Rozdział 2 - Społeczne komisje kontroli gospodarki materiałowej paliwami stałymi i gospodarki cieplnej przy parowozowniach Polskich Kolei Państwowych (PKP). - Tryb i terminy powoływania społecznych komisji kontroli gospodarki materiałowej paliwami stałymi i gospodarki cieplnej oraz zadania tych komisji.

Monitor Polski

M.P.1953.A-35.444

Akt utracił moc
Wersja od: 24 stycznia 1953 r.

II.

Społeczne komisje kontroli gospodarki materiałowej paliwami stałymi i gospodarki cieplnej przy parowozowniach Polskich Kolei Państwowych (PKP).

§  4.
1.
Społeczne komisje przy parowozowniach powołuje dyrektor okręgu kolei państwowych na wniosek kierownika parowozowni uzgodniony z przedstawicielem zakładowej organizacji związkowej i partyjnej.
2.
W skład komisji powinni wejść: jako przewodniczący - przedstawiciel dyrekcji okręgowej kolei państwowych, jako członkowie - kierownik parowozowni lub jego zastępca oraz pracownicy zatrudnieni w działach związanych z gospodarką cieplną (energetycy cieplni, zaopatrzeniowcy, przodujący palacze, specjaliści robót remontowo-montażowych itp.), przedstawiciel związków zawodowych oraz racjonalizatorzy i przodownicy pracy.
§  5.
Listy składu osobowego komisji przy parowozowniach z wymienieniem stanowisk służbowych członków komisji należy przesłać w ciągu 5 dni od dnia jej powołania do komisji działającej przy właściwej terenowo okręgowej delegaturze Państwowej Inspekcji Gospodarki Materiałowej.
§  6.
Zadaniem komisji przy parowozowniach jest opracowanie programu oszczędności zużycia paliw stałych, stosowanie wszelkiego rodzaju środków propagandowych i systematyczna kontrola racjonalnej gospodarki cieplnej, usuwanie stwierdzonych faktów marnotrawstwa oraz zapobieganie jego powstawaniu przez:
1)
kontrolę gospodarki magazynowej paliwami stałymi,
2)
inicjowanie współzawodnictwa i racjonalizatorstwa oraz udzielanie wskazówek co do metod oszczędzania paliw stałych,
3)
przenoszenie, wymianę i wprowadzanie doświadczeń i usprawnień racjonalizatorskich z zakresu gospodarki paliwami stałymi,
4)
systematyczną kontrolę stanu urządzeń cieplnych,
5)
kontrolę wskaźników zużycia z równoczesną analizą i wyciąganiem wniosków w przypadkach odchyleń od ustalonych norm,
6)
systematyczną kontrolę realizacji zobowiązań oszczędności paliw stałych,
7)
kontrolę i analizę wykorzystania maksymalnej mocy parowozów,
8)
kontrolę i analizę przestojów parowozów przy bunkrowaniu,
9)
kontrolę i analizę luźnych przebiegów parowozów,
10)
kontrolę celowości zużycia energii elektrycznej do napędu urządzeń i oświetlenia pomieszczeń,
11)
kontrolę właściwego ogrzewania pomieszczeń przez badanie temperatury wewnętrznej oraz ustalenie czasokresu i natężenia opalania, jak również zabezpieczenia budynków na okres zimowy przed stratami cieplnymi,
12)
przedkładanie wniosków mających na celu usunięcie rozrzutnej i nieekonomicznej gospodarki paliwami stałymi dyrektorowi okręgu kolei państwowych i systematyczną kontrolę nad wprowadzaniem ich w życie,
13)
składanie kwartalnych sprawozdań z działalności wraz z uzasadnionymi wnioskami swoim władzom zwierzchnim i właściwym terenowo komisjom działającym przy PIGM.