Art. 7. - Ukraina-Polska. Umowa o transporcie lotniczym. Kijów.2013.03.12.

Monitor Polski

M.P.2017.4

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 lipca 2016 r.
Artykuł  7

OPŁATY CELNE

1.
Każda Umawiająca się Strona będzie, na zasadzie wzajemności, zwalniać wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze drugiej Umawiającej się Strony w możliwie najszerszym zakresie wynikającym z prawa krajowego obowiązującego w swoim Państwie z opłat celnych, opłat inspekcyjnych oraz innych opłat i podatków stosowanych do statków powietrznych, paliwa lotniczego, smarów, zużywających się zapasów technicznych, części zamiennych w tym silników, normalnego wyposażenia statków powietrznych, zapasów pokładowych w tym żywności, napojów, tytoniu i innych produktów przeznaczonych do sprzedaży pasażerom w ograniczonych ilościach w czasie lotu oraz innych pozycji przeznaczonych do użycia lub zużycia wyłącznie w powiązaniu z eksploatacją lub wykonywaniem obsługi statków powietrznych wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego tej drugiej Umawiającej się Strony eksploatującego uzgodnione linie, a także w odniesieniu do zapasów biletów, lotniczych listów przewozowych, jakichkolwiek materiałów posiadających znaki przedsiębiorstwa i zwykłych materiałów publicystycznych rozprowadzanych bezpłatnie przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze, z wyjątkiem opłat związanych ze świadczonymi usługami.
2.
Zwolnienie udzielone w niniejszym artykule będzie stosowane w odniesieniu do pozycji, o których mowa w ustępie 1 niniejszego artykułu:
(a)
przywiezionych na terytorium jednej Umawiającej się Strony przez wyznaczone przedsiębiorstwo lotnicze drugiej Umawiającej się Strony;
(b)
pozostawionych na pokładzie statków powietrznych wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego jednej Umawiającej się Strony przy przylocie lub opuszczeniu terytorium drugiej Umawiającej się Strony;
(c)
zabranych na pokład statków powietrznych wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego jednej Umawiającej się Strony na terytorium drugiej Umawiającej się Strony z zamiarem zużycia ich przy eksploatacji uzgodnionych linii

niezależnie czy te pozycje będą używane lub zużyte całkowicie na terytorium Umawiającej się Strony przyznającej zwolnienie, pod warunkiem że te pozycje nie zostaną odstąpione i/lub sprzedane na terytorium tej Umawiającej się Strony.

3.
Normalne wyposażenie pokładowe, jak również materiały i zapasy pozostawione na pokładzie statków powietrznych, eksploatowanych przez wyznaczone przedsiębiorstwa lotnicze którejkolwiek Umawiającej się Strony, mogą być wyładowane na terytorium drugiej Umawiającej się Strony jedynie za zgodą organów celnych Państwa tej Umawiającej się Strony. W takim przypadku będą one mogły być poddane kontroli wymienionych organów do czasu gdy zostaną wywiezione lub otrzymają inne przeznaczenie zgodnie z prawem celnym obowiązującym w Państwie tej Umawiającej się Strony.
4.
Pasażerowie, bagaż i ładunki znajdujące się w tranzycie bezpośrednim przez terytorium jednej Umawiającej się Strony i nie opuszczające terenu portu lotniczego przeznaczonego dla tego celu, mogą być poddani kontroli związanej z ochroną lotnictwa. Bagaż i ładunki w tranzycie bezpośrednim będą zwolnione od opłat celnych i innych podobnych podatków.
5.
Żadne postanowienie niniejszej Umowy nie będzie ograniczać prawa jakiejkolwiek Umawiającej się Strony do nałożenia, na zasadach niedyskryminujących, podatków, należności, ceł, opłat lub obciążeń na paliwo dostarczane na jej terytorium, przeznaczone do użytku przez statek powietrzny:
-
wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego Rzeczypospolitej Polskiej wykonującego operacje między punktem na terytorium Ukrainy a innym punktem na terytorium Ukrainy; oraz
-
wyznaczonego przedsiębiorstwa lotniczego Ukrainy wykonującego operacje między punktem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej a innym punktem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.