Rozdział 2 - Czynności związane z podjęciem kontroli. - Tryb i organizacja pracy organów kontrolno-rewizyjnych w zakresie kontroli i rewizji finansowej.

Monitor Polski

M.P.1952.A-35.524

Akt utracił moc
Wersja od: 7 maja 1952 r.

2.

Czynności związane z podjęciem kontroli.

§  24.
1.
Organ zlecający kontrolę udziela delegowanemu inspektorowi w zasadzie pisemnych dyrektyw co do przeprowadzenia kontroli, ustala, czy kontrola ma być przeprowadzona jednoosobowo, czy zespołowo oraz planowany termin rozpoczęcia i ukończenia czynności kontrolnych. Przy ponownym przeprowadzaniu kontroli w danej jednostce budżetowej lub gospodarczej należy zlecić inspektorowi sprawdzenie wykonania zarządzeń pokontrolnych z poprzedniej kontroli.
2.
W razie zespołowego przeprowadzania kontroli podziału czynności między kontrolującymi dokonuje wyznaczony kierownik zespołu, do którego obowiązków m. in. należy czuwanie nad ścisłym wykonywaniem czynności kontrolnych przez poszczególnych członków zespołu.
§  25.
1.
Przeprowadzenie kontroli zarządza się przez doręczenie delegacji służbowej zawierającej: 1)

powołanie podstawy prawnej, upoważniającej do przeprowadzenia kontroli;

2)
nazwisko, imię i stanowisko (tytuł służbowy) kontrolującego;
3)
nazwę i siedzibę (adres) jednostki kontrolowanej;
4)
zlecenie przeprowadzenia kontroli;
5)
podpis kierownika organu kontrolno-rewizyjnego lub jego zastępcy oraz odcisk pieczęci urzędowej.
2.
Kierownikom organów kontrolno-rewizyjnych wszystkich stopni przysługuje prawo przeprowadzania kontroli na podstawie legitymacji służbowej.
§  26.
Delegacje służbowe doręcza się delegowanemu za potwierdzeniem odbioru.