszyn bądź urządzeń należy dołączyć zestawienie wydatków poniesionych w związku z remontem oraz oryginalne dowody (rachunki) stwierdzające wysokość poniesionych wydatków, a do wniosku o przyznanie ulg podatkowych z tytułu nabycia i zainstalowania maszyn bądź urządzeń należy również dołączyć dowód nabycia maszyny lub urządzenia, zawierający imię, nazwisko (firmę) oraz adres sprzedawcy i nabywcy maszyny bądź urządzenia, datę sprzedaży, cenę sprzedaży i datę całkowitego jej uiszczenia. Ponadto, jeżeli transakcja dotyczyła maszyn bądź urządzeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 2, należy dołączyć oświadczenie sprzedawcy, że sprzedany przedmiot jest nowy, a jeżeli transakcja dotyczyła maszyn bądź urządzeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 3, należy dołączyć zaświadczenie oddziału (delegatury) Ogólnopolskiego Zrzeszenia Prywatnego Przemysłu Młynarskiego, stwierdzające, że nabyta maszyna bądź urządzenie zostały zarejestrowane w Zrzeszeniu i zainstalowane w przedsiębiorstwie młynarskim nabywcy.
4.
We wniosku o przyznanie ulgi podatkowej z tytułu remontu lub inwestycji podatnik powinien oświadczyć, czy sam lub wspólnie z nim gospodarujący członek rodziny, którego dochody podlegają łącznemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym, korzystał z kredytu bankowego lub instytucji kredytowej na sfinansowanie tych inwestycji. W razie otrzymania kredytu, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie właściwego banku lub instytucji kredytowej stwierdzające jego wysokość.
5.
Oryginalne dowody (rachunki), o których mowa w ust. 2 i 3, zwraca się podatnikowi po wydaniu decyzji przyznającej ulgę z adnotacją na nich, że zostały wykorzystane przy rozpatrzeniu wniosku o ulgę.
6.
Gdy organ finansowy uzna dołączone do wniosku dowody za niewystarczające, wezwie podatnika do przedstawienia dodatkowych dowodów w terminie wyznaczonym.
7.
Gdy organ finansowy ma wątpliwości, czy wysokość objętych rachunkami nakładów materiałowych na budowę lub remont odpowiada zużyciu materiałów w danym rodzaju robót albo czy cena fachowej robocizny obcej odpowiada warunkom miejscowym, zasięga opinii organu do spraw budownictwa prezydium właściwej rady narodowej.