Rozdział 2 - Społeczne komisje kontroli gospodarki materiałowej paliwami stałymi i gospodarki cieplnej przy parowozowniach Polskich Kolei Państwowych (PKP). - Tryb i terminy powoływania społecznych komisji kontroli gospodarki materiałowej paliwami stałymi i gospodarki cieplnej oraz zadania tych komisji.
Monitor Polski
M.P.1953.A-35.444
Akt utracił moc Wersja od: 24 stycznia 1953 r.
II.
Społeczne komisje kontroli gospodarki materiałowej paliwami stałymi i gospodarki cieplnej przy parowozowniach Polskich Kolei Państwowych (PKP).
Społeczne komisje kontroli gospodarki materiałowej paliwami stałymi i gospodarki cieplnej przy parowozowniach Polskich Kolei Państwowych (PKP).
§ 4.
1.
Społeczne komisje przy parowozowniach powołuje dyrektor okręgu kolei państwowych na wniosek kierownika parowozowni uzgodniony z przedstawicielem zakładowej organizacji związkowej i partyjnej.2.
W skład komisji powinni wejść: jako przewodniczący - przedstawiciel dyrekcji okręgowej kolei państwowych, jako członkowie - kierownik parowozowni lub jego zastępca oraz pracownicy zatrudnieni w działach związanych z gospodarką cieplną (energetycy cieplni, zaopatrzeniowcy, przodujący palacze, specjaliści robót remontowo-montażowych itp.), przedstawiciel związków zawodowych oraz racjonalizatorzy i przodownicy pracy.§ 5.
Listy składu osobowego komisji przy parowozowniach z wymienieniem stanowisk służbowych członków komisji należy przesłać w ciągu 5 dni od dnia jej powołania do komisji działającej przy właściwej terenowo okręgowej delegaturze Państwowej Inspekcji Gospodarki Materiałowej.§ 6.
Zadaniem komisji przy parowozowniach jest opracowanie programu oszczędności zużycia paliw stałych, stosowanie wszelkiego rodzaju środków propagandowych i systematyczna kontrola racjonalnej gospodarki cieplnej, usuwanie stwierdzonych faktów marnotrawstwa oraz zapobieganie jego powstawaniu przez: 1)
kontrolę gospodarki magazynowej paliwami stałymi, 2)
inicjowanie współzawodnictwa i racjonalizatorstwa oraz udzielanie wskazówek co do metod oszczędzania paliw stałych, 3)
przenoszenie, wymianę i wprowadzanie doświadczeń i usprawnień racjonalizatorskich z zakresu gospodarki paliwami stałymi, 4)
systematyczną kontrolę stanu urządzeń cieplnych, 5)
kontrolę wskaźników zużycia z równoczesną analizą i wyciąganiem wniosków w przypadkach odchyleń od ustalonych norm, 6)
systematyczną kontrolę realizacji zobowiązań oszczędności paliw stałych, 7)
kontrolę i analizę wykorzystania maksymalnej mocy parowozów, 8)
kontrolę i analizę przestojów parowozów przy bunkrowaniu, 9)
kontrolę i analizę luźnych przebiegów parowozów, 10)
kontrolę celowości zużycia energii elektrycznej do napędu urządzeń i oświetlenia pomieszczeń, 11)
kontrolę właściwego ogrzewania pomieszczeń przez badanie temperatury wewnętrznej oraz ustalenie czasokresu i natężenia opalania, jak również zabezpieczenia budynków na okres zimowy przed stratami cieplnymi, 12)
przedkładanie wniosków mających na celu usunięcie rozrzutnej i nieekonomicznej gospodarki paliwami stałymi dyrektorowi okręgu kolei państwowych i systematyczną kontrolę nad wprowadzaniem ich w życie, 13)
składanie kwartalnych sprawozdań z działalności wraz z uzasadnionymi wnioskami swoim władzom zwierzchnim i właściwym terenowo komisjom działającym przy PIGM.