Art. 2. - Tunezja-Polska. Umowa w dziedzinie transportu morskiego. Tunis.2002.10.04.

Monitor Polski

M.P.2004.37.652

Akt obowiązujący
Wersja od: 9 czerwca 2004 r.
Artykuł  2

Definicje

Dla celów niniejszej umowy użyte określenia oznaczają:

1)
"Właściwe organy Umawiających się Stron":
-
w Rzeczypospolitej Polskiej - Ministra Infrastruktury i inne właściwe organy;
-
w Republice Tunezyjskiej - Ministra Technologii Łączności i Transportu i inne właściwe organy.
2)
"Statek Umawiającej się Strony" - każdy statek morski wpisany do rejestru okrętowego zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Państwa tej Umawiającej się Strony i podnoszący jej banderę, jak również statki dzierżawione przez przedsiębiorstwa żeglugi morskiej Umawiających się Stron. Określenie to nie obejmuje okrętów marynarki wojennej, statków organów ochrony granic i policji, statków rybackich, statków badawczych, statków pełniących specjalną służbę państwową z wyłączeniem statków szkolnych.
3)
"Przedsiębiorstwo żeglugi morskiej Umawiającej się Strony" - każdą osobę fizyczną lub prawną zarejestrowaną na terytorium Państwa jednej z Umawiających się Stron zgodnie z przepisami prawa jej Państwa, posiadającą miejsce zamieszkania lub siedzibę na terytorium tej Umawiającej się Strony oraz eksploatującą statki uprawnione do żeglugi międzynarodowej.
4)
"Członek załogi" - kapitana i każdą inną osobę zatrudnioną na statku, której nazwisko jest wpisane na liście załogi sporządzonej zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w każdej z Umawiających się Stron.
5)
"Port Umawiającej się Strony" - każdy handlowy port morski, włączając redę, znajdujący się na terytorium Państwa Umawiającej się Strony, uznany za otwarty dla żeglugi międzynarodowej.