Rozdział 2 - Czynności związane z podjęciem kontroli. - Tryb i organizacja pracy organów kontrolno-rewizyjnych w zakresie kontroli i rewizji finansowej.
Monitor Polski
M.P.1952.A-35.524
Akt utracił moc Wersja od: 7 maja 1952 r.
2.
Czynności związane z podjęciem kontroli.
Czynności związane z podjęciem kontroli.
§ 24.
1.
Organ zlecający kontrolę udziela delegowanemu inspektorowi w zasadzie pisemnych dyrektyw co do przeprowadzenia kontroli, ustala, czy kontrola ma być przeprowadzona jednoosobowo, czy zespołowo oraz planowany termin rozpoczęcia i ukończenia czynności kontrolnych. Przy ponownym przeprowadzaniu kontroli w danej jednostce budżetowej lub gospodarczej należy zlecić inspektorowi sprawdzenie wykonania zarządzeń pokontrolnych z poprzedniej kontroli.2.
W razie zespołowego przeprowadzania kontroli podziału czynności między kontrolującymi dokonuje wyznaczony kierownik zespołu, do którego obowiązków m. in. należy czuwanie nad ścisłym wykonywaniem czynności kontrolnych przez poszczególnych członków zespołu.§ 25.
1.
Przeprowadzenie kontroli zarządza się przez doręczenie delegacji służbowej zawierającej: 1)powołanie podstawy prawnej, upoważniającej do przeprowadzenia kontroli;
2)
nazwisko, imię i stanowisko (tytuł służbowy) kontrolującego; 3)
nazwę i siedzibę (adres) jednostki kontrolowanej; 4)
zlecenie przeprowadzenia kontroli; 5)
podpis kierownika organu kontrolno-rewizyjnego lub jego zastępcy oraz odcisk pieczęci urzędowej.2.
Kierownikom organów kontrolno-rewizyjnych wszystkich stopni przysługuje prawo przeprowadzania kontroli na podstawie legitymacji służbowej.§ 26.
Delegacje służbowe doręcza się delegowanemu za potwierdzeniem odbioru.